مایکروسافت ۱۲۰ هزار هدست هالولنز را برای ارتش آمریکا می‌سازد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت مایکروسافت موفق به ثبت قراردادی در جهت تامین هدست‌های هالولنز (HoloLens) برای ارتش آمریکا شده است. براساس گزارش CNBC، این قرارداد حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش داشته و ۱۰ سال به‌طول خواهد انجامید. مایکروسافت موظف است تا ۱۲۰ هزار هدست هالولنز را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.

این غول تکنولوژی از سال ۲۰۱۸ ارتباط نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و سربازان در طول این چند سال از هدست‌های سیستم ارتقای بصری ادغام‌شده‌ی (IVAS) این شرکت استفاده کرده‌اند. این هدست شامل دید در شب، دوربین حرارتی و حسگرهای مخصوص سربازان شده و آن‌ها را در یک نمایشگر نشان می‌دهد.

در گزارش یکی از مقامات ارتش آمریکا آمده است:

این دستگاه با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی، یک محیط تمرینی شبیه به واقعیت را ایجاد می‌کند تا نیروهای نبرد نزدیک (CCF) با استفاده از آن بتوانند قبل از درگیری با دشمنان، تمرین کنند.

ارتش در بهمن‌ماه (فوریه) توضیحاتی در مورد عملکرد این هدست‌ها ارائه کرد. بر این اساس، هدست‌های جدیدتر مجهز به نمایشگر پیشرفته‌تری شده که به هدایت‌کنندگان خودروهای زرهی اجازه می‌دهد تا برای مثال، درون خودرهای زرهی دیگر را مشاهده کنند. انتقادهایی به حسگر و عملکرد جی پی اس نسخه‌ی اولیه‌ی این هدست وارد شده بود و از این رو، طراحی آن دچار تغییراتی شده است.

هدست هالولنز

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ موفق به عقد قراردادی ۴۷۹ میلیون دلاری برای تامین هدست‌های هالولنز برای ارتش آمریکا شده بود. این اقدام مایکروسافت با انتقاد تند برخی از کارکنان این شرکت شد و ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت را مجبور به پاسخگویی کرد. با این حال، همکاری بین سازمان دفاع ایالات متحده و مایکروسافت ادامه پیدا کرد.

الکس کیپ‌من، مبدع هالولنز شرکت مایکروسافت در این خصوص اعلام کرد:

در طول دو سال گذشته، مایکروسافت همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و در زمینه‌ی طراحی فناوری مخصوص سربازان برای تولید سریع نمونه‌های اولیه و وسایل مورد نیاز سربازان برای پیشبرد ماموریت‌های خود، پیشرو بوده است.

هدست‌های هالولنز از زمان عرضه‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، هیچ تغییر خاصی را به خود ندیده بود. مایکروسافت به تدریج، نرم‌افزار این هدست‌ها را ارتقا می‌داد و اخیراً فناوری مایکروسافت مش (Mesh) را به این محصولات اضافه کرده است. این فناوری، به دنبال ایجاد آن‌چه مایکروسافت آن را “هالوپورتیشن” نامیده است، می‌باشد. مایکروسافت امیدوار است تا با استفاده از این فناوی، افراد را به همان شکل که هستند، در فضای واقعیت مجازی (و واقعیت افزوده) نمایش بدهد.

هدست هالولنز

در حالی که اولین هدست‌های واقعیت افزوده و هدست‌های مشابه مانند هالولنز، گوگل گلس و اسنپ‌چت اسپکتکل (Spectacle) تمرکز خود را از مشتریان به سمت شرکت‌های تبلیغاتی، صنعتی و نظامی تغییر داده‌اند، به‌نظر می‌رسد که دوباره بازار این محصولات رونق گرفته است. گفته می‌شود که یک‌پنجم کارکنان شرکت فیسبوک در حال کار بر روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌باشند. شرکت اپل نیز با تغییر مدیرعامل خود، رویه‌ی مشابهی را در پیش گرفته است. همچنین شرکت‌های مختلفی از جمله سامسونگ، اسنپ و کوالکام نیز نمونه‌های اولیه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

منبع: The Verge 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر

نوشته های مشابه

بستن