حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل پروژه ساخت AirPower را کنسل کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



بعد از کش و قوس‌های فراوان، اپل اعلام کرد که از ساخت پد شارژ بی‌سیم AirPower منصرف شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

براساس گزارش منتشر شده در وبسایت techcrunch، اپل پروژه تولید AirPower را به دلیل نرسیدن به استاندارد‌های خود کنسل کرده است. دن ریکیو، معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل طی بیانیه‌ای  که از طریق ایمیل منتشر کرد در این باره این‌گونه توضیح داده است:

بعد از تلاش‌های بسیار، ما به این نتیجه رسیدیم که AirPower به استانداردهای بالا ما نمی‌رسد و پروژه را کنسل کردیم. ما از تمام مشتریانی که منتظر محصول این پروژه بودند عذرخواهی می‌کنیم. ما به این باور که تکنولوژی بی‌سیم آینده است ادامه می‌دهیم و مصمم هستیم در این زمینه رو به جلو حرکت کنیم.

پد شارژ بی سیم AirPower برای اولین بار در مراسم iPhone X اپل در شهریور ۹۶ (سپتامر ۲۰۱۷)، زمانی که اپل از شارژ بی‌سیم به عنوان یک ویژگی جدید برای iPhone X رونمایی کرد معرفی شد. در آن زمان، اپل گفت که AirPower زمانی در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. اما پس از آن کمپانی بدون ارائه دستگاه در سکوت کامل به سر برد.

اپل ویژگی‌های جالبی نظیر شارژ سه دستگاه به صورت هم زمان (به ویژه ،یک ساعت اپل، هدفون‌های ایرپاد و یک آیفون)، یک تکنولوژی منحصر به فرد که به پد اجازه دهد بدون نیاز به پیدا کردن نقطه‌ای خاص بر روی آن کار کند، و یک پوشش نرم افزاری برای آیفون که میزان شارژ هر سه دستگاه را به صورت همزمان نمایش دهد را برای شارژر AirPower وعده داده بود.

از زمان معرفی محصول، شایعات زیادی درباره چالش‌های مهندسی در مراحل توسعه آن و به ویژه مشکل داغ کردن دستگاه  منتشر شد. اما در عین حال، نشانه‌هایی از امید نیز دیده می‌شد؛ به عنوان مثال اپل AirPower عرضه نشده خود را بر روی جعبه ایرپادهای شارژ شونده با شارژ بی‌سیم ذکر کرده بود. همچنین وال استریت ژورنال کم‌تر از یک ماه پیش گزارش داده بود که اپل ورود AirPower به تولید انبوه را تایید کرده است. به هرحال حالا به نظر می رسد که این محصول قرار است هرگز ارائه نشود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا امکان دارد که اپل دوباره پروژه تولید AirPower را آغاز کند؟ آیا شما هم جزء افرادی بودید که برای عرضه این پد شارژ بی‌سیم انتظار کشیده‌اند؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.