تبلیغات در اپ استور بهینه با مگنت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تبلیغات در اپ‌استور یکی از رویکردهای مهم دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود که امکان تبلیغ اپلیکیشن‌ها، خدمات و محصولات را در اپ‌استورهای متعدد فراهم می‌کند. این شیوه بازاریابی از طریق تبلیغات بنری، پیشنهادی و سرچ ادز، بازار اپ‌استورها را رونق بخشیده و در ایران نیز اپ‌استورهای متعدد و در صدر آن‌ها اپ استور کافه بازار و مایکت، با توجه به میزان کاربران، نصب و جستجویی که دارند، گزینه‌های مناسبی برای این شیوه از تبلیغات به شمار می‌روند.

حضور پررنگ اپ‌استورها در زندگی کاربران

هر کدام از ما اگر نگاهی به تلفن‌های هوشمند خود بیندازیم، با چندین اپلیکیشن روبه‌رو می‌شویم که هر یک از آن‌ها را برای انجام کارهای روزمره یا سرگرمی خود نصب کرده‌ایم. اپلیکیشن‌های مربوط به پرداخت‌های مالی، خرید کالا، دریافت سرویس‌، ورزش، تماشای فیلم، بازی، سرگرمی و … از جمله برنامه‌های کاربردی هستند که توسط کاربران زیادی در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حال یک قدم به عقب برگردیم: ما این اپلیکیشن‌ها را از کجا تهیه کرده‌ایم؟ پاسخ آن روشن است: اپ‌استورها. این فروشگاه‌های اینترنتی که به‌طور خاص اپلیکیشن‌های متعدد را در اختیار مردم قرار می‌دهند، جایگاه قابل قبولی را در صنعت دیجیتال پیدا کرده‌اند و این روزها اکثر کاربران اینترنتی، یک الی چند اپ‌استور را روی تلفن‌های خود نصب کرده و فعالیت‌های مختلف روزانه خود را از طریق آن‌ها انجام می‌دهند.

حالا که به کاربرد اپلیکیشن‌ها در زندگی مردم امروز پی برده‌ایم و حضور اپ‌استورها را درک کرده‌ایم، باید بگوییم که در فرایند بازاریابی دیجیتال، بخشی به نام تبلیغ در اپ‌استورها وجود دارد که امکان تبلیغ اپ‌های متعدد را برای صاحبان آن‌ها فراهم می‌کند، ضمن اینکه می‌توان محصولات و خدمات مختلف دیگر را در آن‌ها تبلیغ کرد؛ چراکه کاربران در این اپ‌استورها حضور دارند و هر جا هم که مخاطب حضور داشته باشد، می‌توان فرایندهای تبلیغاتی و بازاریابی را ارائه داد.

تبلیغات در اپ‌استورها یکی از بخش‌های مهم و برجسته صنعت دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. با توجه به نقش مهمی که اپ‌استورها در زندگی دیجیتال مردم امروز پیدا کرده‌اند، بسیاری از کاربران فضای دیجیتال برای جستجو و نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز و کاربردی خود در اپ‌استورها حضور دارند و به همین دلیل تبلیغات در اپ‌استور جایگاه قابل توجهی را در فرایندهای بازاریابی به دست آورده است.

اهمیت تبلیغ در اپ‌استورها

استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند روزبه‌روز بیشتر می‌شود و خصوصاً بعد از شیوع ویروس کرونا استفاده از این دستگاه‌های هوشمند بیشتر هم شده است، این روزها بیشتر مردم دنیا از گروه‌های سنی کودک گرفته تا بزرگ‌سال، از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند و هر کدام نیز چندین اپلیکیشن مورد نیاز خود را در گوشی‌شان نصب کرده‌اند.

 چه آن کودکی که برای انجام تکالیف مدرسه و دیدن آموزش باید اپلیکیشن شاد را داشته باشد، چه آن پدربزرگی که خرید روزانه خود را از سوپر اپلیکیشن‌ها خریداری می‌کند، چه آن جوانی که پرداخت‌های مالی خود را از طریق اپلیکیشن خاصی انجام می‌دهد، همه و همه با کاربرد برنامه‌ها آشنا بوده و اپ‌استورها را نیز به‌خوبی می‌شناسند.

برای درک اهمیت نقش اپ‌استورها در دیجیتال مارکتینگ کافی است نگاهی به اپ‌استورهای معروف دنیا مانند  اپل، گوگل پلی و همتایان ایرانی آن‌ها مثل کافه بازار و مایکت بیندازیم. تعداد اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور گوگل پلی در سال ۲۰۲۰ بیش از  ۳ میلیون و در اپ‌استور اپل بیش از ۲ میلیون بوده است که این اعداد به‌خوبی نشان می‌دهد که جایگاه اپلیکیشن‌ها در میان کاربران جهانی تلفن‌های هوشمند به‌خوبی تبیین شده است و مخاطبان امروز، بیش از گذشته به دنبال برنامه‌های کاربردی هستند.

کاربران ایرانی از اپ‌استورها به‌عنوان یک مرجع مهم دانلود و نصب اپلیکیشن خود استفاده می‌کنند و بر این اساس، اپ‌استور بازار و مایکت می‌تواند محل مناسبی برای نمایش تبلیغات باشند. جالب است بدانید که اپ‌استور مایکت با داشتن ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۲٫۳ میلیون جستجوی روزانه، کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است و از این نظر می‌تواند گزینه خوبی برای نمایش تبلیغ در یک اپ‌استور ایرانی باشد. اپ‌استورهای شناخته‌شده ایرانی مانند مایکت و بازار هر کدام به ترتیب با داشتن بیش از ۲۵ میلیون و بیش از ۴۰ میلیون نصب فعال، در جایگاه پرطرفدارترین مارکت‌های ایرانی قرار دارند و به همین دلیل نیز باید مورد توجه بازاریابان دیجیتال قرار بگیرند تا در فرایند تبلیغات در اپ‌استور از آن‌ها استفاده کنند.

انواع تبلیغ در اپ‌استور

بعد از اینکه به اهمیت اپ‌استورها در فرایندهای تبلیغاتی پی بردیم، نگاهی به انواع شیوه‌های تبلیغات در اپ‌استور خواهیم انداخت.

نصب اپلیکیشن و افزایش آن یکی از اهداف مهمی است که بازاریابان دیجیتال در فرایند بازاریابی در اپ‌استورها دنبال می‌کنند؛ بر این اساس، تبلیغی که ارائه می‌دهیم باید به گونه‌ای باشد که در نهایت منجر به افزایش نصب اپلیکیشن شود.

از سوی دیگر گاهی اوقات خود اپلیکیشن‌ها هم می‌توانند محلی برای تبلیغات باشند. تجربه‌ای که اکثر ما در استفاده از اپ‌های مختلف داشتیم این است که در فواصل زمانی مشخصی از اجرای برنامه، یک تبلیغ ویدئویی به نمایش درمی‌آید یا تبلیغات متنی و تصویری کوتاهی در قسمت‌های پایینی یا کناری اپلیکیشن مورد نظر دیده می‌شوند.

پس قبل از اینکه نوع تبلیغات در اپ استور را مشخص کنیم، باید در بدانیم که هم می‌توانیم برای برنامه خودمان و افزایش نصب اپلیکیشن‌مان تبلیغ کنیم، هم می‌توانیم محصولات و خدمات دیگری را در اپلیکیشن‌های پربازدید نمایش دهیم.

به‌طور کلی تبلیغات در اپ استورها می‌تواند در انواع متعددی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، سرچ ادز یا تبلیغات در جستجو، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات درون برنامه‌ای انجام شود که در ادامه هر یک از آن‌ها معرفی خواهند شد.

تبلیغات بنری

اگر نگاهی به یک اپ استور بیندازید، متوجه انواع تبلیغات بنری در آن خواهید شد. بازاریابان دیجیتال از طریق طراحی و نصب بنرهای تبلیغاتی در اپ‌استورهای متعدد، سعی می‌کنند تا کاربران این مارکت‌ها را متوجه اپلیکیشن‌ها، محصولات و خدمات دیگری کنند.

در کمپین‌های بنری، می‌توان بنر تبلیغ خود را در اپ‌استور قرار داد تا کاربران نسبت به آن ترغیب شده، آن را بررسی کرده و در نهایت به نصب آن اقدام کنند. حداقل مزیت این رویکرد، دریافت یک فعالیت خاص از کاربر است مانند کلیک کردن یا بازدید از سایت برای نصب اپلیکیشن و در بهترین حالت نیز نصب اپلیکیشن مورد نظر از سوی کاربران صورت می‌گیرد.

تبلیغات پیشنهادی

یکی دیگر از شیوه‌های تبلیغات در اپ‌استور، تبلیغات پیشنهادی است که به‌صورت حضور در اپلیکیشن‌های پیشنهادی انجام می‌شود. در این رویکرد برخلاف تبلیغات بنری که یک محتوا را برای همه کاربران بدون در نظر گرفتن علایق و نیازهای آن‌ها نمایش می‌دهد، برنامه‌های مشابه با نیاز آن کاربر به او پیشنهاد شود.

در واقع شاید بسیاری از ما نسبت به نمایش تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها حساس شده باشیم و به‌نوعی آن‌ها را مزاحم بدانیم، حال تصور کنیم که این بنرها در صفحه‌های موبایل که کوچک‌تر هستند نیز نمایش داده شوند؛ از این نظر شاید تبلیغات بنری در اپ‌استور چندان خوشایند نباشد، ضمن اینکه یکی دیگر از معایب این نوع تبلیغات این است که بدون توجه به کاربر و علایق او، برای همه به نمایش درمی‌آید که در این صورت ناخوشایندتر هم خواهد بود.

در این میان تبلیغات پیشنهادی می‌تواند کارآمدتر باشد. هنگامی که یک کاربر برنامه و اپلیکیشن مورد نظر خود را در اپ‌استور جستجو می‌کند، از طریق تبلیغات پیشنهادی می‌توان فهرستی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه را نیز در معرض نمایش آن کاربر گذاشت تا در صورت نیاز به آن برنامه‌های پیشنهادی نسبت به دانلود و نصب آن‌ها اقدام کند. در این روش امکان جذب کاربر بیشتر شده و می‌توان برنامه‌هایی را به او پیشنهاد داد که واقعا برایش کاربردی باشند.

پس اگر به دنبال افزایش نصب اپلیکیشن خود هستید، می‌توانید تبلیغات پیشنهادی را انتخاب کنید تا برنامه شما را برای کاربرانی نشان دهد که پیش‌زمینه قبلی نسبت به محتوای آن داشته و با مشاهده آن امکان دارد روی آن کلیک کرده و حتی نصب کنند.

سرچ ادز

سرچ ادز یا تبلیغات در جستجو از دیگر انواع تبلیغ در اپ‌استور به شمار می‌رود که تبلیغ مورد نظر را بر اساس جستجوی کاربران نشان می‌دهد. با توجه به اینکه این شیوه از تبلیغ در موتورهای جستجو هم کاربرد زیادی دارد، استفاده از آن در اپ استورها نیز کارآمد خواهد بود.

در این شیوه به ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند آگهی مورد نظر خود را اعم از اینکه اپلیکیشن باشد یا خدمات و محصولات دیگر، در صدر جستجوی کاربران اپ استور نشان دهند.

روش سرچ ادز با توجه به کلمات کلیدی مربوط به یک اپلیکیشن، در اپ‌استورها کاربرد دارد و باعث می‌شود که اپلیکیشن مورد نظر در صدر جستجوی کاربران دیده شده و در نتیجه، امکان نصب آن از سوی کاربران وجود داشته باشد.

انواع تبلیغ در اپلیکیشن

در کنار تبلیغ در اپ‌استورها، می‌توان اپلیکیشن‌ها را نیز به‌عنوان بستری مناسب برای نمایش تبلیغات در نظر گرفت. بر این اساس، در راستای استفاده از سه فرمت تبلیغات بنری، تبلیغات پیشنهادی و سرچ ادز در اپ‌استورها، می‌توان به دو فرمت تبلیغات ویدئویی و تبلیغات درون‌برنامه‌ای نیز اشاره کرد که در فضای اپ‌استور کاربرد ندارند، اما در خود اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که کاربران آن‌ها را نصب می‌کنند، قابل استفاده هستند. در ادامه این دو شیوه از تبلیغات که برای تبلیغ در اپلیکیشن مناسب هستند، معرفی می‌شوند.

تبلیغات ویدئویی

شکی نیست که ویدئو در صدر محتوای دیجیتال مارکتینگ قرار دارد و کاربران فضای دیجیتال بیشتر از اینکه به خواندن یک متن یا دیدن تصاویر واکنش نشان دهند، به تماشای ویدئوهای تبلیغاتی، البته اگر جذاب و خلاقانه باشند، گرایش بیشتری نشان می‌دهند.

به همین دلیل نیز در روند تبلیغات در اپلیکیشن، محتوای ویدئویی می‌تواند یک روش عالی برای افزایش کلیک و افزایش نصب باشد.

مخاطبان هدف شما، چه کاربرانی که در اپ‌استورها هستند و چه کاربرانی که از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده می‌کنند، نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی شما واکنش نشان خواهند داد؛ بنابراین یکی از روش‌هایی که می‌توانید در تبلیغات نصب اپلیکیشن خود به آن بپردازید، ویدئو است که به‌صورت ویدئوهای با جایزه یا بدون جایزه ارائه می‌شود.

در انتشار محتوای ویدئویی با جایزه که اغلب در اپلیکیشن‌های بازی کاربرد دارد، کاربر می‌تواند از طریق تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی، جایزه دریافت کند؛ انواع ویدئوهای بدون جایزه نیز با انتخاب کاربر نمایش داده می‌شوند، یعنی کاربر می‌تواند نمایش آن را قطع کند. اگر می‌خواهید کاربران، حتی بدون جایزه نیز ویدئوی تبلیغات نصب اپلیکیشن شما را تماشا کنند، باید میزان کیفیت و جذابیت آن را بالا ببرید.

تبلیغات درون برنامه‌ای

می‌توان از طریق اپلیکیشن‌هایی که بازدید بالایی دارند و مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند، تبلیغ مورد نظر خود را نمایش داد. در واقع تبلیغ برای نصب اپلیکیشن تنها در اپ‌استورها انجام نمی‌شود، بلکه خود این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند محل مناسبی برای این شیوه از تبلیغات باشند. کاربران تلفن‌های همراه، برنامه‌های کاربردی زیادی را روی گوشی خود نصب کرده‌اند که در فرایند بازاریابی موبایلی مفید واقع خواهند شد.

در روش تبلیغات درون برنامه‌ای می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را داخل اپلیکیشن‌های دیگری که کاربران نصب کرده‌اند تبلیغ کنید. قبل از این کار نیز بهتر است که نسبت به میزان نصب این برنامه‌ها از سوی کاربران تجزیه و تحلیل انجام دهید تا در نهایت بتوانید برنامه‌ای را برای تبلیغات درون اپلیکیشنی خود انتخاب کنید که کاربران بیشتری داشته و از همه مهم‌تر، با محتوای اپلیکیشن شما نیز همسو باشد.

مگنت

تبلیغ انحصاری در اپ‌استور مایکت با آژانس دیجیتال مارکتینگ مگنت

آژانس دیجیتال مگنت با ارائه پلتفرم هوشمند بازاریابی خود امکان تبلیغ در اپ‌استورها را فراهم کرده و شما از طریق پلتفرم هوشمند مگنت، می‌توانید در ٣ حالت بنری، سرچ ادز و حضور در اپلیکیشن‌های پیشنهادی، اپلیکیشن خود را در اپ‌استور ایرانی مایکت تبلیغ کنید و آمار نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید. 

از آنجایی که این روزها بسیاری از کاربران ایرانی از طریق اپ استور مایکت و بازار، اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را جستجو و نصب می‌کنند، آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت magnetdigitalagency.com از طریق ارائه خدمات تبلیغات در اپ استور در اپ استورها و خصوصا از طریق همکاری انحصاری با اپ استور مایکت، فرایند بازاریابی در اپ‌استورها را به صورت بهینه‌تر و منسجم‌تر انجام می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر

نوشته های مشابه

بستن