حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قائم‌مقام ارشد گوگل، به شایعات پیرامون پیکسل 3a قوت بخشید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قائم‌مقام ارشد گوگل در واحد اندروید، طی توئیتی اعلام کرد که با گوشی هوشمند عرضه‌نشده‌ای عکاسی کرده است؛ اما اجازه‌ی انتشار این عکس‌ها را ندارد.

اواسط مهرماه ۱۳۹۷،  معرفی شدند. با گذشت کمتر از شش ماه از رونمایی این دو گوشی هوشمند، ظاهرا گوگل قصد دارد میان‌رده‌های جدیدی را به بازار عرضه کند. 

براساس اخبار غیررسمی و شایعه‌هایی که اخیرا منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد باید منتظر گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL (یا پیکسل ۳ لایت و پیکسل ۳ ایکس‌ال‌لایت)‌ باشیم. هنوز تاریخ معرفی گوشی‌های هوشمند جدید گوگل به‌صورت دقیق مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد رویداد رونمایی آن‌ها باشیم.

Google Pixel 3

مقاله‌های مرتبط:

هیروشی لوک هایمر یکی از مدیران اندروید گوگل در توئیتی اعلام کرد با این پیکسل جدید، چند نمونه عکس ثبت کرده است؛ اما احتمالا فعلا اجازه‌ی انتشار تصاویر گرفته شده را ندارد. تا زمانی‌که گوگل به‌صورت رسمی اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه‌های جدید خود به‌اشتراک بگذارد، می‌توانیم براساس آنچه تاکنون به‌صورت غیررسمی منتشرشده است، حدس‌هایی در مورد مشخصات میان‌رده‌های جدید گوگل داشته باشیم. 

هیروشی لوک هایمر اعلام کرد که در حین بازدید از یکی از مکان‌های تاریخی مهم در صنعت فناوری‌های نوین، با گوشی معرفی نشده‌‌ و جدید گوگل، عکس‌هایی گرفته است. باتوجه‌به اینکه این عضو گوگل تنها با کمک این گوشی  عکس‌هایی ثبت کرده است، این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند دیگری همراه وی نبوده و پیکسل جدید به همراه روزانه‌ی این عضو ارشد گوگل مبدل شده باشد. باتوجه به اینکه زمان زیادی تا رونمایی میان‌رده‌های جدید گوگل باقی نمانده، احتمال چنین اتفاقی دور از ذهن نیست. معمولا برای تست کامل گوشی در شرایط واقعی، دستگاه جدید در زندگی روزمر‌ه‌ی واقعی بررسی می‌شود و شاید لوک هایمر هم یکی از همین دستگاه‌ها را برای تست و بررسی در اختیار دارد. 

توییت یکی از مدیران اندروید

 بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی سری گوگل پیکسل ۳ 

تاکنون اخبار فاش‌شده‌ی مختلفی از گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL به‌اشتراک گذاشته شده است. این دو گوشی هوشمند جدید از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال دارند. انتظار می‌رود نسخه‌ی بزرگ‌تر بدون بریدگی بالای نمایشگر معرفی شود.

برخلاف نسخه‌های معمولی گوگل پیکسل ۳ که از جنس فلز و شیشه ساخته شده‌اند، پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس‌ال بدنه‌ی از جنس پلاستیک پلی کربنات خواهند داشت که به کاهش هزینه‌های تولید این دو گوشی هوشمند کمک می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های گوشی‌های جدید با مدل‌های قبلی به نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود. پیکسل 3a و پیکسل 3a XL از نمایشگر با رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برند که به ترتیب ابعادی ۵.۶ اینچی و ۶ اینچی خواهند داشت. همان‌طور که می‌دانید پیکسل ۳  از نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد، در حالی  که پیکسل ۳ ایکس ال با نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۳ اینچی، دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسلی است.

مقاله‌های مرتبط:

پیکسل 3a و پیکسل 3a XL به‌اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال که از تراشه‌ی بالارده‌ی اسنپدراگون  ۸۴۵ بهره می‌برند، قدرتمند نیستند. انتظار می‌رود Pixel 3a با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام و Pixel 3a XL با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام به بازار عرضه شوند. همچنین انتظار می‌رود میان‌رده‌های جدید گوگل از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره ببرند.

پیش‌بینی می‌شود که پیکسل 3a و 3a XL، گوشی‌های هوشمند میان‌رده جدید گوگل عملکرد خوبی از نظر کیفیت تصویربرداری از خود نشان دهند. براساس اخبار غیررسمی و شایعه‌های منتشرشده انتظار می‌رود این دو گوشی میان‌رده‌ی جدید گوگل با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی، مشابه پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال به بازار عرضه شوند. خبر خوشحال‌کننده‌ی دیگر این است که احتمالا این گوشی‌‌ها با جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وارد بازار می‌شوند؛ این در حالی است که پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال بدون جک هدفون معرفی شدند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این میان‌رده‌های حدید دربرابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نخواهند بود.

قیمت و تاریخ رونمایی میان‌رده‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی پیکسل 3a و پیکسل 3a XL در جریان رویداد بزرگ بعدی گوگل یعنی Google I/O 2019 معرفی شوند. این رویداد از ۷ تا ۹ ماه می (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در مانتین‌ویو کالیفرنیا، برگزار خواهد شد. احتمالا این محصولات جدید با فاصله‌ی اندکی از زمان معرفی وارد بازار خواهند شد. 

همچنین انتظار می‌رود که گوشی‌های جدید پیکسل با پشتیبانی اپراتور تلفن همراه ورایزون به بازار عرضه شوند. قیمت گوشی گوگل پیکسل 3a درحدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. در حالی‌که پیکسل 3a XL بزرگتر با قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در نتیجه میان‌رده‌های جدید گوگل با قیمتی در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار کمتر از گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال به بازار عرضه خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.