بررسی تخصصی Galaxy S10e

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


شاید تا چند سال پیش کسی به صنعت گوشی‌های هوشمند اصلاً توجهی نمی‌کرد و افراد بیشتر ترجیح می‌دادند سراغ دستگاه‌هایی بروند که صفحه نمایش کوچکی دارند و راحت می‌توان آنها را در یک دست گرفت. اما از زمانی که تولیدکنندگان رویه خود را تغییر دادند و محصولاتی ساختند که هم بزرگ‌تر بودند و هم سریع‌تر، مشتریان بیشتری جذب این تکنولوژی نوظهور شدند و حالا در دنیایی قرار داریم که امکان زندگی بدون گوشی‌های هوشمند بسیار سخت شده است.

البته باز هم هستند کسانی که به موبایل‌های بزرگ روی خوش نشان نمی‌دهند. در این‌جا سامسونگ یک راهکار ارائه کرده و در سال ۲۰۱۹ یک نمونه کوچک‌تر از پرچمدارش را به بازار فرستاده تا بلکه بتواند گوشی‌های هوشمند را در دل افراد سخت پسند جا کند. نام این دستگاه که چیزی از بهترین موبایل‌های بازار کم ندارد، گلکسی S10e است.

اگرچه هنوز نمی‌دانیم حرف e در نام این دستگاه جای چه کلمه‌ای را گرفته ولی بر اساس گفته خودِ سامسونگ، گلکسی S10e آمده تا انتخاب تمام کسانی باشد که همه امکانات پیشرفته را در یک سایز کوچک می‌خواهند.

اما آیا گلکسی S10e گوشی هست که افراد علاقه‌مند به موبایل‌های کامپکت را متقاعد به خرید خود کند یا خیر؟ اگر شما هم جزو کسانی بودید که فکر می‌کردید آینده موبایل‌ها متعلق به دستگاه‌های بزرگ است، حتماً این مقاله را بخوانید زیرا نظرتان تغییر خواهد کرد. پس با تک تایمز همراه باشید.

 نقاط قوت

    • ظاهر جذاب
    • مقاومت در برابر آب
    • حافظه داخلی زیاد
    • سرعت قابل‌قبول
    • دوربین باکیفیت

 

 نقاط ضعف

    • دکمه بیکسبی ناکارآمد
    • اسکنر اثر انگشت ضعیف‌تر در مقایسه با Face ID اپل
    • عدم احساس راحتی هنگام استفاده از دکمه‌های ناوبری
    • قیمت نسبتاً بالا

 

 محتویات جعبه

    • گلکسی S10e
    • شارژر سامسونگ به نام Fast Adaptive با قدرت ۱۵ واتی
    • کابل مبدل USB-C به USB
    • مبدل میکرو USB به USB-C
    • ابزار درآوردن و گذاشتن سیمکارت

 

 طراحی و اندازه

شاید برای شما هم از خودتان بپرسید که آیا گلکسی S10e بیش از حد کوچک نیست و آیا گوشی دیگری هم اندازه آن در بازار وجود دارد؟

واقعاً گلکسی S10e به کوچکی آیفون SE نیست بلکه قد و قواره آن به اندازه آیفون ایکس اس یا گوگل پیکسل ۳ می‌باشد بنابراین فکر نکنید باید یک شیء بسیار کوچک را دست بگیرید.

این دستگاه کامپکت همچون مانند نمونه بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی اس ۱۰ از پوشش شیشه‌ای و فلزی و حاشیه‌های باریک بهره می‌برد و تنها تفاوت این دو گوشی، سایز صفحه نمایش است که صاف می‌باشد در حالی که دو نمونه دیگر از نمایشگر برآمده بهره می‌برند. در این حالت، حاشیه‌های پنل LCD گلکسی S10e بیشتر به چشم می‌آیند ولی شما به عنوان یک کاربر کمتر به صورت اتفاقی آن را لمس خواهید کرد بنابراین به عقیده ما، نبود صفحه نمایش برآمده یک مزیت به حساب می‌آید و نه یک کمبود.

وقتی گلکسی S10e را خریداری کردید، دیگر خیالتان باید از ضد آب و ضد خاک بودن آن راحت باشد چرا که این دستگاه کامپکت از تأییدیه IP68 بهره می‌برد. ضمن اینکه هنوز هم پورت‌های دوست‌داشتنی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD در این محصول کمپانی کره‌ای وجود دارد. حال که از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری صحبت کردیم بد نیست اشاره کنیم که هدفون‌های دارای کیفیت AKH که همراه با گلکسی S10e به دست مشتریان می‌رسند، ظاهر بسیار زیبایی داشته و استفاده کردن از آنها احساس راحتی را به کاربر القا می‌کند. به علاوه، کیفیت صدای آنها نیز بسیار بالاست هرچند صدای بیس را نمی‌توانند پخش کنند بنابراین اگر خیلی به این نوع کیفیت صوت اهمیت می‌دهید، باید نمونه‌های بهتری را خریداری نمایید.

ویژگی دیگری که در گلکسی S10e دوباره مشاهده می‌شود، دکمه دستیار هوشمند سامسونگ موسوم به بیکسبی است. هنوز نمی‌دانیم حالا که بیکسبی به اندازه گوگل اسیستنت سرعت ندارد و از کیفیت بالایی هم برخوردار نیست، چرا مالک خط تولید گلکسی همچنان به افزودن دکمه مربوط به دستیار صوتی خود اصرار می‌ورزد. البته نکته مثبتی که این‌بار در گلکسی S10e به چشم می‌خورد، امکان شخصی‌سازی دکمه بیکسبی است بنابراین می‌توانید مشخص نمایید که کدام اپلیکیشن با فشردن آن اجرا شود. از طریق تنظیمات، این ویژگی فراهم شده تا با دو بار زدن دکمه، بیکسبی اجرا شده و با یک بار زدن یک نرم‌افزار اجرا گردد.

گوشی ابعاد وزن
گلکسی S10e ۷٫۹*۶۹٫۹*۱۴۲٫۲ میلی‌متر ۱۵۰ گرم
گوگل پیکسل ۳ ۰٫۳۱*۲٫۶۹*۱۴۵٫۶ میلی‌متر ۱۴۸ گرم
آیفون ایکس اس ۷٫۷*۷۰٫۹*۱۴۳٫۶ میلی‌متر ۱۷۷ گرم
آیفون ایکس آر ۸٫۳*۷۵٫۷*۱۵۰٫۹ میلی‌متر ۱۹۴ گرم

نکته جالب در مورد گلکسی S10e، اسکنر اثر انگشت آن است که در دکمه هوم قرار گرفته در حالی که نمونه اولتراسونیک این حسگر در دو مدل دیگر گلکسی اس ۱۰ درون صفحه نمایش تعبیه شده است. اگرچه کارایی این سنسور بهتر شده ولی باز هم به نظر نمی‌رسد بتوانیم آن را مانند Face ID اپل کارآمد بدانیم. این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر گاردی برای گلکسی S10e خریداری کردید که تا حدودی روی اسکنر اثر انگشت را می‌پوشاند، باید دفعات بیشتری را امتحان کنید تا قفل نمایشگر باز شود. همچنین به سبب قرارگیری دکمه در قسمت بالایی، بهتر است انگشت خود را کمی جابه‌جا نمایید تا سنسور موجود آن را بشناسد. به طور کلی پس از چند روز به این نوع حسگر عادت خواهید کرد ولی مشکل تشخیص ندادن به خاطر قاب بعید است به این آسانی‌ها حل شود.

دیگر امکاناتی که در گلکسی S10e وجود دارند عبارتند از سیستم شارژ بیسیم و شارژ معکوس که سامسونگ آن را PowerShare نامیده است.

 صفحه نمایش

شاید به نظر شما گلکسی S10e بتواند از هر لحاظ یعنی دوام باتری، دوربین، پردازنده و . . . اسباب رضایت خریداران خود را فراهم کند ولی واقعیت آن است که هیچ چیزی به اندازه صفحه نمایش در این دستگاه کامپکت باکیفیت نیست.

نمایشگر ۵٫۸ اینچی Dynamic AMOLED در گلکسی S10e آن‌چنان جذاب و باکیفیت است که به جرأت می‌توانیم بگوییم قابلیت آن را دارد تا تنها دلیل خرید نسخه ارزان‌قیمت پرچمدار سامسونگ باشد. این پنل ۱۰۸۰p با توجه به اندازه کوچک، اکثر نیازهای شما را در رابطه با یک صفحه نمایش برآورده خواهد کرد و تصاویر را با رزولوشن بیشتر و شفافیت پخش می‌کند. با این حساب، کنتراست، عمق رنگ مشکی و نمای آن از هر زاویه‌ای فوق‌العاده است.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید، این است که سامسونگ تنظیمات صفحه نمایش را ساده کرده بنابراین شما دو گزینه پیش رو دارید: نرمال (Normal) و روشن (Vivid). واقعیت آن است که تنظیمات پیش‌فرض صفحه نمایش این دستگاه بسیار باکیفیت است ولی چنان‌چه می‌خواهید ظاهر نوستالژی گوشی‌های سامسونگ را در محصول سال ۲۰۱۹ این شرکت ببینید، گزینه vivid را برگزینید.

 امتیازات و کیفیت صفحه نمایش

اگر با خود می‌گویید که گلکسی S10e هم ناچ دارد، باید به شما پاسخ دهیم خیر این‌چنین نیست. همان‌طور که می‌بینید، دوربین سلفی این دستگاه در یک حفره بسیار کوچک‌تر از یک بریدگی جای‌گیری کرده بنابراین کمتر به چشم می‌آید. البته از طریق تنظیمات امکان پوشاندن این حفره فراهم شده ولی وقتی این کار را انجام دادید، گویا یک حاشیه بزرگ در بالای دستگاه وجود دارد و شرایط را بهتر که نمی‌کند هیچ، بدتر هم می‌کند. به هر حال، حفره مربوط به دوربین جلو اصلاً موردی نیست که بخواهیم بیش از حد روی آن مانور بدهیم بلکه به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. با این تفاسیر، چنان‌چه هنوز هم دنبال یک گوشی با طراحی تمام صفحه نمایش هستید، باید منتظر آینده بمانید.

لازم به ذکر است که گزینه‌هایی نظیر نمایشگر همیشه روشن (Always-on) و Edge Panels در گلکسی S10e وجود دارند و به خوبی هم کار می‌کنند.

 رابط کاربری و کاربرد

کمتر کسی است که با رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ آشنا نباشد و به خاطر محبوبیت آن، معمولاً هر کسی آرزوی وجود چنین ظاهری را در تلفن همراهش دارد اما وقتی می‌بینیم رابط کاربری کمپانی کره‌ای در گلکسی S10e به شکل قابل‌توجهی بهبود یافته، شاید تعداد افراد متقاضی آن بیشتر هم بشوند.

وقتی در گذشته با گلکسی‌دارها در مورد رابط کاربری TouchWiz حرف می‌زدید، معمولاً آنها از پیچیدگی و گزینه‌های متعدد آن سخن می‌گفتند ولی اگر همین امروز نظر این افراد را در مورد One UI بپرسید، از ظاهر تمیز و ساده آن ابراز رضایت خواهند کرد. در سیستم نرم‌افزاری جدید سامسونگ، اسلایدر کم و زیاد کردن نور صفحه نمایش و دکمه‌های ناوبری به پایین منتقل شده‌اند.

همچنین، ترفندهایی هم در گلکسی S10e وجود دارد که به سختی می‌توانیم آنها را در دیگر دستگاه‌ها پیدا کنیم. برای مثال، شما می‌توانید به گالری رفته و با انتخاب یک یا دو عکس فایل‌های کلاژ یا گیف بسازید. این را هم اضافه کنیم که قابلیت‌هایی که در دیگر دستگاه‌ها مشاهده می‌شود نیز ممکن است در گلکسی S10e دیده نشوند؛ از آن جمله می‌توانیم به ویژگی ضبط صفحه نمایش اشاره نماییم.

یکی از جدیدترین قابلیت‌های One UI، دکمه‌های ناوبری است. این دکمه‌ها به صورت پیش‌فرض فعال نیستند و خودتان باید از طریق تنظیمات دستگاه آنها را روشن نمایید. اگرچه کار کردن با این دکمه‌ها در گوشی کوچکی مانند گلکسی S10e به خصوص در روزهای اول کار سختی است ولی مانند دیگر ویژگی‌ها، با این مورد هم مطمئناً خو خواهید گرفت. به خاطر داشته باشید که کشیدن انگشت به بالا و نگه داشتن در وسط صفحه نمایش، سبب اجرا شدن گوگل اسیستنت خواهد شد.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله زیر، ترفندهای بیشتری در مورد خانواده گلکسی اس ۱۰ بیاموزید.

 پردازنده، عملکرد، مموری

اگر به مشخصات فنی و قدرت گوشی‌های هوشمند در سالیان اخیر نگاهی بیندازید، احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که همه دستگاه‌های پرچمدار باید قدرتمندترین موبایل‌ها باشند.

متأسفانه این قابلیت برای محصولات سامسونگ صدق نمی‌کند زیرا این گوشی‌ها به مرور زمان کندتر می‌شوند.

به خاطر پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ یا اسنپدراگون ۸۵۵ در گلکسی S10e، اگرچه از بیشترین سرعت یک تراشه گوشی هوشمند لذت خواهید برد ولی روان بودن دیگر دستگاه‌ها را احساس نخواهید کرد. البته این تفاوت را نمی‌توانید به راحتی احساس کنید و باید آزمایش‌های تخصصی انجام شود تا متوجه ضعف‌های گلکسی S10e بشوید.

این قاعده همیشه در مورد محصولات سامسونگ وجود داشته که در ابتدا سرعت بالایی دارند ولی این اتفاق ادامه‌دار نخواهد بود. برای اینکه این مطلب برای شما ملموس‌تر شود باید بگوییم اکثر طرفداران گوشی‌های هوشمند کمپانی کره‌ای میانه خوبی با آیفون‌ها ندارند. امروزه این فقط آیفون‌ها مورد غضب گلکسی‌دارها نیستند بلکه پیکسل‌های گوگل و حتی محصولات وان‌پلاس نیز به این جرگه پیوسته‌اند. اما این قانون امسال تغییر کرده زیرا گلکسی S10e نه تنها کند نیست بلکه بسیار سریع‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید ولی همان کندی که به مرور زمان به وجود می‌آمد همچنان حس می‌شود و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از گوشی‌های سامسونگ کنار برود.

از آن جایی که همیشه مشخصات فنی اطلاعات کاملی از قابلیت‌های یک گوشی نمی‌دهند، باید به حافظه داخلی و مموری نیز نگاهی بیندازیم تا قضاوت عادلانه‌ای داشته باشیم. امسال سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در گلکسی S10e قرار داده تا نسبت به مدل‌های سال قبل و رقبای آیفون دو برابر شده باشد. البته امکان دارد شما این میزان ظرفیت حافظه را اضافه بدانید ولی به خاطر حجم بالای نرم‌افزارها و فیلم‌های امروز دنیای تکنولوژی قطعاً روزی از سامسونگ به خاطر چنین حافظه داخلی تشکر خواهید کرد.

این را هم اضافه کنیم که امکان قرار دادن یک مموری کارت میکرو SD در گلکسی S10e وجود دارد تا در صورتی که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پر شد، یک کارت حافظه بگذارید.

 دوربین

گلکسی S10e دو دوربین در عقب و یک دوربین در جلو دارد.

لنزهای عقبی ۱۲ (اصلی با دریچه دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 و اندازه ۲۶ میلی‌متری) و ۱۶ مگاپیکسلی (زاویه گسترده با دریچه دیافراگم ثابت f/2.2 و اندازه ۱۲ میلی‌متری) هستند و سنسور جلویی نیز ۱۰ مگاپیکسلی است.

اپلیکیشن دوربین در رابط کاربری One UI بسیار بهتر شده به خصوص اینکه این‌بار شیوه‌های تغییر حالت عکس‌برداری و تنظیمات راحت‌تر در دسترس قرار گرفته‌اند. این را هم اضافه کنیم که امکان فعالسازی دوربین با دو بار ضربه زدن روی دکمه پاور فراهم شده است.

 کیفیت عکس

اما سؤالی که این‌جا مطرح می‌شود این است: آیا عکس‌های گرفته شده با گلکسی S10e باکیفیت هستند و نسبت به گلکسی اس ۹ بهتر شده‌اند؟

پاسخ به سؤال اولی مثبت است ولی پاسخ به سؤال دومی نه می‌تواند مثبت باشد و نه منفی چرا که به خاطر وجود دوربین زاویه گسترده می‌توانیم تصویر باکیفیتی بگیریم. این نکته را باید مدنظر داشته باشید که کیفیت تصاویر گرفته شده با گلکسی S10e و گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس زیاد تفاوت خاصی ندارد.

عکس‌های گرفته شده در روز با گلکسی S10e

عکس گرفته شده در روز با گلکسی S10e

تصاویر گرفته شده با گلکسی اس ۹ به عنوان پرچمدار قبلی سامسونگ نسبت به مدل‌های سال‌های گذشته بسیار بهتر شده بود به طوری که جزئیات و شفافیت آنها بیشتر به چشم می‌آمد. در این سال اما، گلکسی S10e را نمی‌توانیم گام بسیار رو به جلویی بدانیم. بیشترین تغییر را می‌توانیم در عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور مشاهده کنیم. گلکسی اس ۹ سرعت شاتر کم‌تری دارد و مقدار ISO را کاهش می‌دهد تا نویز را به حداقل برساند. گلکسی اس ۱۰ پلاس ISO بیشتری دارد و سریع‌تر است تا تصاویر به مراتب شفاف‌تری بگیرد هرچند نویز زیادی در خروجی آن مشاهده می‌شود. در طول روز، گلکسی S10e تصاویر نسبتاً خوبی گرفت ولی با این وجود باز هم نمی‌توانیم آنها را اثر هنری خارق‌العاده‌ای بدانیم. جالب آن است که این اتفاق تا کنون در گلکسی اس ۹ پیش می‌آمد و به نظر می‌رسد باید حالا آن را در گلکسی S10e هم ببینیم.

عکس پرتره گرفته شده با گلکسی S10e
عکس سلفی گرفته شده با گلکسی S10e

اگرچه دوربین تله فوتو در گلکسی S10e وجود ندارد ولی امکان گرفتن تصاویر پرتره Live Focus با استفاده از لنز اصلی فراهم شده است. این عکس‌ها تقریباً در اکثر اوقات از کیفیت خوبی برخوردار هستند ولی ممکن است در برخی شرایط تار به چشمتان بیایند. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که روش‌هایی تعبیه شده تا پس‌زمینه را تار کنید که از آن جمله کاهش سرعت ابتدایی دوربین می‌باشد.

عکس گرفته شده با لنز فوق گسترده در گلکسی S10e

عکس‌های گرفته شده با گلکسی S10e در شب

عکس گرفته شده در شب با گلکسی S10e

تصاویر سلفی که گلکسی S10e می‌گیرد غالباً کیفیت خوبی دارند ولی رنج دینامیکی که در گوگل پیکسل ۳ مشاهده می‌شود، در خروجی پرچمدار کوچک سامسونگ به چشم نمی‌خورد. همچنین، دو حالت زوم برای شما در نرم‌افزار مربوطه وجود دارد. به نظر می‌رسد حالت پیش‌فرض زوم بخشی از سنسور است ولی برای دریافت جزئیات بیشتر پیشنهاد می‌شود از سطح زوم وسیع‌تر بهره ببرید.

عکس پرتره گرفته شده با گلکسی S10e
عکس گرفته شده با لنز زاویه گسترده در گلکسی S10e

 کیفیت ویدیو

نمونه ویدیو ضبط شده با گلکسی S10e

اول از همه می‌گوییم که حتماً حالت Super Smooth را در دوربین گلکسی S10e امتحان کنید. ضمن اینکه حالات دیگری هم در این دستگاه برای فیلمبرداری وجود دارد.

شاید مهم‌ترین قابلیت اضافه شده همین Super Smooth باشد که می‌توانید با لمس آیکون دست موجود در اپلیکیشن دوربین آن را فعال نمایید. لازم به ذکر است که این حالت فقط برای کیفیت‌های ۱۰۸۰p کار می‌کند ولی ویدیوهایی به شما نشان می‌دهد که واقعاً حیرت‌انگیز هستند. اگر می‌خواهید تأثیر Super Smooth را ببینید، حتماً از یک وسیله برای ثابت کردن گوشی بهره ببرید.

به علاوه، حالات ۴K 60 فریم بر ثانیه و ۴K 30 فریم بر ثانیه در گلکسی S10e وجود دارند و اتفاقاً جزئیات زیادی را هم پیش روی شما قرار خواهند داد. فوکوس این دستگاه بسیار بالاست ولی گذر تدریجی هنگام تغییر نقاط فوکوس مشاهده نمی‌شود.

 کیفیت صدا

دو اسپیکر در گلکسی S10e کار گذاشته شده که یکی در پایین و دیگری تقریباً در بالاست. با توجه به سایز بسیار کوچک این گوشی، مطمئناً به چند دلیل از کیفیت صدای آن تعجب خواهید کرد؛ اولاً، صدا بسیار بلند پخش می‌شود و اتفاقاً چندان هم انحراف ندارد و دوماً، شفافیت صدا در سطوح میانه و زیاد بسیار بالاست. یکی از نقاط ضعف اسپیکر گلکسی S10e، عدم دریافت عمق زیاد در صداهای بیس و کم است که از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد چرا که دستگاه‌های کمی در بازار یافت می‌شوند که چنین کاری را انجام می‌دهند.

معمولاً به خاطر آهنگ‌های تماسی که سامسونگ برای محصولاتش انتخاب می‌کند، کیفیت صدای شنیده شده از اسپیکرها عالی هستند و این کیفیت زمانی بیشتر خواهد شد که شما میزان صوت را به بالاترین حد خود برسانید.

 کیفیت تماس

وقتی صحبت از کیفیت تماس می‌شود، نمی‌توانیم مشکلی در گلکسی S10e پیدا کنیم زیرا صداها بسیار شفاف و بلند به گوش می‌رسند و طرف دیگر نیز صدای شما را بسیار عالی می‌شنود.

 دوام باتری

با منبع نیروی ۳۱۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، گلکسی S10e کوچک‌ترین باتری خانواده گلکسی اس ۱۰ را دارد که البته این انتظار هم می‌رفت. این را هم بگوییم که کیفیت ۱۰۸۰p گوشی مورد بحث ما کم‌ترین میزان پیکسل را داراست.

حالا دوام باتری گلکسی S10e چه‌قدر است؟

تجربیات کارشناسان پس از استفاده از گلکسی S10e نشان می‌دهد که باتری آن به راحتی حداقل تا یک روز دوام می‌آورد.

در نمودار زیر می‌توانید ببینید که اگرچه گلکسی اس ۱۰ پلاس باتری قدرتمندتری دارد ولی تفاوت دوام آن با گلکسی S10e زیاد نیست. ضمن اینکه این گوشی کوچک، گلکسی اس ۱۰ را هم در این زمینه شکست می‌دهد.

یک شارژر سریع ۱۵ واتی در جعبه گلکسی S10e وجود دارد که در کمتر از یک ساعت و نیم، این دستگاه را کاملاً شارژ می‌کند.

به علاوه، قابلیت شارژ سریع بیسیم نیز برای طرفداران این دستگاه توسط سامسونگ تهیه شده ولی برای استفاده از آن باید شارژر مربوطه را به صورت جداگانه بخرید زیرا کمپانی کره‌ای این قطعه را در جعبه گوشی نگذاشته است.

وقتی می‌بینیم که یک گوشی با چنین سایز کوچکی از تکنولوژی شارژ معکوس بهره می‌برد، مطمئناً احساس رضایت خواهیم کرد. این ویژگی وقتی کاربردی‌تر می‌شود که صاحب یکی از محصولات سامسونگ یعنی گلکسی بادز یا گلکسی واچ اکتیو باشیم زیرا اگر شارژ آنها تمام شد، به راحتی امکان تغذیه دو دستگاه نامبرده با گوشی مورد بحث وجود دارد. از این فناوری می‌توانید برای شارژ دیگر گوشی‌ها نیز استفاده نمایید هرچند پیشنهاد نمی‌شود این کار را انجام دهید زیرا باتری گوشی شما را سریع خالی کرده و دیگر موبایل را هم بسیار آهسته شارژ خواهد کرد. به طور کلی، مطمئناً شارژ معکوس یا PowerShare (به قول سامسونگ) ابداً نمی‌تواند جای شارژرهای اصلی دستگاه را بگیرد.

 قیمت و آلترناتیوها

مطمئناً با قیمت ۷۵۰ دلاری، نمی‌توانیم گلکسی S10e را یک گوشی مقرون به صرفه بدانیم ولی در مقایسه با پرچمدارانی که ارزششان سر به فلک کشیده و بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار خود گرفته‌اند، گزینه اقتصادی‌تری به حساب می‌آید.

اگر به دنبال یک آلترناتیو برای این گوشی هستید، بدون شک باید سراغ آیفون ایکس آر بروید. البته محصول اپل بسیار بزرگ‌تر است و مزیت‌های آن بیشتر به نرم‌افزار مربوط می‌شود زیرا کمپانی سازنده معمولاً بروزرسانی‌های سیستم عامل را برای اکثر پرچمداران سالیان اخیرش منتشر می‌کند. ضمناً، سرعت آیفون ایکس آر هم از گلکسی S10e بیشتر است. در سمت دیگر میدان، گوشی کوچک سامسونگ نمایشگر بهتری دارد و اندروید نیز به عنوان یک سیستم عامل از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که iOS ندارد.

دیگر جایگزین‌های گلکسی S10e، آیفون ایکس اس و گوگل پیکسل ۳ هستند. در مورد آیفون ایکس اس و iOS که تقریباً همه چیز مشخص است ولی در مورد گوشی گوگل باید بگوییم که در زمینه عکسبرداری شب نظیر ندارد.

 خلاصه

واقعیت آن است که وقتی با گلکسی S10e کار می‌کنید، احساس خواهید کرد که هنوز تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کاربرانی که موبایل‌های کوچک ترجیح می‌دهند را از یاد نبرده‌اند.

برای کسانی که می‌خواهند یک گوشی اندرویدی کوچک با مشخصات فنی راضی کننده و رو به بالا داشته باشند، قطعاً گلکسی S10e می‌توانید آپشن مناسبی باشد.

البته اگرچه مشکلات خاص این دستگاه مانند دکمه بیکسبی، اسکنر اثر انگشت نه چندان قوی، دکمه‌های ناوبری نه چندان خوب، کیفیت پایین تصاویر گرفته شده در شرایط کم نور و . . . یافت می‌شوند ولی نمایشگر باکیفیت، حافظه داخلی زیاد و رابط کاربری One UI به راحتی جبران مافات خواهند کرد بنابراین ما گلکسی S10e را برای خرید پیشنهاد می‌کنیم.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تک تایمز پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.