اتوبوس دوطبقه برقی با توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متر معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موتورهای الکتریکی و بسته‌های باتری نسبت به وسایل نقلیه‌ی مسافری، بیشتر تغییر شکل می‌دهند. از تغییرات این فناوری‌ها می‌توان به‌عنوان موهبتی در خودروهای تجاری یاد کرد؛ چون بسیاری از بخش‌های مرتبط به آن مشغول پژوهش یا در مرحله‌ی ابتدایی به‌کارگیری سیستم‌های پیشرانه جدید هستند. اتوبوس یکی از وسایل نقلیه‌ای است که احتمالاً در آینده به‌طور کامل با نیروی برق فعالیت خواهد کرد. استفاده از مسیرهای مشخص، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شارژ به‌ همراه پشتیبانی مناسب، امکان از میان برداشتن حمل و نقل فعلی و آلاینده‌ی شهرها را فراهم خواهد کرد و به همین خاطر اتوبوس دوطبقه Jewel E که هنوز مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می‌گذارد، معرفی شده است.

اتوبوس دوطبقه Jewel E توسط شرکت Equipmake به‌عنوان یکی از متخصصان برقی‌سازی خودروهای تجاری و با همکاری شرکت Beulas اسپانیا ساخته شده است. اتوبوس Jewel E از پیشرانه‌ی بدون آلایندگی Equipmake بهره می‌برد و می‌توان از آن در اتوبوس‌های گوناگون و ابعاد مختلف استفاده کرد. این پیشرانه توان تولید ۵۳۶ اسب‌ بخار قدرت و گشتاوری حیرت‌انگیز و در عین حال ضروری به مقدار ۳۵۰۰ نیوتن‌متر دارد. پیشرانه انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی با حداکثر ظرفیت ۵۴۲ کیلووات ساعت تأمین می‌کند.

نمای کنار اتوبوس دو طبقه Jewel E

همراهی باتری و گشتاور پیشرانه، شعاع پیمایشی این اتوبوس دوطبقه را به ۴۰۲ کیلومتر می‌رساند و این عدد برای تردد با برنامه و روزانه اتوبوس‌ها کافی است. به گفته‌ی Equipmake، Jewel E اولین اتوبوس تمام برقی با استانداردهای ایمنی حمل و نقل لندن است و در سال ۲۰۲۴ وارد ناوگان این شهر خواهد شد. این یعنی علاوه بر آن‌که Jewel E برای ارائه خدمات در سیستم طاقت‌فرسای اتوبوس‌های لندن طراحی شده است؛ از ایمنی و امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود.

در ادامه بخوانید:

آزمایش این اتوبوس تا قبل از اتمام سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. اتوبوس Jewel E تا سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده وارد خطوط اتوبوس‌رانی خواهد شد و Equipmake از سال ۲۰۲۲ برنامه‌های تولید و فروش آن را شروع خواهد کرد.

بریتانیا تا سال ۲۰۲۴ حداقل به ۴ هزار اتوبوس بدون آلایندگی و ساخت انگلستان نیاز دارد. به دلیل فعالیت منظم و پیمایش مسافت‌های کوتاه، اتوبوس‌ها را باید وسایل نقلیه‌ی مناسبی به منظور برقی‌سازی دانست و نباید چندان نگران زمان شارژ شدن آن‌ها بود؛ چون شب‌ها پارک و تا صبح شارژ می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر

نوشته های مشابه

بستن