حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دولت عربستان به گوشی شخصی جف بزوس دسترسی داشته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مشاور امنیتی جف بزوس ادعا می‌کند که دولت عربستان به گوشی شخصی مدیرعامل آمازون دسترسی پیدا کرده است.

گوین دی‌بکر، مدیر ارشد امنیتی جف بزوس روز شنبه مدعی شد که دولت عربستان به گوشی شخصی بزوس دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی از آن به‌دست آورده بود. دی‌بکر، مشاور امنیتی باسابقه‌ می‌گوید تحقیقات خود پیرامون افشای پیام‌های متنی بین جف بزوس و لورن سانچز، گوینده‌ی تلویزیونی را به‌پایان رسانده است. روزنامه‌ی نشنال انکوایرر (National Enquirer)، فاش‌کننده‌ی این پیام‌ها، ادعا می‌کرد که بزوس و سانچز با یکدیگر رابطه داشته‌اند.

ماه گذشته، بزوس شرکت American Media Inc، صاحب‌امتیاز روزنامه‌ی نشنال انکوایرر را به اخاذی متهم کرد. ظاهرا AMI بزوس را به انتشار «عکس‌های خصوصی» ارسال‌شده توسط او به سانچز تهدید کرده و از مدیرعامل آمازون خواسته تا به‌صورت رسمی اقرار کند که گزارش National Enquirer با انگیزه‌ی سیاسی منتشر نشده است.

دی‌بکر در مقاله‌ای برای وب‌سایت The Daily Beast ادعا می‌کند که شرکت American Media Inc از او خواسته است تا یافتن شواهدی مبنی بر «استراق‌سمع الکترونیکی یا هک‌‌‌شدن فرایند گردآوری خبرشان» را انکار کند. دی‌بکر چنین می‌نویسد:

تحقیقات ما و چندین متخصص، با اطمینان بسیار زیادی نشان از آن دارد که دولت عربستان به گوشی دسترسی پیدا کرده و اطلاعات خصوصی را به‌دست آورده بود. تابه‌امروز مشخص نیست که شرکت American Media Inc.‌ تا چه اندازه از جزئیات اطلاع داشت.

سخنگوی سفارت عربستان در واشینگتن پاسخی به سوالات پیرامون ادعای دی‌بکر ارائه نداد؛ اما در ماه فوریه، وزیر امور خارجه‌ی عربستان سعودی گفت که کشور او «مطلقا هیچ ارتباطی» با گزارش روزنامه‌ی National Enquirer نداشته است.

از سویی دیگر، سخنگوی شرکت American Media Inc. نیز پاسخی به سؤالات نداد. AMI پیش‌تر اعلام کرده بود که بر سر انتشار گزارش مربوط‌به جف بزوس، کاملا قانونی عمل کرده است.

دی‌بکر می‌گوید که یافته‌های خود را بدون اشاره به جزئیات، در اختیار مقامات فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا قرار داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.