هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن TV اپل بدانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



اپل نسخه جدیدی از اپلیکیشن TV  خود را در رویداد ۲۵ مارس معرفی نمود. همچنین طی این رویداد از سرویس جدید News Plus، سرویس پخش جدید TV Plus و چند مورد دیگر رونمایی شد. این رویداد به دنبال ماه‌ها پیش بینی‌ در مورد برنامه‌ی تلویزیون اپل انجام شده است.

این سرویس جدید نباید با Apple TV یا Apple TV Plus (سرویس استریم ویدیویی جدید اپل که با نتفلیکس رقابت می‌کند) اشتباه گرفته شود، این اپلیکیشن در همه‌ی تلویزیون‌های اپل و در دستگاه‌های iOS مانند آیفون و آیپد قابل دسترسی است. این سرویس همچنین در سال جاری برای سیستم عامل Mac و چندین تلویزیون هوشمند دیگر در دسترس خواهد بود.

این سرویس در ماه می راه اندازی شده و در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است، این سرویس جدید برای ساده کردن گزینه‌های شلوغ و تا حدودی گیج کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی و فیلم است که با قرار دادن همه این محتوا در یک تجربه واحد، در هر کجا و در هر صفحه نمایشی در دسترس خواهد بود.

این تمام چیزی است که شما باید در مورد برنامه جدید Apple TV بدانید.

اپلیکیشنی برای تلویزیون

این برنامه تلویزیونی جدید بر روی ویژگی‌های نسخه قبلی ساخته شده است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا به محتواهای مختلف در یک تجربه واحد دسترسی داشته باشند، اما روش جدیدی برای انجام این کار اتخاذ شده است. این اپلیکیشن از یک رابط کاربری که برای مشترکین  نتفلیکس آشنا است، استفاده می‌کند. صفحه اصلی برنامه “Watch Now” نام دارد و منوهای متفاوتی  برای دسته‌هایی مانند Movies، Kids و Sports دارد. هر یک از این منوها دارای زیر بخش‌هایی مانند Up Next، What To Watch و For You است که به شما کمک می‌کند تا آنچه را که دوست دارید دنبال نمایید.

اپل ادعا می‌کند که با استفاده از متخصصان انسانی توصیه‌های سطح بالا را ارائه می‌دهد، اما پیشنهادات بسیار شخصی از طریق نرم افزار، تلویزیون اپل یا دستگاه دیگری نیز وجود خواهد داشت.

چندین ویژگی در یک جا

این برنامه علاوه بر اینکه قادر به اضافه کردن مجموعه‌ای از شبکه‌های کابلی و تلویزیون ماهواره ای بوده  همچنین خدمات استریم زنده‌ی تلویزیون مانند Spectrum ، DirecTV، Optimum ، Hulu، PlayStation Vue ، Fubo TV – را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در آینده بیش از ۱۵۰ “کانال تلویزیونی اپل” به رابط کاربری اپلیکیشن TV اضافه خواهد شد. این یک مفهوم آشنا است و به بینندگان انتخاب‌های بیشتری را در زمینه‌ی برنامه‌های تلویزیونی و هزینه‌های مربوط به حق اشتراک می‌دهد.

این کانال‌ها محصولات شبکه‌های شخص ثالثی مانند Starz، HBO، Epix، CBS All Access و غیره بوده که در پلتفرم‌هایی مانند Amazon Prime Video موجود هستند. بزرگترین تفاوت این است که ثبت نام ( و استفاده از نسخه‌ی آزمایشی رایگان در صورت موجود بودن) می‌تواند به سرعت و به آسانی از طریق برنامه تلویزیونی انجام شود. اپل می‌گوید که اگر شما تمام این خدمات را اضافه کنید بیش از ۱۰۰،۰۰۰ عنوان برای انتخاب وجود خواهد داشت. نیازی به گفتن نیست، سرویس جدید استریم Apple TV Plus یکی از این گزینه‌ها خواهد بود اما سرویس‌های مربوط به نتفلیکس در دسترس کاربران قرار نگرفته است.

برنامه‌ی جدید طی ماه اکتبر در تلویزیون‌های اپل و دستگاه‌های iOS و در پاییز برای MacOS در دسترس خواهد بود. سوپرایز بزرگ این است که برای اولین بار، برنامه تلویزیون در دستگاه‌های غیر اپل هم ظاهر خواهد شد. در شروع اپل این سرویس را در مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در دسترس قرار می‌دهد و در آینده محصولات G، Sony و Vizio نیز آن را دریافت خواهند کرد.

این اپلیکیشن فقط برای دستگاه تلویزیونی توسعه نیافته و برنامه تلویزیونی جدید در نهایت بر روی دستگاههای Roku و Amazon Fire TV موجود خواهد بود. اپل پشتیبانی از دستگاه اندرویدی مانند Nvidia Shield را تایید نکرده است اما با توجه به اینکه تلویزیون‌های هوشمند سونی با Android TV طراحی شده‌اند، به نظر می‌رسد که  با احتمال بالا در آینده از این سرویس پشتیبانی نماید.

اگر شما از یک دستگاه اپل استفاده می‌کنید، سیری می‌تواند در هر زمان احضار شود تا به شما در پیدا کردن موارد مورد نظر کمک نماید.

نه سرویس تلویزیون زنده

تمام محتوای موجود در برنامه Apple TV بر روی تقاضای بینندگان، بدون در نظر گرفتن منبع متمرکز شده است و مشترکین می‌توانند به صورت آنلاین آنها را تماشا یا دانلود نمایید تا در ضمن برای این سرویس هیچ تبلیغی وجود ندارد. با این حال، اپل هنوز اعلام نکرده که چگونه مشتریان از طریق کابل، ماهواره یا سرویس‌های استریم دیجیتال می‌توانند برنامه‌های زنده را تماشا می‌کنند. هیچ راهنمایی روی صفحه نمایش و هیچ نشانه‌ای از سرویس DVR وجود ندارد. ما می‌دانیم که این ویژگی‌ها در برخی مواقع در دسترس هستند زیرا اپل قبلا از سرویس‌های استریم مستقیم مانند PlayStation Vue و FuboTV پشتیبانی می‌کند که هر دو دارای راهنمای اختیاری هستند.

قیمت گذاری

هنوز مشخص نیست که این سرویس چقدر هزینه برای مشترکین در بر خواهد داشت. اگر هیچ تفاوت هزینه‌ای در مقایسه با آمازون پرایم وجود نداشته باشد و اگر نتفلیکس به این سرویس اضافه نشود، اپل احتمالا امیدوار است که سهولت استفاده از سرویس، کیفیت برتر و توصیه‌ها و توانایی تماشا در انواع دستگاه‌ها برای جلب تماشاگران کافی خواهد بود.

از آنجا که هیچ هزینه‌ی اشتراک واقعی برای اپل وجود ندارد، ممکن است افراد آن را از روی کنجکاوی امتحان کنند و در گذر زمان، شروع به تجربه این سرویس نمایند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.