دوربین‌های DSLR پرچمدار کانن به انتهای مسیر رسیدند؛ تمرکز مضاعف ژاپنی‌ها بر دوربین‌های بدون آینه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ، به‌دنبال فراگیر شدن و رشد بازار دوربین‌های بدون آینه، کانن تصمیم گرفته است که بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به دوربین‌های بدون آینه اختصاص دهد. فوجیو میتارای، مدیرعامل کانن، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی ژاپنی «یومیوری شیمبون» به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه […]

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌دنبال فراگیر شدن و رشد بازار دوربین‌های بدون آینه، کانن تصمیم گرفته است که بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به دوربین‌های بدون آینه اختصاص دهد. فوجیو میتارای، مدیرعامل کانن، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی ژاپنی «یومیوری شیمبون» به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه دوربین‌های رده‌بالای بدون آینه با لنز‌های قابل‌تعویض، سهم بازار دوربین‌های دیجیتال تک‌لنز انعکاسی (DSLR) را قبضه کرده‌اند. این روزنامه از قول میتارای این‌طور نقل می‌کند:

بازار به‌سرعت به سمت دوربین‌های بدون آینه در حرکت است بنابراین ما نیز به‌طور فزاینده‌ای مردم را به این سمت سوق می‌دهیم.

در این مقاله آمده است که ۱D X Mark III در واقع آخرین مدل از سری EOS-1 است و در سال‌های آینده، کانن توسعه و تولید دوربین‌های DSLR پرچم‌دار را به‌نفع دوربین‌های بدون آینه متوقف خواهد کرد. البته این بدین معنا نخواهد بود که کانن به‌طور کلی دوربین‌های DSLR را کنار می‌گذارد.

مقاله‌ی مرتبط:

در حالی‌که این مصاحبه نشان از آن دارد که صنعت دوربین به‌ سمت دوربین‌های بدون آینه مانند EOS R3 جدید کانن حرکت می‌کند، میزان تقاضا در بازار دوربین‌های DSLR پایین‌رده و میان‌رده همچنان بالا است، از این‌ رو کانن فعلاً به تولید این دسته از دوربین‌های خود ادامه خواهد داد.

پیش از این در سال ۲۰۲۱، سونی دوربین‌های DSLR را کنار گذاشت و توجه خود را به دوربین‌های بدون آینه معطوف کرد. کانن و رقیب دیرینه‌اش نیکون با اینکه دیرتر به مدل‌های بدون آینه روی آوردند؛ محصولات جدید آن‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و خانواده‌ی روبه‌رشدی از نظر لنز‌های سازگار با این نوع دوربین دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر