فاش شدن جزئیات گوشی نوکیا X71

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



به زودی شاهد رونمایی از گوشی نوکیا X71، که به ۸٫۱ پلاس هم معروف است، در تایوان خواهیم بود. برای جزئیات بیشتر با تک تایمز همراه باشید.

سه‌شنبه هفته‎ گذشته نوکیا با ارسال دعوت‌نامه‌هایی خبر از مراسم معارفه گوشی هوشمند جدید خود در تایوان داد. این همایش در ۲ آوریل (۱۳ فروردین) صورت می‎گیرد و برای رونمایی از گوشی هوشمند نوکیا X71، که ممکن است با نام نوکیا ۸٫۱ پلاس در بازارهای جهانی عرضه شود، برگزار می‎شود. اکنون برخی از مشخصات گوشی مذکور توسط وب‎سایت Geekbench فاش شده که به آن‎ها می‌پردازیم.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‎سایت مذکور، گوشی HMD Global Nokia X71، به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ تجهیز شده و در کنار آن شش گیگ حافظه رم تعبیه شده که مسیر را برای مالتی تسکینگ (عملیات چندگانه) هموار کرده است. گفته می‎شود ممکن است نسخه ۶ گیگابایتی مختص بازار‎های آسیایی باشد و در لیست مشخصات  آن مشخص شده که از اندروید ۹ استفاده می‎کند.

پیش‎تر ما شاهد درز اطلاعاتی از نوکیا ۸٫۱ پلاس بودیم اما در خصوص X71 تنها پیش‏بینی شده که از دوربین سه‎گانه برخوردار است. در رندر‎های منتسب شده به ۸٫۱ پلاس دوربین دوگانه دیده شده بود. این گوشی از به نظر می‎آید که از دوربین سلفی حفره‎ای بهره می‎برد بنابراین ممکن است در نوکیا X71 فناوری یکسانی به کار رود.

با در نظر گرفتن اینکه گوشی کنونی نوکیا ۸٫۱ به اسنپدراگون ۷۱۰ تجهیز شده، استفاده از اسنپدراگون ۶۶۰ در نسخه X71 کمی غیرمعمول است. احتمال می‎رود در نسخه ۸٫۱ پلاس که قرار است به‌صورت جهانی عرضه ‎شود اسنپدراگون ۷۱۰، و در نسخه X71 که مختص تایوان است، اسنپدراگون ۶۶۰ تعبیه شود.

گفته می‎شود در نوکیا X71  یک دوربین ۴۸ مگا پیکسلی تعبیه شده و در کنار آن یک دوربین فوق عریض به با برند Zeiss نیز بکار رفته است. همچنین انتظار می‎رود نمایشگر این گوشی ۶٫۲۲ اینچی باشد. در هرصورت روز اجرای مراسم کلیه جزئیات مشخص خواهند شد.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.