حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پیشرانه جدید هیوندای مجهز به فناوری CVVD معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هیوندای از پیشرانه مجهز به فناوری CVVD رونمایی کرد که عملکرد و بهره‌وری پیشرانه را به ترتیب ۴ و ۵ درصد بهبود می‌بخشد و ۱۲ درصد آلایندگی کمتری دارد.

بعضی افراد از همین حالا، فاتحه پیشرانه احتراق داخلی را خوانده‌اند و این سیستم‌ محرکه را جزئی از تاریخ گذشته و خاطرات قدیمی محسوب می‌کنند. با این حال خودروسازان همچنان روی روش‌های بهبود بهره‌وری پیشرانه سرمایه‌گذاری می‌کنند و هیوندای نیز به‌تازگی فناوری جدیدی را معرفی کرده است. دستاورد جدید این شرکت، مدت زمان متغیر سوپاپ (Continuously Variable Valve Duration) یا CVVD نامیده می‌شود و هیوندای ادعا می‌کند که این فناوری جدید می‌تواند عملکرد و بهره‌وری را به ترتیب ۴ و ۵ درصد بهبود بخشد و ۱۲ درصد آلایندگی کمتری دارد.

Hyundai CVVD Engine / پیشرانه هیوندای

برای درک اینکه فناوری پیشرانه CVVD هیوندای چگونه کار می‌کند، باید نحوه عملکرد و کنترل سوپاپ‌های پیشرانه را بدانید؛ به عبارت دیگر باید با زمان‌بندی و خیز (Lift) سوپاپ آشنا باشید. سیستمی که خیز سوپاپ ​​را تغییر می‌دهد، حجم هوای ورودی مجاز به داخل سیلندر پیشرانه را کنترل می‌کند؛ در حالی که سیستم زمان‌بندی سوپاپ تعیین می‌کند که سوپاپ در چرخه کارکردی پیشرانه، باید چه زمانی باز و چه زمانی بسته شود. سیستم هیوندای با تنظیم مدت زمان باز بودن سوپاپ، کار می‌کند و این به پیشرانه اجازه می‌دهد که عملکرد بهتری در شرایط رانندگی مختلف داشته باشد.

Hyundai CVVD Engine / پیشرانه هیوندای

در ادامه بخوانید:

در هنگام رانندگی با سرعت ثابت، CVVD سوپاپ ورودی را تا اواسط مرحله تراکم باز نگه می‌دارد و در زمان‌های نزدیک به انتهای کورس آن را می‌بندد. در نتیجه این کار کمک می‌کند تا با کاهش مقاومت تراکمی، بهره‌وری سوخت بهبود یابد. با این حال در شرایطی که پیشرانه خروجی بالایی دارد (مانند زمانی‌که خودرو با سرعت بالا حرکت می‌کند)، سوپاپ ورودی در ابتدای مرحله تراکم بسته می‌شود تا مقدار هوای مورد استفاده برای احتراق افزایش یابد که باعث افزایش گشتاور، شتاب و عملکرد پیشرانه می‌شود.

Hyundai CVVD Engine / پیشرانه هیوندای

سیستم CVVD هیوندای با سری جدید پیشرانه‌های اسمارت‌استریم (Smartstream) این شرکت به بازار عرضه خواهد شد و اولین‌ نسخه، نمونه‌ی توربوشارژ ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر است. هیوندای سوناتا توربو مدل ۲۰۲۰ در نیمه دوم سال جاری میلادی با این پیشرانه جدید عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این پیشرانه در یکی از مدل‌های کیا هم استفاده خواهد داشت؛ با این حال اطلاعات مربوط‌به مدل کیا مجهز به قابلیت‌های فناوری CVVD در آینده اعلام می‌شود.

دانلود    360P    720P

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع