رئیس بخش طراحی چیپ اپل از این کمپانی جدا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



براساس گزارشات منتشر شده اخیر، رئیس بخش طراحی و توسعه چیپ اپل بعد از ۹ سال از این کمپانی جدا شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

یکی از جنبه‌های اصلی برتری آیفون‌های اپل نسبت به دستگاه‌های اندرویدی همیشه قدرت پردازش آن‌ها بوده است. درحالی که بخشی از این برتری به سیستم عامل IOS برمی‌گردد، اما به جرئت می‌توان چیپ‌های بومی سری A اپل را دلیل اصلی آن دانست. به عنوان مثال A12X، جدیدترین چیپ کمپانی که در مدل های جدید آیپد پرو از آن استفاده شده است، یکی از قوی‌ترین چیپ‌های موبایلی به حساب می‌آید که تاکنون ساخته شده‌اند.

رهبری توسعه این چیپ‌ها از زمان ارائه چیپA7  با مدیر ارشد اپل در معماری پلتفرم، یعنی جرارد ویلیامز بوده است. اما براساس گزارشی که از  CNET  منتشر شده، آقای ویلیامز دیگر با کمپانی سازنده آیفون کار نمی‌کند. در این گزارش عنوان شده است که آقای ویلیامز بعد از ۹ سال همکاری، حدود دو ماه قبل اپل را ترک کرده است. با این حال اما صفحه LinkedIn وی هنوز می‌گوید که او از کارکنان اپل است.

قبل از شروع کار با اپل، ویلیامز به مدت ۱۲ سال با Arm همکاری کرد؛ شرکتی که این روزها هسته‌های پردازنده‌ای تولید می‌کند که می‌توان آن‌ها را در چیپ‌های سامسونگ، کوآلکوم، مدیاتک و اپل پیدا کرد. مسئولیت وی در اپل تنها به بخش CPU چیپ‌های کمپانی بر نمی‌گشت بلکه طراحی کلی سیستم‌های مبتنی بر چیپ (SoC) کمپانی بر عهده ویلیامز بود. با توجه به اینکه از عملکرد دوربین گرفته تا اجرا بازی‌ها در گوشی‌های آیفون، همه همه به عملکرد چیپ دستگاه بستگی دارند، می‌توان به نقش مهم ویلیامز در کمپانی اپل پی برد.

البته هنوز مشخص نیست که چرا آقای ویلیامز اپل را ترک کرده است و یا اینکه آیا قصد دارد به یکی از کمپانی‌های تولید کننده چیپ مذکور ملحق شود یا خیر. اما به نظر می‌رسد که یکی از کمپانی‌های رقیب اپل نظر وی را برای همکاری جلب کرده باشد. به هر حال چیزی که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که هر کمپانی که بتواند جرارد ویلیامز را به تیم خود اضافه کند مسلما شاهد پیشرفت چشم‌گیری در چیپ‌های تولیدی خود خواهد بود.

شما در این‌باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما چرا اپل باید اجازه جدایی یکی از مهم‌ترین کارکنان خود را بدهد؟ کدام یک از کمپانی‌های رقیب مقصد بعدی جرارد ویلیامز خواهد بود؟ با ما در بخش نظرات همراه باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.