به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
تویوتا کرولا یک خودروی خانوادگی اما اسپرت و جوانپسند از کشور ژاپن است که تمام مدت خودرویی محبوب و اقتصادی باقی ماند.
سلب مسئولیت: تحریریهی تک تایمز در تهیه این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
تویوتا کرولا در ابتدا هاچبک بود، مدتی بعد تبدیل به یک استیشن شد و در نهایت به یک سدان خانوادگی تغییر یافت. البته مدلهای دیگر توقف تولید ندارد و همچنان تولید میشوند، اما موضوع ما کلاس سدان این خودرو است. با این نوشتار از سایت دیوار همراه باشید تا بتوانید آگاهانهتر دربارهی خرید تویوتا کرولا تصمیم بگیرید.
بررسی ظاهری
این خودرو ظاهر تهاجمی دارد. نمای جلو و پشت آن به خاطر خطوط تند و تیز خشن به نظر میرسد.
چندین نسل از کرولا با فیسلیفتهای تقریبا جزیی در ایران حضور دارند که بیشتر شبیه کرولاهای سفارش بازار اروپا و آمریکا هستند.
برای مثال کرولاهایی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند، رینگهای بزرگتر، چراغ LED و ظاهری خشنتری دارند. کابین بسیار زیبا، باکیفیت و آرامشبخش است. حس رفاه به خوبی در برخورد اول به شما منتقل میشود؛ اما ممکن است بعد از مدتی سادگی آن خستهکننده شود.
بررسی فنی
تویوتا کرولا ژاپنی پیشرانهی ۲ لیتری (بهطور دقیق ۱۹۸۷ سیسی) در قلب خود دارد.
این موتور ۴ سیلندری و ۱۶ سوپاپه بهصورت طبیعی تنفس میکند. قدرت تولیدشده ۱۴۵ اسببخار در ۶ هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاور هم ۱۸۷ نیوتون متر در ۳ هزار و ۶۰۰ دور در دقیقه است. این نیرو توسط جعبهدندهی ۴ دنده خودکار (مدلهای بعد از سال ۲۰۱۵ جعبهدنده ۷ سرعته و تیپ ترونیک دارند) به دیفرانسیل جلو وارد میشود.
تویوتا کرولا برای شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن یک تن و ۳۵۰ کیلوگرمی خودرو، بسیار مناسب به نظر میرسد.
شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برای پیمودن هر صد کیلومتر را ۷.۳ لیتر اعلام کرده است. باز هم نگاهی به پیشرانه و وزن میکنیم و به این نتیجه میرسیم که این مقدار هم مناسب است. استاندارد آلایندگی خودرو هم یورو ۵ است.
امکانات رفاهی و ایمنی
متاسفانه در این خودرو فقط دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو تعبیه شده است.
برای افزایش ایمنی از سیستمهای ترمز ضد قفل، ترمز دیسکی خنک شونده جلو، سیستم کمکی ترمز برای توزیع نیروی ترمز و BAS در این خودرو استفاده شده است.
آپشنهای مانند کیلس، استارت دکمهای، چراغ روز، فرمان تلسکوپی و… را در تمام مدلهای کرولا مشاهده میکنید. امکانات بیشتری که در ادامه از آنها نام میبریم، سفارشی هستند.
آپشنهای پایه را میتوانید در مدلهای تویوتا کرولا ۲۰۱۲ و پایینتر مشاهده کنید که ارزانتر هستند.
برخی امکانات در مدلهای سفارشی عبارتاند از: کروز کنترل، حسگر پارک، تهویه خودکار خودکار، رینگ ۱۶ اینچ، دکمههای کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم ناوبری، دستیار خروج از لاین، نور بالا خودکار، سانروف، سیستم تشخیص عابر پیاده و… .
برخی معتقدند که کرولا از نظر آپشن ضعفهای زیادی دارد، اما همین دسته کیفیت و کمخرجبودن این خودرو (بهخصوص در طولانی مدت) را هم بهشدت ستایش میکنند.
شما باید تصمیم بگیرید که بین آپشنها و کیفیت خودرو به کدام مورد اهمیت بیشتری میدهید.
البته آپشنها بیاهمیت نیستند و نمیتوان از آنها غافل شد، به همین دلیل بهتر است قبل از خرید دربارهی فهرست کامل آپشنهای مدل مورد نظر از فروشنده سؤال کرد.
خوشبختانه شرکت تویوتا برای اینکه از بازار عقب نماند، در مدل ۲۰۲۰ که نسل دوازدهم این خودرو است، آپشنهای بیشتر و حدود ۳۰ وسیلهی جانبی ارائه کرده است. به نظر شما تویوتا با اضافه کردن آپشنها میتواند سهمش از بازار خودروی ایران را افزایش دهد؟
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
ارسال پاسخ