حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تمیزترین ساحل شمال کجاست؟ – کجارو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شمال ایران سواحل بی‌نظیر و متنوعی دارد که بسیاری از آن‌ها دستخوش تغییرات شده‌اند. شاید بتوان تمیزترین ساحل شمال را در استان مازندارن یافت.

مقاله‌های مرتبط:

سواحل شمال یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شوند که هرساله افراد بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود به شمال ایران و این سواحل زیبا سفر می‌کنند. اما متاسفانه این روزها آلودگی دریای خزر و افزایش نرخ گردشگران منجر شده است تا این سواحل بکر و زیبا دستخوش تغییرات و آلودگی‌هایی شوند که چهره زیبا و سرسبز آن‌ها را از بین برده است. با این‌حال همچنان سواحلی هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تمیزترین سواحل شمال نام برد.

ساحل چمخاله

مهم‌ترین چالش زیست محیطی و گردشگری ساحلی، آلودگی آب‌ها و سواحل خطه شمال است که امروزه انواع و اقسام فاضلاب‌های خانگی و همچنین صنعتی بدون هیچ‌گونه کنترلی به دریا وارد می‌شوند، که این خود آینده آبزیان دریا و همچنین صنعت گردشگری را به خطر می‌اندازد.

به طور کلی می‌توان مناطقی که هنوز دچار توسعه نامنظم شهر نشینی نشده‌ و خالی از سکنه‌اند و دارای بافت جنگلی هستند را به‌عنوان تمیز ترین سواحل شمال معرفی کرد. در این مناطق به دلیل ساخت و ساز کمتر، سواحل دارای پهنه آبی سالم‌تری هستند و وضعیت مطلوب‌تری دارند.

ساحل نمک آبرود در غرب استان مازندران یکی از همین سواحل تمیز شمالی به شمار می‌رود که باتوجه به ساحل آزاد و هوای مطبوع و ساخت و ساز ساحلی کمتر توانسته گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری خود را حفظ کند و جز سواحل تمیز ایران محسوب شود. اگر قصد سفر به این منطقه زیبا و بکر را دارید، با گشت و گذار در میان تورهای گردشگری ارائه شده در کجارو، می‌توانید بهترین تور مازندارن را برای سفر انتخاب کنید.

جستجوی آسان، مقایسه قیمت و انتخاب ارزان‌ترین تورها از خدماتی است که کجارو به علاقه‌مندان سفر عرضه می‌کند.

ساحل نمک آبرود

ساحل چمخاله نیز یکی از تمیزترین، مجهزترین و همچنین کم‌خطرترین ساحل‌های موجود در شمال کشور است. همچنین از دیگر ساحل‌های تمیز و زیبای گردشگری در خطه شمال می‌توان به چابکسر و رودسر اشاره کرد که کمتر دستخوش تغییرات شهری شده‌اند و با مدیریت‌‌های بجا و درست از تخریب‌های ناشی از گردشگری نیز در آن‌ها جلوگیری شده است.

باتوجه به افزایش نرخ صنعت گردشگری دریایی، ساخت و سازهای ساحلی و عدم کنترل بر روی تخلیه فاضلاب‌ها آینده بسیاری از سواحل شمالی ایران در خطر خواهد بود چراکه تقاضا برای خرید زمین در جلگه و ساحل بیشتر از کوهستان‌ها است و همین عمر می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری را بر روی سواحل شمالی ایران بگذارد.

عکس ها: گوگل مپ

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.