تمامی اتوموبیل‌های لکسوس تا سال ۲۰۲۵ یک ویژگی الکتریکی خواهند داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در مراسم تجلیل از سی‌ساله شدن شرکت لکسوس، این خودروساز ژاپنی گوشه‌ای از آینده‌ی خود را به حاضرین نشان داد.

این هفته در رویداد لکسوس مایل‌استونز (Lexus Milestones) که به مناسبت سی‌ساله شدن برند لکسوس برگزار شد، خودروساز تجملاتی ژاپن، پیش‌نمایشی را از آینده‌ی خود به تصویر کشید. لکسوس به طور کلی در این رویداد، نقشه‌های خود را در زمینه‌ی اتوموبیل‌های خودران، گسترش خودروهای الکتریکی و محور‌های انتقال قدرت به معرض دید گذاشت.

معاون اجرایی لکسوس اینترنشنال، آقای کوجی ساتو (Koji Sato) طی مصاحبه‌ی خود با خبرنگاران در روز پنجشنبه گفت:

شرکت ما و تویوتا قصد دارند تا سال ۲۰۲۵، ده مدل خودروی الکتریکی را روانه‌ی بازار کنند. در عین حال تمامی اتوموبیل‌های لکسوس حاضر در بازار نیز تا سال ۲۰۲۵ در مدل‌های الکتریکی عرضه و یا حداقل یک ویژگی الکتریکی خواهند داشت.

واژه‌ی الکتریکی ترکیبی از: هیبرید بودن سرخود، هیبرید شدن به صورت دستی، باتری الکتریکی و خودروهای دارای سلول سوختی را در بر می‌گیرد. تمامی موارد ذکر شده در بالا می‌توانند جزء گزینه‌های لکسوس در خودروهای آینده باشند. در نهایت جواب این سوال که کدام فناوری برای یک خودروی خاص به کار گرفته‌ می‌شود، بستگی به‌ بازار دارد، جایی که در آن اتوموبیل‌ها به فروش می‌رسند و نیازهای ماشین‌ها و رانندگان مشخص می‌شود.

ساتو در ادامه‌ی سخنان خود  اظهار کرد که:

در جهان تنها یک نیروی محرکه وجود ندارد. واقعیت این است که قوانین و شرایط اجتماعی مختلف چشم‌اندازی را ایجاد کرده‌اند که در آن خودروسازان باید گزینه‌های گوناگونی را ارائه کنند. انتخاب‌های ما برای هر مدل بر اساس تقاضا یا شرایط حاکم بر بازار شکل می‌گیرند.

ساتو در جواب خبرنگاری که از او درباره‌ی خودروهای دارای سلول سوختی پرسید گفت:

از نقطه نظر فناوری، یک خودروساز درباره‌ی خودروهای الکتریکی دارای سلول سوختی بسیار جدید و مصمم است اما در عین حال نسبت به در دسترس بودن هیدروژن و وضعیت زیرساخت‌های محلی نیز حساس است. دست کم در ایالات متحده، باورپذیر است که خودروهای هیبریدی و اتوموبیل‌های دارای باتری الکتریکی فراگیر شوند. باتری‌های قدرتمندی که حاصل سال‌ها تلاش هستند، تجهیزات انبوه و موتورهای الکتریکی را کوچک کرده و این مزیت را به ما داده‌اند تا قادر باشیم خودروهایی را بسازیم که می‌توانند جوابگوی نسل بعدی مصرف کنندگان تجمل‌گرا باشند، کسانی که هیچ حدی از عملکرد، هیجان، گستره و امکانات آن‌ها را راضی نخواهد کرد.

این شرکت در راه رسیدن به هدف خود که همان الکتریکی کردن محصولاتش است، عملکرد خوبی را از خود نشان داده به گونه‌ای که از یازده مدل موجود در سبد این خودروساز تنها پنج مدل هیبرید نیستند. طبیعی است که مدل‌های (IS) ،(RC) و (GS) هیبریدی شوند؛ مدل (GS) پیشتر نیز به‌ صورت نمونه‌ی دارای محور انتقال قدرت هیبریدی عرضه شده بود. بر اساس صحبت‌های انجام شده با نماینده‌ی لکسوس، مدل‌های شاسی‌بلند (GX) و (LX) دشواری‌های بیشتری را برای این شرکت به همراه دارند، زیرا مشتریان انتظارات بیشتری از خودروهای این کلاس دارند و این شرکت نیز باید اطمینان حاصل کند که تمامی آن انتظارات را به علاوه‌ی الکتریکی کردن  این مدل‌ها برآورده می‌کند.

 

لکسوس تا به حال، نیمی از کارهای مربوط یه تزئینات اتوموبیل‌های هیبریدی را انجام داده است.

 

خوشبختانه فناوری هیبرید لکسوس همچنان در حال رشد و نمو است. به عنوان مثال: اتوموبیل جدید این شرکت با نام LC 400L از یک فناوری جدید در جعبه دنده‌ی خود بهره می‌برد که رانندگی ماشین‌های هیبریدی را بیشتر جالب توجه می‌کند. این خودروساز همزمان در حال توسعه‌ی یک باتری جدید و فناوری‌های مرتبط با موتورهای الکتریکی سوار بر چرخ است. ساتو در این باره می‌گوید:

انتظارات ما از عملکرد مستقل چرخ‌ها این است که باعث چالاکی، تعادل و هیجان هرچه بیشتر شوند. البته موتورهای الکتریکی سوار بر چرخ‌ها اکنون در حد یک ایده هستند و ما برای تکمیل کردن آن‌ها مسیری طولانی را در پیش داریم اما همچنان به دنبال کردن این فرصت مهیج ادامه خواهیم داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتوموبیل‌های الکتریکی لکسوس باید منتظر رویداد توکیو موتور شو بمانیم که در آن خودروسازان جدیدترین مدل‌های مفهومی خود را به نمایش می‌گذارند. این رویداد هرساله پس از رویداد مایل استونز برگزار می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع