حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین‌های جدید سری XA کانن؛ فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کانن چهار دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای از سری XA را معرفی کرده است. این دوربین‌ها از رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

کانن خانواده‌ی دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای XA را با چهار دوربین جدید به‌روزرسانی کرده است. این مدل‌ها که XA50 ،XA45 ،XA40 و XA55 نام دارند، اولین اعضای خانواده‌ی XA هستند که از رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

دوربین‌های جدید کانن برای فیلم‌برداری خبری و پخش تلویزیونی و تهیه‌ی ویدئوهای سازمانی مناسب هستند. این دوربین‌ها با لرزش‌گیر اپتیکال پنج‌محوره از مجموعه‌ی مختلفی از لنزهای بزرگ‌نمایی پشتیبانی می‌کنند. درگاه XLR دوگانه نیز امکان ضبط صدا را به‌صورت PCM فراهم می‌کند.

دوربین کانن Canon XA55

دوربین فیلم‌برداری Canon XA55

مقاله‌های مرتبط:

دو دوربین XA50 و XA55 در عمل محصولات یکسانی هستند. تنها تفاوتشان این است که مدل XA55 در بازار اروپا به خروجی 3G-SDI و در دیگر بازارها به خروجی HD-SDI مجهز می‌شود؛ اما در XA50، از این خروجی‌ها خبری نیست. هر دو مدل مذکور از حسگرهای یک اینچی بهره‌مند هستند که از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel کانن پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی بزرگ‌نمایی ۱۵ برابری نیز زاویه‌ی دیدی را پوشش می‌دهد که از سیستمی فول‌فریم با لنز ۳۸۲.۵-۲۵.۵ میلی‌متری انتظار داریم. علاوه‌براین، هر دو مدل XA50 و XA55 از حالت Wide Dynamic Range Gamma پشتیبانی می‌کنند. به‌ادعای کانن، در این حالت محدوده‌ی دینامیکی به میزان ۸۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این افزایش به افزایش جزئیات در قسمت‌های هایلایت‌شده و ثبت رنگ‌های دقیق‌تر منجر می‌شود.

دوربین فیلم‌برداری Canon XA45

دوربین فیلم‌برداری Canon XA45

مدل‌های XA40 و XA45 از حسگرهای کوچکتر ۱/۲.۴۸ اینچی پشتیبانی می‌کنند و از لنزهای بزرگ‌نمایی ۲۰ برابری (۶۰۱-۲۹.۳ میلی‌متر) برخوردار هستند. علاوه‌براین، دو مدل XA40 و XA45 نیز از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کنند و امکان ثبت ویدئوهای HD به روش Oversampling نیز در آن‌ها فراهم شده است.

کانن مدل پنجمی هم معرفی کرده که بسیاری از ویژگی‌های مدل XA55 را ارائه می‌کند؛ اما دستگیره‌ی فوقانی ندارد و دوربینی اقتصادی است که برای کارآموزان مناسب است. این مدل VIXIA/LEGRIA HF G60 4K UHD نام دارد و از حسگری یک اینچی بهره می‌برد. پشتیبانی از فوکوس خودکار Dual Pixel و بزرگ‌نمایی ۱۵ برابری و دیافراگم متغیر از دیگر مشخصه‌های این دوربین هستند.

دوربین فیلم‌برداری VIXIA/LEGRIA HF G60 کانن

دوربین فیلم‌برداری VIXIA/LEGRIA HF G60 کانن

درکنار معرفی این دوربین‌های جدید، کانن فرم‌ور جدیدی هم برای برخی از مدل‌های کنونی خود ارائه داده است. این مدل‌ها به‌شرح زیر هستند:

  • مدل XF705: فرم‌ور نسخه‌ی ۱.۰.۱.۱ اکنون هنگام استفاده از حلقه و کلیدهای بزرگ‌نمایی، واکنش سریع‌تری از خود نشان می‌دهد. بهبود فوکوس هنگام بزرگ‌نمایی و افزایش کیفیت ویدئوهای ثبت‌‌شده با تکنیک Interlacing نیز از جمله بهبودهای حاصل از به‌روزرسانی فرم‌ور هستند.
  • مدل‌های XF405 و XF400: مانند مدل XF705، با به‌روزرسانی فریم‌ور (نسخه‌ی ۱.۰.۳.۰) در مدل‌های XF405 و XF400 نیز کیفیت ویدئوهای ثبت‌شده با تکنیک Interlacing افزایش می‌یابد. ویژگی‌های جدید برای IP Streaming و امکان تنظیم دستی تعادل رنگ سفید (White Balance) هم از مزایای این به‌روزرسانی هستند. همچنین، پس از اعمال فرم‌ور جدید، با تعیین شماره‌ی حلقه، شمارش کلیپ‌ها نیز از اول شروع می‌شود. در مدل XF405، به‌لطف فرم‌ور جدید، امکان استفاده از ویژگی 3G-SDI Mapping در سطح A و B فراهم شده است.
  • مدل VIXIA GX10: با به‌روزرسانی به فرم‌ور نسخه‌ی ۱.۰.۳.۰، امکان تنظیم دستی تعادل رنگ سفید فراهم می‌شود.

مدل‌های XA50 و XA55 کانن در ژوئن امسال، به‌ترتیب با قیمت‌های ۲,۶۹۹ و ۲,۱۹۹ دلار عرضه خواهند شد. مدل ارزان‌قیمت‌تر VIXIA/LEGRIA HF G60 هم در همان زمان و با برچسب قیمت ۱,۶۹۹ دلاری عرضه می‌شود. افزون‌براین، افرادی که منتظر مدل‌های XA45 و XA40 هستند، می‌توانند در انتهای اوت، محصول دلخواهشان را بخرند. برای خرید مدل XA45 باید ۲,۱۹۹ دلار هزینه کنید؛ درحالی‌که برای تهیه‌ی مدل XA40 پرداخت مبلغ ۱,۶۹۹ دلار کفایت می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.