لنوو حق اختراع یک گوشی منعطف را ثبت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



کمپانی چینی لنوو حق اختراعی را به ثبت رسانده است که به یک گوشی هوشمند منعطف مربوط می‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

این‌طور انتظار می‌رود که موتورولا امسال با ارائه (۲۰۱۹) Motorola RAZR، از نخستین گوشی هوشمند منعطف خود رونمایی کند. این دستگاه به صورت عمودی باز و بسته شده و زمانی که باز می‌شود می‌توان یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی با روزولوشن ۸۷۶x 2142 و نسبت تصویر  ۲۲:۹ را در آن مشاهده کرد. البته RAZR 2019 که عرضه آن با قیمت ۱۵۰۰ دلاری برای تابستان برنامه‌ریزی شده است، یک نمایشگر خارجی را نیز با رزولوشن ۶۰۰x800 و نسبت تصویر ۴:۳ شامل می‌شود.

اما حالا به نظر می‌رسد که کمپانی مادر موتورولا، لنوو، به دنبال ارائه یک گوشی هوشمند منعطف با استاندارد‌های متفاوت تحت نام موتورولا و یا برند خود است. امروز سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) حق اختراعی را منتشر کرد که سال گذشته آن‌ را از این کمپانی چینی دریافت کرده است. حق اختراع موردنظر یک دستگاه منعطف با طراحی کشویی را نشان می‌دهد که شباهت‌هایی نیز به حق اختراع Motorola RAZR دارد. نکته کلیدی قابل مشاهده در این گوشی هوشمند لولا انعطاف پذیر آن است که به کاربر اجازه می‌‌دهد تا گوشی را به دو روش مختلف خم کند. نمایشگر ثانویه دستگاه نیز که در پایین پشت آن وجود دارد می‌تواند با خم شدن کامل، روی بخش کوچکی از نمایشگر منعطف اصلی قرار بگیرد. این دستگاه همچنین می‌تواند دوباره خم شود تا فضای کم‌تری را اشغال کند. البته با مشخص شدن بخش کم‌تری از نمایشگر دستگاه، از آن محافظت بیشتری نیز می‌شود.

این حق اختراع همچنین نشان می‌دهد که دوربین اصلی دستگاه در پشت آن قرارد می‌گیرد و دوربین سلفی در حاشیه بالا. یک اسپیکر نیز در بالای گوشی قابل رویت است. سامسونگ، با ارائه Galaxy Fold در ششم اردیبهشت (۲۶ آپریل) با تگ قیمتی ۱۹۸۰ دلاری، به اولین کمپانی در بین تولید‌کننده‌های گوشی‌های هوشمند مطرح تبدیل خواهد شد که یک گوشی هوشمند منعطف را عرضه می‌کند؛ هوآوی در تابستان امسال قصد دارد تا گوشی هوشمند منعطف خود را تحت عنوان Mate X با قیمت ۲۶۰۰ دلاری عرضه کند؛ سایر کمپانی‌ها مانند Oppo ،Xiaomi و TCL نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند گوشی‌های هوشمند منعطف خود را ارائه کنند. علاوه‌ بر این ها، یک حق اختراع از جانب اپل مشاهده شده است که به یک آیفون منعطف مربوط می‌شود؛ به نظر می‌رسد که این محصول در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

شماره حق اختراع لنوو US D828,321 S بوده و تحت عنوان ” Flexible Smart Mobile Phone ” یا ” گوشی هوشمند انعطاف پذیر” در آبان ۹۶ (نوامبر ۲۰۱۷) به ثبت رسیده است.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما آیا این حق اختراع می‌تواند به یک گوشی هوشمند منعطف با توانایی رقابت با Galaxy Fold و Mate X تبدیل شود؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.