تک تایمز : انواع کمپین دیجیتال مارکتینگ، سرفصل‌های دوره آغازینو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از استراتژی های مشخص است که توسط کسب‌وکارهای جدید با معیارهای خاص مثل کمپین آگاهی از برند، اطلاعاتی را به مشتریان جدید می‌دهد. همچنین می‌تواند برای معرفی یک محصول جدید به جامعه آماری مورد نظر شما استفاده شود.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ آغازینو در حوزه آموزش فروش و بازاریابی آنلاین فعالیت گسترده ای دارد. در دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو اصول تبلیغات در فضای آنلاین توسط صاحبین کسب‌و‌کار و اساتید حرفه‌ای و مجرب تدریس شده و روش‌های راه اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی به صورت کاملاً عملی تدریس می‌شود. در این مطلب شما با انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و می‌توانید در صورت نیاز به یادگیری هر کدام به وب سایت‌های آموزشی این حوزه مراجعه کنید.

انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصلی‌ترین تصمیمات کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ این است که باید تعیین کنید چه نوع کمپین بازاریابی می‌خواهید اجرا کنید. در واقع شما برای راه اندازی هر نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ که در نظر دارید باید برنامه ای خاص پیاده‌سازی کنید. در ادامه می خواهیم انواع کمپین‌های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم.

کمپین سئو

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. در واقع تاکتیک‌های سئو برای افزایش ورودی ارگانیک در نتایج گوگل است. البته سئو از مواردی‌ است که در آینده می‌‌تواند برای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ مفید باشد، چراکه نتیجه گرفتن از آن گاهی اوقات به بیش از ۳ ماه زمان نیاز دارد و ازآنجاکه یک کمپین در مدت زمان محدودی اجرا می‌‌شود، این گزینه نیاز به زمان بیشتری برای مؤثر واقع شدن دارد.

معیارهای کمپین سئو

در یک دوره کوتاه سئو می‌تواند کمپین دیجیتال مارکتینگ شما را به اوج برساند. در واقع معیار اصلی موتورهای جست‌وجو به سه عامل کیفیت، ارتباط و اعتبار بستگی دارد. در همین خصوص باید برای انواع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود محتوا فنی و تخصصی براساس استراتژی های سئو پیاده‌سازی کنید.

نرخ کلیک

در واقع نرخ کلیک یعنی چقدر از مخاطبان که در این کمپین دیجیتال مارکتینگ شرکت کرده روی لینک آدرس سایت کلیک کرده‌اند و همچنین باید بررسی کنیم چند درصد از مخاطبان برای ما سودمند بوده‌اند.

میزان ترافیک ورودی

میزان ترافیک ورودی برای ما مشخص می‌کند که مخاطبان از کدام دسته‌بندی کانال ها در دیجیتال مارکتینگ جذب شده‌اند.

کاربر می‌تواند ازطریق آدرسی که ما در کمپین خود معرفی کنیم وارد سایت ما شود یا این که ازطریق لینک به صفحه که در کمپین مد نظر ما بوده ارجاع داده شود.

نرخ تبدیل

چقدر از مخاطبان که به کپمین تبلیغاتی تان دعوت شده‌اند برایتان سودمند بوده است. در ضمن به چه میزان از محصولات و خدماتتان بازدید کرده‌اند و چند درصد خرید را انجام داده‌اند. این‌ها همه معیارهای هستند که شما می‌توانید میزان نرخ تبدیل خودتان را مورد سنجش قرار بدهید.

زمان سپری شدن روی صفحه

بررسی رفتار کاربر در یک صفحه مشخص (که در اینجا می‌‌تواند همان لندینگ پیج باشد).

کمپین بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در یک کمپین شامل موارد زیادی می‌شود از جمله شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، محتوای ویدئویی و ایمیل‌ها. بنابراین برای استفاده از بازاریابی محتوا در کمپین تبلیغاتی باید ارائه اطلاعات درست و حل مشکل ازطریق محتوای باکیفیت در مورد روند استراتژی کمپین خود داشته باشید. یکی از این آموزش‌ها که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد، دوره بازاریابی محتوا با تدریس سمیرا میرالماسی مدیر مجله گردشگری علی بابا است.

کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که در بازاریابی محتوا باید شما تمام انرژی خود را برای نوشتن محتوا با کیفیت اما با استراتژی درست قرار بدهید همچنین باید بخشی از برنامه خود را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده ولی سؤالی که برای ما پیش می‌آید در خصوص این که کدام شبکه اجتماعی را برای کمپین بازاریابی خود انتخاب کنیم.

اگر مخاطبان کمپین شما افراد جوان هستند بهترین شبکه‌های اجتماعی تیک تاک و اینستاگرام است چون مخاطبان در این دو رسانه وقت بیشتر را سپری می‌کنند.

معیارهای شبکه‌ های اجتماعی ( سوشال مدیا مارکتینگ)

نرخ تبدیل

چند درصد از مخاطبان ازطریق کمپین که راه اندازی کرده‌ایم ازطریق دایرکت، اقدام به خرید محصول یا خدمات ما کرده‌اند.

نرخ کلیک

نرخ کلیک در شبکه‌های اجتماعی یک معیار بسیار مهم است یعنی در کمپین که راه اندازی کرده‌ایم چند درصد از مخاطبان جذب وب سایت ما شده‌اند و ازطریق شبکه‌های اجتماعی روی آدرس وب سایت ما کلیک کرده‌اند.

میزان افزایش فالوئر

میزان درگیر شدن کاربران (engagement)

شما باید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام افرادی را که ازطریق کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جذب می‌کنید با تولید محتوا آموزشی جذاب و ترند ذهن مخاطب را درگیر کنید بر این اساس شما در ادامه مسیر می‌توانید مخاطب را جذب محصول یا خدمات خود کنید.

کمپین گوگل ادز

گوگل ادز سرویس تبلیغات گوگل است و وظیفه آن رتبه بندی سایت‌ها در موتور جست‌وجوی گوگل در ازای پرداخت هزینه است. به وسیله گوگل ادز به‌راحتی می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل تبلیغ کنید.

کمپین ایمیل مارکتینگ

آغازینو

ایمیل مارکتینگ (Email marketing) یا بازاریابی ازطریق ایمیل برای کمپین‌های تبلیغاتی که مبتنی بر ارسال ایمیل و ایجاد روابط با مشتریان و مخاطبان شکل گرفته است. یک استراتژی مؤثر ایمیل مارکتینگ، کاربران را به مشتری تبدیل می‌‌کند و خریداران را پس از اولین مرتبه خرید به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل می‌‌کند.

بازاریابی ازطریق ایمیل هنگامی است که شما یک پیام ایمیل تجاری به مشترکان ایمیل خود (مخاطبینی که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده‌‌اند و اجازه دریافت صریح ایمیل دریافت از شما را دارند) ارسال می‌‌کنید.‌

بازاریابی ازطریق ایمیل برای اطلاع‌رسانی، فروش و ایجاد جامعه‌ ای از افراد برای آگاهی از برند شما (به‌عنوان مثال با استفاده از خبرنامه) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمپین اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ چیزی است که شما می‌توانید به هنگام نزدیک شدن به روزهای آخر برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید. در واقع شما از این طریق می‌توانید مخاطبان را از رویدادها و اتفاقات که قرار است در کمپین تبلیغاتی شما رخ دهد باخبر کنید.

اس ام اس مارکتینگ به‌عنوان راهی برای واجد شرایط بودن یا ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعت مشتریان کمپین تبلیغاتی شما بدون نیاز به پرداخت هزینه به یک تیم منسجم که این کار را برای شما انجام دهد و همیشه دردسترس شما باشد نقش‌آفرینی می‌کند.

کمپین افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ فرآیندی است که شما می‌توانید برای کمپین خود پیش بگیرید که ازطریق آن، یک شرکت وابسته (منظور شرکتی است که خدمات افیلیت مارکتینگ دریافت می‌کند) حق العمل کاری می‌گیرد. شرکت وابسته به‌سادگی محصولات کمپین را که به آن علاقه دارد جست‌وجو می‌کند، سپس آن محصول را تبلیغ کرده و از هر فروشی که انجام می‌دهد، هزینه‌ای را از شما دریافت می‌کند. فروش ازطریق پیوندهای متصل از یک وب سایت به وب سایت دیگر ازطریق (لینک های فروش) پیگیری می‌شود.

کمپین‌های تبلیغاتی اینفلوئنسر

کمپین‌های تبلیغاتی اینفلوئنسر مانند کمپین‌های تبلیغاتی ارجاعی اثر زیادی روی احساسات مشتریان تان دارند. به جای این که از مشتریان خود بخواهید محصول شما را به خانواده و دوستان خود ارجاع دهند شما باید از یک اینفلوئنسر محبوب در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا محصول شما را تبلیغ کند. اگر کمپین موفقیت‌آمیز باشد، به‌طور بالقوه می‌توانید نام تجاری خود را برای هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر جدید باز کنید.

کمپین ویدئو مارکتینگ

ویدئو می‌تواند برای کمپین تبلیغاتی شما یک ابزار مهم به شمار می آید. با توجه به این که شما می‌توانید بیشتر مخاطبان را ازطریق ویدیوهای جذاب به کمپین تبلیغاتی خود دعوت کنید. اما باید این را در نظر داشته باشید که بسته به نوع کمپینی که می‌خواهید راه اندازی کنید نوع مکان ویدئو که می‌خواهید در مورد رویدادهای مهم کمپین خود صحبت کنید مهم است. از آن جایی که بیشتر مخاطبان به نگاه کردن ویدئو در سطح شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند، شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و بخش‌های مهم کمپین را در ویدئو خود همراه با یک ارزش پیشنهادی ارائه بدهید.

خلاصه مطلب

همان‌طورکه اعلام کردیم از مهم‌ترین سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو، شناخت انواع کمپین‌های تبلیغاتی و نحوه راه اندازی آن‌ها است. از مهم‌ترین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ که در این مطلب نیز به آن‌ها اشاره شد کمپین سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، گوگل ادز، اس ام اس مارکتینگ، ویدوئو مارکتینگ و… است. پیشنهاد می‌کنیم برای رشد در کسب‌و‌کار آنلاین حتماً استفاده از انواع کمپین‌ها را فراموش نکنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

تک تایمز : از دستگاه استریم بازی Keystone مایکروسافت چه می دانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ، ایکس باکس یکی از …