حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فورد اسکیپ مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فورد نسل جدید کراس‌اور اسکیپ را که در بازار اروپا با نام کوگا شناخته می‌شود، معرفی کرد. این مدل اولین شاسی‌بلند فورد است که به‌صورت هیبرید نیز عرضه می‌شود.

بخش اروپایی فورد از نسل جدید مدل کوگا رونمایی کرد. فورد کوگا در بازارهای دیگر با نام اسکیپ (Escape) شناخته می‌شود. رونمایی از این خودرو در شهر آمستردام هلند انجام شد.

در نسل جدید کوگا از شاسی مدرن C2 استفاده شده است که پیش از این نیز مدل‌ فوکوس از این پلتفرم استفاده کرده بود. استفاده از این پلتفرم در این شاسی‌بلند نویدبخش سواری اسپرت‌تر در قیاس با نسل‌های قبلی است. نسخه‌ی اروپایی کوگا با مدل آمریکایی اسکیپ تفاوت‌هایی در ظاهر دارد که شامل سپرهای جلو و عقب جدید و نمای جلوی کاملا متفاوت می‌شود. این مدل جدید را از نظر طراحی می‌توان به فورد فوکوس نزدیک‌تر دانست.

ford koga/escape

درکنار طراحی کاملا جدید که برای نمای بیرونی این خودرو معرفی شده است، فورد اعلام کرده که کوگای جدید را هم با پیشرانه‌های معمولی و هم با پیشرانه‌ی هیبریدی و هم پلاگین هیبریدی به بازار عرضه خواهد کرد.

پیشرانه‌ی کوگا با مدل اسکیپ یکسان است و در مدل هیبریدی شاهد استفاده از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری با قابلیت کار کردن در سیکل آتکینسون درکنار یک موتور برقی هستیم. باتری این خودرو دارای ۱۴.۴ کیلووات ساعت ظرفیت است و می‌تواند در حالت تمام برقی شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتر را فراهم کند. مجموع قدرت پیشرانه‌ی هیبریدی این خودرو به ۲۲۵ اسب‌بخار می‌رسد.

ford koga/escape

بنابر ادعای فورد کوگا پلاگین هیبریدی، مصرف سوخت ترکیبی ۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و در هر کیلومتر نیز تنها ۲۹ گرم گاز دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

مدل بعدی با نام کوگا EcoBlue شناخته می‌شود و یک مدل هیبریدی ضعیف‌تر است. پیشرانه‌ی توربو دیزل این مدل دارای ۲ لیتر حجم است و می‌تواند ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. درکنار این پیشرانه‌ی احتراقی از یک موتور برقی کوچک استفاده شده است تا در شروع حرکت به شتاب‌گیری بهتر خودرو کمک کند. این موتور برقی نیروی خود را از یک سیستم برقی ۴۸ ولتی دریافت می‌کند و به سیستم خنک‌کاری با هوا نیز مجهز است.

ford koga/escape

یکی از تفاوت‌های این مدل با مدل معمولی دیزلی وجود سیستم استاپ/استارت در این مدل است که می‌تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند. برای این مدل، فورد مصرف سوخت ترکیبی ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و انتشار ۱۳۲ گرم گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر را عنوان کرده است. مدل سوم نیز از همان قوای فنی ۲.۵ لیتری مدل پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند اما باتری آن کوچک‌تر است. جزییات بیشتری از این نسخه در دسترس نیست و گفته شده است که در اواخر سال ۲۰۲۰ در دو نسخه‌ی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار خواهد آمد.

ford koga/escape

فورد کوگا ۲۰۲۰ پیشرانه‌های غیرهیبریدی دیگری هم دارد. یک مدل با نام EcoBlue دیزلی با حجم ۲ لیتر و قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار است. این مدل مصرف سوخت ترکیبی ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. مدل پایه‌ی کوگا به یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دیزلی به قدرت ۱۲۰ اسب‌بخار مجهز است که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

ford koga/escape

در بخش پیشرانه‌های بنزینی هم کوگا در دو نسخه عرضه خواهد شد که هر دو از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر اکوبوست استفاده می‌کنند. نسخه‌ی اول دارای ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی دوم دارای ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت است. هر دو مدل این خودرو دارای سیستم غیر فعالسازی سیلندر هستند. این اولین‌بار در جهان است که در یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر از این سیستم استفاده می‌شود. سیستم سوخت‌رسانی این مدل‌ها نیز مخصوص بوده و از هر دو فناوری تزریق مستقیم (GDI) و تزریق سوخت چند نقطه‌ای (MPI) به‌صورت همزمان استفاده می‌کند.

ford koga/escape

مصرف سوخت مدل‌های بنزینی کوگا درحدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در بخش انتقال نیرو اکثر مدل‌های کوگا به جعبه‌دنده‌ی ۶سرعته‌ی دستی مجهز هستند اما برای مدل‌های ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری دیزلی و ۲ لیتری ۱۹۰ اسبی دیزلی امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ۹ دنده‌ی جدید فورد نیز وجود دارد.

ford koga/escape

مقاله‌های مرتبط:

برای اولین‌بار فورد سیستم FordPass Connect را به شاسی‌بلندهای خود آورده است. این سیستم امکاناتی از قبیل هات‌اسپات وای‌فای برای ۱۰ دستگاه مختلف، قابلیت ریموت شدن با تلفن همراه هوشمند، قابلیت روشن و خاموش کردن پیشرانه و باز و بسته کردن درها از تلفن همراه را به همراه دارد.

همانند فورد فوکوس، در این مدل نیز از یک نمایشگر ۸ اینچی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده شده است. در پشت آمپرهای فورد کوگا نیز از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی بهره‌گیری شده است. این نمایشگر تنوع رنگ بالایی دارد و منوهای آن دارای علامت‌های جدید تمام رنگی هستند. شدت نور و وضوح این نمایشگر نیز به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا چشم راننده را خسته نکند.

ford koga/escape

یکی دیگر از امکانات فورد کوگا سیستم صوتی حرفه‌ای B&O با ۱۰ بلندگو و قدرت ۵۷۵ واتی است. از نظر امکانات ایمنی، کوگا ۲۰۲۰ به سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم HUD، چراغ‌های هوشمند و سیستم کمکی رانندگی (که در اتوبان و تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در دسترس است) مجهز شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.