حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۹ به‌تازگی به بازار معرفی شده است. این کراس‌اور جدید قرار است با محصولاتی همچون تویوتا راو۴ و هیوندای توسان و کیا اسپرتج رقابت کند.

سانگ یانگ با معرفی مدل جدید کوراندو شروع جدیدی در بازار کراس‌اورها تجربه می‌کند. کوراندو جدید با قیمت کمتر از ۲۲,۰۰۰ دلار به‌زودی وارد بازار خواهد شد و با طراحی جدیدش مشتریان بیشتری جذب برند سانگ یانگ خواهد کرد. ازنظر ابعاد، کوراندو ۲۰۱۹ از نیسان قشقایی بزرگ‌تر و از هیوندای توسان کوچک‌تر است.

Ssang Yong Korando

سانگ یانگ پیش از شروع فروش این خودرو در بازار، رسانه‌های مختلف را به سئول پایتخت کره‌جنوبی دعوت کرده تا توانایی‌های آن را آزمایش و بررسی کنند. طول و عرض این خودرو به‌ترتیب ۴,۴۵۰ و ۱,۸۷۰ میلی‌متر است. طول کوراندو ۳۰ میلی‌متر از کیا اسپرتج و ۳۶ میلی‌متر از هیوندای توسان کمتر است و ار هر دو آن‌ها ۱۵ میلی‌متر عرض کمتری نیز دارد؛ اما فاصله‌ی محوری آن تقریبا با دیگر رقبای کره‌ای‌اش برابر است. سانگ یانگ با مدل جدید کوراندو نه‌تنها مستقیما رقبای کره‌ای خود را هدف قرار داده؛ بلکه این مدل رقیبی جدی برای پژو ۳۰۰۸ نیز به‌حساب می‌آید.

Ssang Yong Korando

در بخش فنی، کوراندو ۲۰۱۹ را می‌توان با دو پیشرانه‌ی کم‌حجم توریوشارژر سفارش داد. پیشرانه‌ی اول از نوع بنزینی ۴ سیلندر با ۱.۵ لیتر حجم است. پیشرانه‌ی دومی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزلی است. این پیشرانه فقط در بازار استرالیا به‌صورت دودیفرانسیل عرضه خواهد شد؛ اما مدل بنزینی را می‌توان هم به‌صورت تک‌دیفرانسیل و هم به‌صورت دودیفرانسیل خرید.

Ssang Yong Korando

پیش‌بینی می‌شود مدل بنزینی فروش بیشتری تجربه کند. این مدل به‌صورت پایه از جعبه‌دنده‌ی دستی استفاده می‌کند؛ اما اکثر خریداران ترجیح می‌دهند جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار را انتخاب کنند.

پیشرانه‌ی بنزینی سانگ یانگ با ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۱,۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ دوربردقیقه مشخصات درخورتوجهی دارد. دورگیری این پیشرانه نیز به‌نرمی انجام می‌شود که برای رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری کاملا پاسخ‌گوی نیازهای راننده است.

Ssang Yong Korando

در دور موتورهای پایین، پیشرانه عملکردی نرم و بی‌صدا دارد و کمترین لرزش را به اتاق منتقل می‌کند. هنگام حرکت با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، دور موتور در ۲,۰۰۰ دوربردقیقه قرار دارد و پیشرانه صدای چندانی تولید نمی‌کند؛ اما از سمت آینه‌های جانبی مقداری صدای باد شنیده می‌شود. مقداری هم صدای لاستیک‌ها به کابین نفوذ می‌کند که آزاردهنده نیست و تقریبا مثل سایر خودروهای کره‌ای است.Ssang Yong Korando

سواری کوراندو راضی‌کننده است و البته ازنظر توانایی‌های حرکتی، نباید انتظار خیلی زیادی از کراس‌اوری کامپکت داشت. هنگام سواری در جاده‌، کوراندو در مواجه با چاله‌ها عملکرد مناسبی دارد. به‌نظر می‌رسد سانگ یانگ پیش از ارسال کوراندو به کشورهای مختلف با جاده‌های متفاوت قصد دارد بهینه‌سازی‌هایی برای کاهش صدا در کابین انجام دهد.

Ssang Yong Korando

عملکرد شاسی این خودرو ازنظر پایداری و کنترل پذیرفتنی است و در پیچ‌ها مقداری کم‌فرمانی مشاهده می‌شود؛ اما در استفاده‌ی روزمره، مشکلی ایجاد نمی‌کند و سواری مطمئنی دارد. عملکرد پیشرانه‌ی سانگ یانگ در دورهای پایین و میانی بسیار موفق است؛ ولی با عبور دور موتور از ۴,۵۰۰ دوربردقیقه مقداری افت در عملکرد پیشرانه مشاهده می‌شود.

Ssang Yong Korando

با اینکه خود سانگ یانگ نیز می‌داند مدل بنزینی کوراندو پرفروش‌تر خواهد بود، مدل دیزلی هم مشتریان خود را دارد؛ به‌ویژه آنکه توانایی یدک‌کشی آن دو تن است و همین امر می‌تواند گروهی را جذب این خودرو کند.

قدرت پیشرانه‌ی دیزلی ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاور آن ۳۲۴ نیوتون‌متر است که دور موتور ۱,۵۰۰ تا ۲,۵۰۰ دوربردقیقه به‌دست می‌آید. پیشرانه‌ی دیزلی کوراندو نیز مانند نمونه‌ی بنزینی عملکرد مقبولی در دورهای پایین و میانی دارد و معمولا تعویض دنده‌ها در این مدل در دور موتور کمتر از ۳,۰۰۰ دوربردقیقه انجام می‌شوند. مدل ۶ سرعته‌ی خودکار نمره‌ای پذیرفتنی ازنظر عملکرد دریافت می‌کند و به‌خوبی می‌تواند از توان موتور بهره‌گیری کند.

Ssang Yong Korando

جعبه‌دنده‌ی خودکار سانگ یانگ وقتی پدال گاز را فشار دهید، با سرعت راضی‌کننده‌ای معکوس می‌کشد و از حالت تیپ ترونیک برای تعویض دستی دنده‌ها نیز بهره می‌برد. هنگام استفاده از حالت دستی، معکوس‌کشیدن‌ها در دور موتور بیش از ۲,۵۰۰ دوربردقیقه با تأخیر انجام می‌شوند. درحقیقت در معکوس‌گیری‌ها، جعبه‌دنده خیلی به فرمان شما اهمیت نمی‌دهد و تنها زمانی دنده‌ را پایین می‌برد که خودش صلاح بداند. دراین‌میان، نکته‌ی مثبت این است که جعبه‌دنده در حالت دستی به راننده این اجازه را می‌دهد تا دور موتور را به محدوده‌ی قرمز برساند و برعکس خیلی از خودروها، خودش دنده را بالا نمی‌برد.

Ssang Yong Korando

این خودرو با اینکه کراس‌اوری جمع‌وجور کامپکت است، فضای داخلی مناسبی دارد. فضای صندوق کوراندو ۵۵۱ لیتر است و با تاکردن صندلی‌های عقب، می‌توان این فضا را تا ۱,۲۴۸ لیتر افزایش داد که ازاین‌نظر بهترین در کلاس خود است.

Ssang Yong Korando

فضاسازی سانگ یانگ در کوراندو ۲۰۱۹ پذیرفتنی است. برای مثال، درون درها فضای بزرگی برای جای‌دادن اشیاء موجود است و داشبورد نیز ابعاد بزرگی دارد. در کنسول مرکزی، دو عدد جالیوانی تعبیه شده‌اند و فضایی نیز در پایین نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد. در این فضا، خروجی برق ۱۲ ولتی و یک پورت USB وجود دارد.

Ssang Yong Korando

فضای عقب در کوراندو به‌دلیل شیب‌دارنبودن سقف بسیار مناسب است و این را باید قوتی برای این خودرو در نظر گرفت. درضمن، صندلی‌ها باکیفیت و بسیار نرم هستند. فضای پا، چه در جلو و چه در عقب، حتی برای سرنشینان قدبلند کافی است؛ اما دراین‌بین، نکته‌ی منفی نبود خروجی سیستم تهویه‌ی مطبوع برای سرنشینان عقبی است. این مشکل، به‌‌ویژه در تابستان‌ها، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ به‌خصوص اینکه رقبای کوراندو ازجمله پژو ۳۰۰۸ و توسان و اسپرتج، همگی از خروجی تهویه‌ی عقب بهره می‌برند.

Ssang Yong Korando

با قرارگرفتن پشت فرمان کوراندو جدید خود را در فضایی مدرن خواهید یافت. این خودرو در سه تیپ عرضه می‌شود که دو تیپ آن‌ها از پشت‌آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی بهره‌مند هستند. این ویژگی در پژو ۳۰۰۸ نیز وجود دارد؛ اما سیستم سانگ یانگ امکانات بیشتری مانند ریموت‌کردن تلفن‌همراه را ارائه می‌کند.

در مدل پایه، در پشت‌‌آمپرها فقط یک نمایشگر ۳.۵ اینچی وجود دارد. برای سیستم چندرسانه‌ای می‌توان نمایشگری ۸ اینچی یا ۹ اینچی انتخاب کنید. سیستم تهویه‌ی دوگانه‌ی خودکار نیز در تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد موجود است. مدل دارای نمایشگر ۹ اینچی کلیدهای فیزیکی ندارد و سیستم رهیاب ماهواره‌ای هم دارد. کیفیت داشبورد هم ازنظر ظاهر و هم مواد به‌کاررفته راضی‌کننده است، خروجی‌های سیستم تهویه به رنگ مشکی براق و کشیده هستند که محصولات آئودی را یادآوری می‌کنند.

Ssang Yong Korando

مقاله‌های مرتبط:

سانگ یانگ کابین کوراندو را به سیستم نورپردازی داخلی سه‌بعدی نیز مجهز کرده که می‌توانید رنگ آن را در ۳۴ رنگ مختلف تغییر دهید. سانگ یانگ کوراندو برای سرنشینان جلو به گرم‌کن و سردکن صندلی‌ هم مجهز است. با تمام‌ این‌ها، باید همچنان رقبای کره‌ای دیگر را ازنظر امکانات بالاتر از کوراندو ارزیابی کنیم. در بخش طراحی خارجی، کوراندو بسیار به مدل تیوولی شباهت دارد و همان طراحی جعبه‌ای زیبا را مشاهده می‌کنیم. نمای جلویی بسیار جذاب است؛ ولی نمای عقبی کاملا معمولی است و می‌توان شباهت‌هایی با سوزوکی ویتارا را نیز در این نما پیدا کرد.

در انتها، می‌توان سانگ یانگ کوراندو را خودرویی مناسب و راحت دانست که برای شرکت سازنده اهمیت بسیار زیادی دارد و به‌خوبی ثابت می‌کند سانگ یانگ توانایی به‌خطرانداختن جایگاه رقبای هم‌وطنش را دارد. کوراندو را ازنظر مهندسی نمی‌توان بهترین در کلاس خود دانست؛ اما درمقایسه‌با نسل قبلی پیشرفت درخورتوجهی کرده است.

Ssang Yong Korando

به‌زودی، نسخه‌ی تمام‌برقی این خودرو نیز با توانایی یدک‌کشی و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر نیز رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. همچنین تا سال ۲۰۲۱، مدل هیبریدی کوراندو نیز وارد بازار خواهد شد تا موفقیت هرچه‌بیشتر این برند را شاهد باشیم. امکانات ایمنی کوراندو شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار بین خطوط، چراغ‌های هوشمند، سیستم هشدار سطح هوشیاری راننده و سیستم هشدار برخورد از جلو هستند. این خودرو در بازار استرالیا با ضمانت ۷ ساله عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.