بی اعتنایی یوتیوب نسبت به ویدیو‎های سمی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



در برخی از شرکت‌های بزرگ، ارزش‌های اخلاقی فدای توسعه کمپانی می‎شوند، یوتیوب هم از این قاعده مستثنی نبوده. در ادامه به چگونگی بی‎‌اعتنایی یوتیوب نسبت به محتویات هرز می‎پردازیم. با تک تایمز همراه باشید.

بنا بر گزارش اخیر خبرگزاری Bloomberg، یوتیوب سال‌ها، در‎خواست کارمندان خود برای مبارزه و حذف محتویات هرز و سمی را نادیده ‎گرفت. بر اساس مصاحبه‎هایی که با بیش از ۲۰ کارمند یوتیوب صورت گرفت، مشخص شد که این سرویس کلیه‎ی طرح‌هایی که توسط آن‎ها برای مقابله با محتویات هرز، آزاردهنده و افراطی، پیشنهاد شده بود را رد کرد و تمام توجه خود را به افزایش بازدیدکنندگان اختصاص داده بود.

در یکی از طرح‎های پیشنهاد شده آورده شد، ویدیو‎هایی که نزدیک به خط قرمز این سایت هستند را در موارد پیشنهادی ذکر نکنند‎ ولی این طرح در ۲۰۱۶ رد شد و کماکان بدون در نظر گرفتن آسیب‎ها، ویدیو به کاربران پیشنهاد می‎شد. بر اساس اظهارات کارمندان مذکور، هدف داخلی یوتیوب رسیدن به یک‌میلیون ساعت بازدید در روز بود.

یکی از مهندسین سابق این سرویس در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت

من می‎توانم با اطمینان بگویم که آن‌ها شدیداً اشتباه‎ می‎کردند

بعد‎ها در ژانویه ۲۰۱۹، یوتیوب سیاستی مشابه با طرح پیشنهادی مذکور اتخاذ کرد.

بنا بر گزارش‌های به‌دست‌آمده، پیش‌تر سیاست‎های یوتیوب موجب بی‎میلی کارمندان عادی در خصوص یافتن ویدیو‎های هرز می‎شد زیرا وکلای این شرکت معتقد بودند اگر مدرکی در خصوص آگاهی آن‌ها از وجود ویدیو‎ها مضر باشد، مسئولیت‎هایی بیشتری برای شرکت به وجود می‎آید.

دست‎کم پنج کارمند ارشد به دلیل بی‎میلی در برخورد با محتویات هرز از این شرکت جدا شدند. یکی دیگر از کارمندان سابق یوتیوب‎ گفت:

سوزان وُجیسیکی، مدیرعامل یوتیوب هیچ‎وقت قصد نداشت متوجه شود چه مقدار ویدیو مضر وجود دارد و بجای مقابله با یورش محتویات دروغ و هرز، می‎گفت تنها قصد اداره شرکت را دارد.

سخنگوی یوتیوب گفته که این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۶ اقداماتی در این خصوص انجام داد و در ۲۰۱۷، کانال‎هایی که محتویات جعلی و مضر منتشر‎ می‎کردند را بی‎اعتبار کرد؛ در اواخر همان سال نیز حدود بیست کارمند در گروهی موسوم به اعتماد و ایمنی، به کار گرفته شدند.

در سال ۲۰۱۸، یوتیوب اقداماتی همچون ارائه جعبه اطلاعات و حذف تبلیغات از ویدیو‎های مشکوک به مضر، به‌منظور محدود کردن گسترش محتویات هرز انجام داد.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.