سرعت‌گیری خارق‌العاده مرسدس AMG GLC63

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مرسدس بنز GLC63 S AMG کوپه یکی از کراس‌اورهای اسپرت مرسدس AMG است. توانایی‌های حرکتی این کراس‌اور به‌قدری زیاد است که می‌توان آن را با سوپراسپرت‌ها مقایسه کرد.

مرسدس بنز GLC63 S AMG کوپه کراس‌اور کامپکتی است که واحد AMG آن را ارتقا داده و بهینه‌سازی کرده است. ارتقای توانایی‌های حرکتی خودرویی شاسی‌بلند با وزن بیش از دو تن آن‌هم درحدی که بتواند با خودروهای سوپراسپرت رقابت کند، به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. بااین‌حال، AMG کار خود را خوب بلد است و نتیجه‌ی کار کراس‌اور اسپرتی از آب درآمده که نه‌تنها می‌تواند تمامی خودروهای اسپرت را به‌رقابت بطلبد؛ بلکه توانایی رقابت با خودروهای سوپراسپرت را نیز دارد. اگر بخواهیم به گوشه‌ای از توانایی‌های این کراس‌اور اشاره کنیم، باید بگوییم در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت، عملکرد GLC63 S AMG حتی از پرچم‌دار سوپراسپرت‌های مرسدس، یعنی AMG GT R نیز سریع‌تر است.

Mercedes benz AMG GT T Coupe

ابتدا به پیشرانه‌ی GLC63 S AMG بپردازیم. با اینکه این خودرو کد ۶۳ را با خود یدک می‌کشد، با بالازدن کاپوت نه پیشرانه‌ای ۶.۳ لیتری، بلکه پیشرانه‌ای ۴ لیتری V8 را مشاهده خواهید کرد. این پیشرانه‌ی تویین‌توربو که توربوشارژرهای آن درون بلوک V قرار گرفته‌اند، دقیقا با پیشرانه‌ای یکسان است که سایر مدل‌های AMG امروزه استفاده می‌کنند.

Mercedes benz AMG GT T Coupe

توربوشارژرها در این خودرو به‌گونه‌ای تنظیم شده که قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون‌متر به‌دست می‌آید. شاید با مقایسه‌ای بین عدد اسب‌بخار این مدل با برخی مدل‌های قدرتمند بازار مانند دوج چارجر با قدرت بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار، فکر کنید مرسدس بنز کار خاصی انجام نداده؛ اما برای سریع‌بودن خودرو فقط قدرت کافی نیست؛ بلکه به چسبندگی قوی و جعبه‌دنده‌ی سریعی نیز نیاز دارید. در این بخش، مرسدس بنز کار را به جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار سپرده که تعویض دنده‌های بسیار سریعی دارد و گشتاور پیشرانه را با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک به هر دو محور انتقال می‌دهد تا چسبندگی بسیار عالی را نیز شاهد باشیم.

Mercedes benz AMG GLC63 S Coupe

برای شتاب‌گیری سریع GLC63 S AMG به سیستم کنترل شروع حرکت کارآمدی مجهز شده است. هیولای خفته‌ی AMG در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند. در حالت دستی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در ۳.۳ ثانیه انجام می‌شود. همچنین، GLC63 می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی کند که برای شاسی‌بلند واقعا عدد سریعی است.

Mercedes benz AMG GT T Coupe

مقاله‌های مرتبط:

GLC به‌حدی قدرتمند است که در تعویض دنده از یک به دو، کاملا به سرنشینان ضربه وارد می‌کند و حتی در دنده ۵ نیز شتاب‌گیری را احساس می‌کنید. ممکن است احساس کنید GLC به‌عنوان خودرویی اسپرت سواری خشکی داشته باشد؛ اما این‌طور نیست و این همان کراس‌اور خانوادگی لوکسی است که فقط به‌طرز عجیبی سریع است.

Mercedes benz AMG GT T Coupe

برای اینکه با توانایی‌های GLC63 S بیشتر آشنا شوید، تنها به بخشی از توانایی‌های این خودرو اشاره می‌کنیم. در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت، این کراس‌اور می‌تواند شورولت کوروت ZR1، جگوار اف تایپ SVR، تسلا مدل اس P85، تسلا مدل ایکس، مرسدس AMG GTR، دوج وایپر و آئودی TT RS را شکست دهد. گرچه در رکورد ۴۰۰ متر از تمامی خودروهای نام‌برده کُندتر است، باید توجه کرد GLC63 کراس‌اور خانوادگی لوکسی است و آن‌ها همگی خودروهای اسپرت بسیار قدرتمندی هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.