تک تایمز : سئو داخلی و خارجی چیست؟ تفاوت سئو off page و on page

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ازهمین‌رو، ایجاد یک استراتژی قوی به‌منظور بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که برای کسب‌وکارتان می‌توانید انجام دهید. استراتژی‌های موثر سئو به دو دسته سئوی داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید سئوی داخلی و خارجی چیست، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سئو داخلی چیست؟ پایه‌ریزی محکم برای ایجاد سایت

سئوی داخلی (On-page SEO) به عوامل و تکنیک‌هایی از سئو اشاره دارد که بر بهینه‌سازی جنبه‌های داخلی وب‌سایت متمرکز هستند؛ جنبه‌هایی که تحت‌کنترل شما به‌عنوان مدیر یا طراح وب‌سایت قرار دارند. به‌عبارت‌ساده‌تر، سئو داخلی در ارتباط با طراحی و ساخت وب‌سایتی است که برای کاربران و در نتیجه برای موتورهای جست‌وجو جذاب باشد. برای یاد گرفتن همه چیز در مورد سئو باید به این قسمت از خدمات سئو نیز کاملا مسلط باشید. اگر می‌خواهید این مهارت را به‌خوبی یاد بگیرید، آموزش سئو وبسیما قطعا بهترین منبع برای شما خواهد بود.

دلایل اهمیت سئوی داخلی؛ از جلب توجه گوگل تا جلب رضایت مخاطب

سئوی داخلی به موتورهای جست‌وجو مانند گوگل کمک می‌کند وب‌سایت شما و محتوای درون آن را تجزیه‌وتحلیل کنند تا درصورت درخواست کاربر، به او نشان دهند. گوگل به‌طورمداوم الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند تا بتواند هدف کاربر را بهتر درک کرده و با نمایش نتایج مناسب، نیازش را برآورده کند. همان‌طورکه الگوریتم‌های گوگل توسعه پیدا می‌کند، وب‌سایت شما نیز باید توسعه یابد و این در حوزه فعالیت‌های سئوی داخلی است.

سئو یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است و به‌دلیل بازگشت سرمایه فراوان، محبوبیت بسیاری دارد. با استفاده از سئوی داخلی می‌توانید با هزینه کم و نتایج طولانی‌مدت به رشد کسب‌وکارتان کمک کرده و ترافیک قابل‌توجهی برای سایتتان بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۰ درصد درآمد آنلاین کسب‌وکارها از جست‌وجو در گوگل به دست می‌آید. اولین نتیجه در گوگل بیش از ۳۲ درصد ترافیک کلمات کلیدی را به خود اختصاص می‌دهد و صفحه اول نتایج جست‌وجو تا ۹۱.۵ درصد ترافیک جذب می‌کند.

با طراحی یک سایت عالی و استفاده از یک CDN مناسب، بخش عمده‌ای از مسیر سئوی داخلی را طی کرده‌اید. برای آشنایی بیشتر با سیستم‌های توزیع محتوا، حتما مقاله CDN چیست از مجموعه بزرگ وبسیما را مطالعه کنید.

نکات مهم سئو داخلی؛ آشنایی با عناصر مطرح در سئوی on-page

برای اطمینان از اینکه تاکتیک‌های سئو داخلی را در وب‌سایتتان به‌خوبی رعایت کرده‌اید، تهیه یک چک‌لیست از عوامل موثر بر سئوی داخلی ضروری است. در اینجا یک فهرست از عناصر مطرح در سئوی on page را برایتان آورده‌ایم تا هنگام تنظیم استراتژی از چیزی غافل نمانید:

  • تگ‌های عنوان
  • عنوان‌ها
  • ساختار نامک (URL structure)
  • متن جایگزین تصاویر
  • سرعت لود صفحه‌های سایت
  • موبایل‌فرندلی بودن سایت
  • محتوای صفحه
  • لینک‌های داخلی
  • اسکیما  (Schema Markup)
  • تگ‌های سوشال (Social tags)
  • کور وب ویتال (Core Web Vital)
  • تجربه کاربری

هرکدام از این عوامل، توضیحات فراوانی دارند که در این مقاله مجال صحبت درباره آن‌ها نیست. اگر می‌خواهید از انجام اصولی سئوی داخلی اطمینان داشته باشید، توصیه می‌کنیم از خدمات حرفه‌ای مجموعه وبسیما استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سئو وارد سایت وبسیما شوید.

سئوی خارجی چیست؟ مسئول نمایش سایت در SERP

سئو خارجی (off-page SEO) به تکنیک‌هایی اشاره دارد که برای بهبود جایگاه یک وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو (SERPS) استفاده می‌شود. به‌بیان‌ساده، سئوی خارجی به‌معنای تلاش برای قرار گرفتن وب‌سایت در معرض دید کاربران و همچنین ایجاد اعتماد در مخاطب و اعتبار برای محتوای سایت شما است. بسیاری از افراد سئو خارجی را محدود به لینک‌سازی می‌دانند؛ درصورتی‌که چنین نیست و عوامل بسیاری در بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد. 

چرا سایت‌ها به سئوی خارجی نیاز دارند؟

گوگل قبل از دادن رتبه به یک سایت، چندین عامل را در نظر می‌گیرد و سئو خارجی یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. سوی آف‌پیج به افزایش اعتبار سایت و دامنه کمک می‌کند و باعث بالا رفتن آگاهی مخاطبان از سایت شما می‌شود. انجام اصولی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های سئوی خارجی تاثیر قابل‌توجهی در بازاریابی محتوایی دارد و یکی از حیاتی‌ترین روش‌های ساخت برند است. برندها بدون گرفتن جایگاه در عبارت‌های پرجست‌وجو نمی‌توانند رشد کنند و این کار فقط از دست سئوی خارجی برمی‌آید.

عوامل موثر بر سئوی خارجی؛ کمک به نمایش بهتر برند

عوامل مختلفی بر جایگاه سایت شما در صفحه نتایج جست‌وجو تاثیر می‌گذارند. هرچند هرکدام از آن‌ها استراتژی‌های متفاوتی می‌طلبند، اما هدف کلی سئوی خارجی ایجاد اعتماد و شهرت وب سایت در میان کاربران اینترنتی است. برای برخورداری از مزایای سئوی خارجی از عوامل زیر غافل نشوید:

  • لینک‌های خارجی یا بک‌لینک‌ها
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • نوشتن پست مهمان و رپورتاژ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل در سئوی خارجی بک‌لینک‌ها هستند که سهم فراوانی از برندسازی را به خود اختصاص می‌دهند. کمیت و کیفیت لینک‌ها اهمیت ویژه‌ای در سئوی خارجی دارد. با ایجاد یک محتوای جذاب و قابل‌اشتراک‌گذاری اولین گام را برای به دست آوردن لینک‌های ارزشمند و بهبود سئوی خارجی بردارید.

تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟ کدام‌یک ارزشمندتر است؟

حالا که دانستید سئو داخلی و خارجی چیست، درک تفاوت‌های این دو استراتژی نیز برایتان راحت‌تر شده است. به‌طورکلی، سئوی داخلی در ارتباط با جنبه‌هایی از سایت است که کاملا تحت‌کنترل شما قرار دارد و سئوی خارجی به جنبه‌های بیرونی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو بستگی دارد و در ارتباط با برندینگ و کسب اعتبار است. هرچند تفاوت سئوی داخلی و خارجی کاملا واضح است، اما نمی‌توانیم یکی را ارزشمندتر از دیگری بدانیم. پرسیدن این سوال که کدام یک بر دیگری برتری دارد، مانند این است که بخواهید بین پی و سقف خانه یکی را انتخاب کنید.

سئوی داخلی و خارجی با هم کار می‌کنند و در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو مکمل یکدیگر هستند. بااین‌حال، متخصصان سئو توصیه می‌کنند که قبل از تمرکز بیش از حد روی سئوی خارجی، حتما سایت خود را از نظر سئوی داخلی بهینه کنید؛ دقیقا مانند ساختن یک خانه که اول از همه باید پی‌ریزی استانداردی داشته باشد.

سئوی داخلی و خارجی سایتتان را به حرفه‌ای‌ها بسپارید!

در این مقاله به سوال سئو داخلی و خارجی چیست پرداختیم و تفاوت‌های این دو استراتژی را بررسی کردیم. این مقاله با هدف آشنایی شما عزیزان با دو مفهوم سئوی داخلی و خارجی نوشته شده است. ازهمین‌رو به توضیح اختصاری عوامل موثر بر هرکدام بسنده کردیم تا شناخت نسبی از آن‌ها به دست آورید. آموزش و کسب تجربه در سئو به ماه‌ها و حتی سال‌ها تجربه نیاز دارد. اگر قصد ارتقای کسب‌وکار خود را دارید، اما فکر می‌کنید از مهارت کافی برای انجام این کار برخوردار نیستید، اصلا نگران نباشید!

مجموعه وبسیما با علم به اهمیت سئو در رشد کسب‌وکار و تکیه بر تجربه چندین ساله خود به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، بهترین نتیجه را دریافت کنید. اگر می‌خواهید نام برند شما هم در کنار کسب‌وکارهای بزرگی مانند سپیدار سیستم، نوبیتکس و آیتول بدرخشد، فقط کافی است به نشانی websima.com مراجعه کنید و با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

تک تایمز : مارک زاکربرگ چه آینده‌ای را برای متا و جهان متصور است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ، همزمان با آهسته شدن …