حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مرسدس بنز و بی ام در تولید پلتفرم مشترک همکاری می‌کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بی‌ام‌و و دایملر برای مشارکت در زمینه فناوری خودران به توافق رسیدند و همکاری آن‌ها به تولید خودروی برقی نیز گسترش خواهد یافت.

خودروسازان آلمانی دایملر و بی‌ام‌و روی مشارکت در زمینه فناوری رانندگی خودران توافق کردند. طبق گزارش رسانه‌های آلمانی، به نظر می‌رسد که این همکاری دامنه وسیعی داشته باشد و شامل پلتفرم مشترکی برای خودروهای الکتریکی در بخش کامپکت خواهد بود. خودروهای آینده BMW i2 و مرسدس EQA نیز می‌تواند براساس همان پلتفرم ساخته شود. بی‌ام‌و و مرسدس بنز که رقابت نزدیکی در زمینه‌های مختلف دارند، پس از توافق برای مشارکت استراتژیک و بلندمدت در زمینه فناوری خودرو خودران، همکاری خود را گسترش خواهند داد. 

bmw mercedes benz / بی ام و مرسدس بنز

مرحله‌ی جدید همکاری شامل پلتفرمی برای نسل بعدی وسایل نقلیه مجهز به رانندگی سطوح ۳ و ۴ خودران است. درحالی‌که بی‌ام‌و اعلام کرد پلتفرم یادشده برای فناوری خودران، به شرکت‌های دیگر در زمینه خودرو نیز داده می‌شود. طبق شایعات، علاوه‌بر قطعه‌سازان بوش و کنتیننتال، گروه خودروسازی فولکس‌واگن نیز یکی از نامزدهای اصلی برای دریافت این پلتفرم به شمار می‌رود. بااین‌حال فولکس‌واگن هم‌اکنون پلتفرم اختصاصی برای وسایل نقلیه الکتریکی خود به نام MEB ایجاده کرده که برای تمامی مدل‌های تولیدی این خودروساز استفاده می‌شود. 

مرسدس بنز / mercedes benz

از سوی دیگر، بی‌ام‌و و مرسدس بنز به‌دنبال سودآوری برای پلتفرم برقی خود هستند، زیرا نمی‌توانند از نظر حجم فروش به پای فولکس‌واگن برسند. بی‌ام‌و و مرسدس بنز اجزای رایجی مانند سیستم انتقال قدرت و باتری خودروی الکتریکی را توسعه می‌دهند، اما مدل‌های آن‌ها شخصیت نام تجاری خود را حفظ خواهند کرد. طی مذاکراتی که کلاوس فروهلیش (مدیر تولید بی‌ام‌و) با اُلا کالنیوس (مدیرعامل آینده دایملر) داشته‌اند، به نظر می‌رسد که بی‌ام‌و قصد دارد تنها یک مدل خودروی الکتریکی با همکاری مرسدس بنز بسازد. 

مدل یادشده باید در کلاس کامپکت باشد که در آن صرفه‌جویی هزینه بسیار زیاد است. هنوز مشخص نیست که طبق همکاری اخیر، چه اتفاقی برای بی‌ام‌و i3 خواهد افتاد؛ بی‌ام‌و i3 مدل انقلابی ساخته شده توسط خودروساز آلمالنی طبق پلتفرم مخصوص این شرکت است که در ساخت خود از مواد بسیار گرانقیمت مانند پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن بهره می‌برد.

BMW vision iNEXT / بی‌ام‌و ویژن آی-نکست

مقاله‌های مرتبط:

بی‌‌ام‌و پس از خودروی برقی i3، استراتژی خود را تغییر داده است و تمام خودروهای آینده بی‌ام‌و و مینی طبق پلتفرم سنتی توسعه یافته‌اند که از آن جمله می‌توان به MINI E، بی‌ام‌و iX3، بی‌ام‌و i4 و iNext اشاره کرد. باتوجه‌به صحبت‌های فروهلیش می‌توان این‌طور استنباط کرد بی‌ام‌و به‌دنبال تولید i2 به‌عنوان جانشین i3 است که بدون بدنه فیبر کربنی و با همکاری مرسدس بنز تولید خواهد شد.

مسئولان مرسدس بنز از میزان صرفه‌جویی پلتفرم جدید برای محصولات بی‌ام‌و شگفت‌زده شده‌اند. بی‌ام‌و i2 با شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر احتمالاً کمتر از ۳۰هزار یورو قیمت خواهد داشت، درحالی‌که مدل کنونی بی‌ام‌و i3 تقریباً قیمتی حدود ۳۸هزار یورو دارد. به این ترتیب i2 و مدل برقی مرسدس بنز، باید با فولکس‌واگن I.D.Neo رقابت کنند که تقریباً قیمتی به همان اندازه خواهد داشت. 

bmw i3

مدل آینده مرسدس بنز شاید EQA باشد که نسخه برقی A-Class به شمار می‌رود. البته طبق گزارش اخیر رسانه‌های آلمانی، خودروی مشترک i2/EQA تا سال ۲۰۲۴ برای ورود به بازار آماده نخواهد شد؛ درحالی‌که فولکس‌واگن I.D.Neo را امسال به نمایش می‌گذارد و قصد دارد در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.