اپل نابغه هوش مصنوعی گوگل را اغوا و جذب کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



تصور کنید به شخص بسیار موفقی تبدیل شده‎اید که بین بزرگترین شرکت‎ها برای جذب شما تنش ایجاد شود. ایان گادفلو این به خوبی می‎داند این چه حسی دارد. اپل توانسته یکی دانشمندان حوزه هوش مصنوعی که سابقا کارمند گوگل بود را جذب کند، برای ادامه خبر با تک تایمز همراه باشید.

سهام غول‎های تکنولوژی مدام در حال تغییر بوده و اخبار رقابتشان در سراسر دنیا پوشش داده می‎شود. امروزه در سیلیکون ولی نزاع پنهانی بر سر نبوغ یک دانشمند، میان دو کمپانی مشهور آمریکایی در جریان است. در هر زمینه از علم طلاییه داران معدودی وجود دارد و شرکتی می‎تواند بهترین را ارائه دهد که از بهترین متخصصان برخوردار باشد.

بنا بر گزارشی جدید از خبرگزاری CNBS، به نظر می‎رسد اپل توانسته یکی از بهترین متخصصان درزمینهٔ هوش مصنوعی را جذب کند. وی ایان گادفلو نام دارد و در دو سال گذشته به‌عنوان دانشمند و پژوهشگر ارشد در حوزه یادگیری ماشینی در شرکت گوگل فعالیت می‎کرد. اما بر اساس اطلاعات درج شده در حساب کاربری وی در لینکدین، مشخص شد که گادفلین از ماه مارس پیش تاکنون، به‌عنوان مدیر بخش یادگیری ماشینی در پروژه‎های ویژه اپل نیز مشغول بوده است.

مطمئناً با مقایسه دو سمت او  در دو کمپانی مذکور(عضو ارشد- مدیر بخش)، توانسته‎اید علت پذیرفتن پیشنهاد کار اپل را حدس بزنید. البته تردیدی نیست که جدای این سمت، مبلغ هنگفتی نیز به او داده‌شده است؛ به‎ خاطر داشته باشیم که ایان یک پژوهشگر ارشد در حوزه یادگیری ماشینی است و با در نظر گرفتن مهارت، تجربه و پیشینه کاری او، این مبلغ کاملاً منصفانه به نظر می‎آید. وی در تحریر ده‌ها مقاله علمی و کتابی به نام یادگیری عمیق (Deep Learning)،  درزمینهٔ یادگیری ماشینی همکاری داشته، همچنین  مخترع ده‎ها الگوریتم در این حوزه بوده که قصد پرداختن به جزئیات آن‎ها را در این مطلب نداریم.

اگر شما جزو اشخاصی هستید که اخبار موبایل را دنبال می‎کنید، باید متوجه شده باشید که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نقش عمیقی را در این دستگاه‎ها و دیگر گجت‎ها بازی می‎کنند. بااین‌وجود به‌سختی می‎شود حدس زد که دقیقاً ایان گادفلو در چه برنامه‎های بخصوصی قرار است در گروه پروژه‎های ویژه اپل همکاری داشته باشد.  آیا از او در جهت توسعه محصولات جدید استفاده خواهد شد؟ آیا با کمک وی، ما شاهد کاربردی‎تر شدن سیری خواهیم بود؟ یا شاهد استفاده بیشتر از فناوری هوش مصنوعی در دوربین‎ گوشی‎های آتی اپل خواهیم بود؟ از آنجا که در مورد شرکتی به بزرگی اپل صحبت می‎کنیم، این احتمالات بی‎شمارند

احتمالاً ماه‎ها و شاید سال‎ها طول بکشد تا دستاورد‎ کار‎های ایان گادفلو مشخص شود اما کاملاً مشخص است که این یک برد بزرگ برای اپل و شکستی به همان اندازه برای گوگل محسوب می‎شود.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.