حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسخه جدید گوگل‎ مپ همراه با ویژگی‎های جدید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



مدتی است که رفته رفته شاهد افزایش شباهت‎های ویز و گوگل مپ هستیم.  اکنون ویژگی دیگری از ویز به گوگل مپ افزوده شده است که ادامه به آن می‎پردازیم، با تک تایمز همراه باشید.

در سال ۲۰۱۳ گوگل با پرداخت هزینه‎ای در حدود یک میلیارد دلار شرکت Waze را خریداری نمود؛ بااین‌وجود به‌کندی ویژگی‎های نرم‌افزار خریداری شده را به سرویس اصلی مسیریاب خود Google Maps، افزود.

    به‌عنوان مثال، ویژگی‎هایی همچون گزارش یک تصادف یا اعلام وجود دوربین سرعت‌گیر که از ویژگی‎های جذاب ویز محسوب می‎شدند تنها به‌تازگی در گوگل مپ افزوده شدند. اکنون به نظر می‎رسد ویژگی‎ سومی نیز  در نسخه جدید گوگل مپ اضافه ‌شده است. هرچند گوگل رسماً اعلام نکرده اما Android Police، در گزارشی خبر  داد که برخی از کاربران شاهد ویژگی جدید گزارش اعلام ترافیک و کندی مسیر بودند.

با اضافه شدن ویژگی اعلام ترافیک و کندی مسیر، کاربران گوگل مپ می‎توانند در صورت لزوم از مسیر‎های جایگزینی تردد نمایند و رانندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنند. پس از افزوده شدن این ویژگی، شباهت گوگل مپ به ویز بیش‌ازپیش شد و فرضیه از رده خارج کردن ویز نیز جان تازه‎ای گرفت.

 

 

 البته برخلاف نرم‎افزار‏هایی همچون گوگل پلاس، الو یا این‎باکس، ویز یک نرم‎افزار بسیار محبوب است و میلیون‎ها کاربر در سراسر دنیا از آن استفاده می‎کنند. بر اساس آخرین آماری که گرفته شد، حدود ۹۰ میلیون راننده، ماهانه حدود ۴۳۸ دقیقه از این برنامه استفاده می‎کنند. بنابراین نمی‎شود به‌سادگی آن را کنار گذاشت و انتظار می‎رود، ویز و گوگل مپ برای سال‎ها جداگانه به سرویس دهی ادامه دهند.

 

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.