تک تایمز : پایان کار گوگل ادز در ایران | خودتحریمی بلای جان کسب و کارهای آنلاین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 از ابتدای این هفته، در برخی ISPها به هیچ عنوان تبلیغات گوگل نمایش داده نمی‌شود، در برخی دیگر نیز با وجود نمایش تبلیغ، امکان ورود به سایت وجود ندارد. یعنی کاربر با تک تایمز روی لینک تبلیغ، وارد سایت مقصد نمی‌شود. دلیل اصلی این موضوع، فیلتر لینکی است که سرویس گوگل ادز از آن استفاده می‌کند.

 

این اتفاق در حالی رخ داده که سرویس گوگل ادز به طور رسمی برای استفاده توسط سایت های ایرانی تحریم بوده و هست و وبمستران ایرانی قادر به درآمدزایی مستقیم از گوگل ادز نبودند و این شرکت های واسط بودند که با اعمال برخی تغییرات فنی در جاگذاری تبلیغات گوگل در سایت ها به نوعی سیاست تحریم گوگل را دور می زدند که اینبار دچار خودتحریمی به نام فیلترینگ شدند چرا که لینک هایی که آنها استفاده می کردند، در لیست فیلترینگ قرار گرفته و از نمایش تبلیغات گوگل در برخی سایت ها و اپلیکیشن ها ممانعت به عمل آمده است.

 

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، تحریم و فیلترینگ به دو بازوی درآمدزایی برخی در کشور تبدیل شده و یک طیف خاص متصل به حلقه قدرت تمایل به خود تحریمی و فیلترینگ دارند تا اسباب سودرسانی به پلتفرمهایی که خود سهامدار یا مالک آنها هستند را فراهم کنند. اگر این شرکت های واسط به کارشان با گوگل ادز ادامه می دادند پس چه کسی به پلتفرم های مشابه داخلی سفارش کار می داد؟

ظاهراً رشد تمایل به استفاده از تبلیغات گوگلی و کاهش درآمد شرکت های وابسته به آقایان موجب این اتفاق شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

تک تایمز : رسمی: سری شیائومی ۱۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ، شیائومی روز گذشته معرفی …