حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 در دو مدل عرضه خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کارت گرافیک Nvidia GeForce MX250 راه پیشینیان خود را ادامه می‌دهد و در دو مدل استاندارد و مدل بسیار کندتر Max-Q عرضه خواهد شد.

MX250 کارت گرافیک رده‌پایینی است که مخصوص لپ‌تاپ‌ها طراحی شده، بااین‌حال اطلاعات زیادی از این محصول به بیرون درز نکرده است. انویدیا این کارت گرافیک را که از معماری ویژه‌ی پاسکال بهره می‌برد، به‌طور عمومی معرفی نکرده و در صفحه‌ی این محصول تنها به قسمتی از مشخصات آن اشاره کرده است. البته نمی‌توان انویدیا را بخاطر این موضوع سرزنش کرد، چرا که اساسا MX250 مدل ارتقاءیافته‌ی MX150 با سرعت پردازنده‌ی بالاتر است.

این کارت گرافیک از ۳۸۴ هسته‌ی CUDA به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 برخوردار است. این حافظه‌ی اختصاصی در فرکانس ۱۵۰۲ مگاهرتز (۶۰۰۸ مگاهرتز مؤثر) با اتصال ۶۴بیتی کار می‌کند. بااین‌حال، MX250 در بخش سرعت پردازنده که شاید مهم‌ترین مشخصه‌ای باشد که کیفیت عملکرد کارت گرافیک را تعیین می‌کند، چندان چنگی به دل نمی‌زند.

Nvidia GeForce MX250  کارت گرافیک انویدیا

در مدل استاندارد محصول جدید Nvidia، سیلیکون GP108 با توان طراحی حرارتی (TDP) معادل ۲۵ وات به کار رفته است، درحالی‌که مدل Max-Q از سیلیکون GP108B با توان ۱۰ وات استفاده می‌کند. براساس اطلاعات درزکرده، مشخصه‌ی سخت‌افزاری (Device ID) مدل استاندارد «1D13» بوده و نسخه‌ی ضعیف‌تر Max-Q مشخصه‌ی «1D52» خواهد داشت. اگر نسخه‌ی کارت گرافیک به‌کار‌رفته به‌صورت مشخص توسط سازندگان لپ‌تاپ اعلام نشود، هیچ راه دیگری به‌غیر از این مشخصه‌های سخت‌افزاری برای تشخیص این دو مدل وجود ندارد؛ بدین منظور شاید کاربران مجبور به به‌کارگیری نرم‌افزارهایی مانند GPU-Z شوند.

کارت گرافیک MX250 استاندارد با سرعت پردازنده‌ی پایه‌ی ۱۵۱۹ مگاهرتز عرضه می‌شود که می‌تواند تا میزان ۱۵۸۲ مگاهرتز افزایش پیدا کند. اگر نسخه‌ی MX250 Max-Q را همانند MX150 Max-Q فرض کنیم، احتمالا باید سرعت پایه‌ای معادل ۹۳۷ مگاهرتز و سرعت تقویت‌شده‌ای در حدود ۱۰۳۸ مگاهرتز را انتظار داشته باشیم. بااین‌حال، سازنده‌ی چیپ‌های این کارت گرافیک مدعی شده که سرعت پردازنده می‌تواند در محصولات تولیدکنندگان اصلی متفاوت باشد و تولید‌کنندگان مسئولیت دارند تا اطلاعات واقعی را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.