حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت به‌طور رسمی تأیید کرده کاربران ویندوز ۱۰ مجبور نیستند برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به درایو USB، الزاما آن را قبل از خارج‌کردن Eject کنند.

تقریبا تمام افراد فعال در دنیای فناوری به اطرافیانشان تأکید می‌کنند حتما قبل از خارج‌کردن درایو USB، آن را در ویندوز اجکت کنند تا ازاین‌طریق، درایو USBشان آسیب نبیند. بااین‌حال مایکروسافت اخیرا به‌صورت رسمی تأیید کرده کاربران ویندوز ۱۰ دیگر به انجام این کار نیازی ندارند. طبق ادعای ردموندی‌ها، ویندوز ۱۰ قابلیتی به‌نام «حذف سریع» دارد که به‌واسطه‌ی آن به‌شما اجازه می‌دهد هروقت خواستید، درایو USB خود را از رایانه خارج کنید، بدون آنکه مشکلی برایش پیش بیاید. البته این قضیه تا زمانی صدق می‌کند که درحال‌انتقال فایل به آن USB درایو نباشید.

ازاین‌پس در نسخه‌ی ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰، قابلیت یادشده به‌طور پیش‌فرض برای تمامی درایوهای USB متصل به رایانه فعال می‌شود. قابلیت حذف سریع اساسا نمی‌گذارد ویندوز به‌طور مداوم در‌حال‌خواندن اطلاعات روی درایو USB باشد تا بتوانید در زمان دلخواه آن را از رایانه جدا کنید.

بد نیست بدانید این قابلیت پیش‌تر در اکتبر و با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در آن زمان، به این سیستم‌عامل اضافه شده بود؛ بنابراین، شاید بسیاری از کاربران خودشان از این موضوع مطلع باشند. افزون‌براین، شاید اقدام اخیر مایکروسافت برای رسانه‌ای‌کردن این موضوع به گسترده‌ترشدن میزان نصب نسخه‌ی ۱۸۰۹ ربط داشته باشد.

SanDisk 1T USB-C flash drive

افزون‌بر این موضوع، یکی از متخصصان مایکروسافت در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورج گفته است که این شرکت از سال‌ها پیش با ویندوز ۷، قابلیت‌های مشابهی روی سیستم‌عامل‌هایش امتحان کرده تا از سوختن درایوهای USB به‌دلیل خارج‌کردن ناگهانی‌ جلوگیری کند.

مایکروسافت چند ماه است که به‌طور ضمنی به قابلیت حذف سریع ویندوز ۱۰ اشاره می‌کند. این شرکت همواره اعلام کرده کاربران الزاما مجبور نیستند درایوهایشان را قبل از جداسازی، اجکت کنند. البته، فراموش نکنید گزینه‌ی Safely Remove Hardware and Eject Media همچنان در ویندوز ۱۰ موجود است و مایکروسافت حداقل فعلا نمی‌خواهد آن را حذف کند. این، یعنی فرایند حذف درایوهای USB با اجکت‌کردن، می‌تواند به یکی از آن داستان‌هایی تبدیل شود که سال‌ها بعد، برای فرزندانتان تعریف می‌کنید.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز دراین‌زمینه چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.