حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گزارش فوریه CIPA از کاهش شدید عرضه دوربین دیجیتال در بازارهای جهانی خبر می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گزارش ماه فوریه‌ی CIPA نشان می‌دهد میزان عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال در بازارهای جهانی با کاهش شدیدی مواجه بوده است. 

انجمن محصولات دوربین و تصویربرداری (CIPA)، گزارش آمار عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال در فوریه را منتشر کرده است. باوجودآنکه اعداد و ارقام نمودار خیلی دقیق و مطمئن نیستند، به‌صورت کلی از کاهش عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال در فوریه‌ی۲۰۱۹ درمقایسه‌با فوریه‌ی۲۰۱۸ خبر می‌دهد.

باتوجه‌به‌ نمودار، ظاهرا در فوریه‌ی۲۰۱۹ (‌برابر با بهمن‌۱۳۹۷) درحدود ۹۳۵,۱۴۸ دستگاه دوربین و در ژانویه‌ی۲۰۱۹ نیز درحدود ۱,۰۰۱,۳۹۸ دستگاه دوربین به بازار عرضه شده که کاهش بیش از ۳۰ درصدی را درمقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته را نشان می‌دهد. شایان ذکر است در ژانویه‌ی۲۰۱۸، عرضه‌ی ۱,۳۴۰,۴۹۲ دستگاه دوربین و در فوریه‌ی۲۰۱۸، عرضه‌ی ۱,۳۴۰,۹۹۵ دستگاه دوربین به بازار را شاهد بوده‌ایم.

گزارش CIPA

مقاله‌های مرتبط:

باتوجه‌به آمار منتشرشده، علاوه‌بر کاهش عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال، میزان عرضه‌ی لنزهای تعویض‌شدنی نیز در سال جاری درمقایسه‌با سال قبل کاهش یافته است و از ۷۹۸,۰۱۴ لنز در فوریه‌ی‌۲۰۱۸ به ۵۲۱,۲۱۷ لنز در فوریه‌ی‌۲۰۱۹ کاهش یافته است. علاوه‌براین، آمارها نشان می‌دهد میزان عرضه‌ی لنز در فوریه‌ی‌۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ درمقایسه‌با فوریه‌ی ۲۰۱۷ کاهش یافته است. در فوریه‌ی‌۲۰۱۷، عرضه‌ی ۸۴۳,۲۱۷ لنز تعویض‌شدنی دوربین را به بازار شاهد بودیم.

همین وضعیت در میزان عرضه‌ی لنزهای داخلی هم دیده می‌شود و میزان عرضه‌ی لنزهای داخلی دوربین از ۵۴۲,۹۸۱ لنز در فوریه‌ی۲۰۱۸ به ۴۱۳,۹۳۱ لنز داخلی در فوریه‌ی۲۰۱۹ کاهش یافته است.

دوربین دیجیتال

براساس داده‌‌های CIPA، میزان عرضه‌ی دوربین دیجیتال در بازارهای جهانی در فوریه‌ی ۲۰۱۸، تقریبا مشابه فوریه‌ی‌۲۰۱۷ بوده است و فقط افزایشی جزئی در آمار عرضه را شاهد هستیم. باوجوداین در سال ۲۰۱۹، آمارها تغییر پیدا کرده و با افت ۶ درصدی در میزان عرضه‌ی دوربین دیجیتال به بازارهای جهانی در فوریه‌ی‌۲۰۱۹ درمقایسه‌با فوریه‌ی‌۲۰۱۸ مواجه شده است.

دوربین دیجیتال

آمارهای روی نمودار به‌صورت کلی افت عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال را در بازارهای جهانی به‌صورت سالیانه نشان می‌دهد؛ اما مشخصا و در بازه‌ی زمانی معلوم که معمولا وضعیت عرضه‌ی دوربین به بازار وضعیت نسبتا پایداری داشت یا حتی با افزایش عرضه مواجه بودیم، اکنون افت عرضه را شاهد هستیم. باید ببینیم در ماه‌های آتی نیز، این روند ادامه پیدا خواهد کرد و با افت دیگری در بازار دوربین دیجیتال مواجه خواهیم بود یا اینکه این وضعیت دستخوش تغییر خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.