تحویل کالا در استرالیا با پهپادهای گوگل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



امروزه ما درباره تحویل کالا با هواپیماهای بدون سرنشین بسیار شنیده‌ایم اما اکثر این خدمات، صرفا عملیات آزمایشی برای تست تکنولوژی جدید هستند.

پس از چراغ سبز مقامات محلی در شمال کانبرا در استرالیا، ساکنان در حال حاضر به یک سرویس تحویل با هواپیمای بدون سرنشین کامل دسترسی دارند.

تحت هدایت Wing – استار آپی که بخشی از شرکت آلفابت گوگل است –سرویس به طور رسمی‌ پس از یک دوره آزمایشی ۱۸ ماهه با ۳،۰۰۰ تحویل راه اندازی شد.

خدمات تحویل با هواپیمای بدون سرنشین در  حدود ۱۰۰ خانه در چند محله آغاز خواهد شد. مشتریان می‌توانند طیف وسیعی از اقلام مختلف از جمله غذاهای تازه، نوشیدنی از کافی شاپ‌های اطراف و داروهای بدون نیاز به نسخه را از طریق یک برنامه‌ی گوشی هوشمند خریداری کنند. در عرض چند دقیقه پس از ضربه زدن به دکمه‌ی “خرید”، یکی از هواپیماهای بدون سرنشین Wing در بالای خانه‌ی مشتری ظاهر می‌شود و از طریق یک تسمه محصول را به کاربر تحویل می‌دهد.

Wing  در مورد راه اندازی خدمات تحوبل کالا با هواپیمای بدون سرنشین در پستی اعلام کرد:

اگر شما پدر  یا مادر  یک کودک بیمار هستید و دارویی در خانه ندارید و یا به دلیل مشغله‌ی زیاد فراموش کرده‌اید که نان تازه را از فروشگاه بخرید یا فقط می‌خواهید صبح خود را با یک قهوه بدون نیاز به رانندگی تا کافی شاپ اغاز کنید، Wing با کسب و کارهای محلی کانبرا همکاری کرده است تا به مشتریان فرصت استفاده‌ی طیف وسیعی از کالاها را در چند دقیقه ارائه دهد.

Wing از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در استرالیا است و کار خود را با تحویل کالا به صورت آزمایشی در شمال کانبرا در سال ۲۰۱۷ آغاز نمود.

بنابر گزارش گاردین سرویس تحویل کالا با هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت اخیرا از اداره ایمنی هواپیمایی دولت استرالیا تاییده گرفته، هرچند این مجوز با محدودیت‌های مختلفی همراه است. به عنوان مثال، هواپیماهای بدون سرنشین باید از پرواز در نزدیکی جاده‌های اصلی دوری کنند و حداقل ۵ متر بالاتر از آن پرواز نماید. همچنین این هواپیماها در حین پرواز در نزدیکی زمین باید با فاصله‌ی ۲ متری از افراد پیاده پرواز نماید.

علاوه بر این، این هواپیماهای بدون سرنشین با ممنوعیت پرواز قبل از ساعت ۷ صبح در دوشنبه تا شنبه و قبل از ساعت ۸ صبح در روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی روبرو است. دلیل این ممنوعیت به دلیل سر و صدا زیادی است که هواپیماهای بدون سرنشین، با ۱۲ بال چرخنده و دو موتور ایجاد می‌کنند. درواقع، اخیرا در طول مرحله تست، برخی از ساکنین کانبرا در مورد صدا شکایت داشتند. یکی از آنها صدای هواپیمای بدون سرنشین را به صورت “یک اره برقی که پرواز می‌کند” توصیف نموده است.

در تلاش برای به دست آوردن رضایت ساکنان، Wing میزبان تعداد زیادی گردهمایی و نمایش تحویل کالا در چند هفته آینده برای نشان دادن نحوه دقیق عملکرد فناوری و مزایای ارائه شده توسط این خدمات است.

 Wing همچنین قصد دارد تا هواپیمای تحویل دهنده‌ی خود را به هلسینکی در فنلاند ببرد، جایی که در شرایط زمستانی به چالش کشیده خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.