حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نحوه اشتراک گذاری بازی در کنسول Xbox One

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



این روزها اشتراک گذاری بازی در کنسول‌های Xbox One، Xbox One S و Xbox One X بسیار آسان شده است. پیش از این در مورد اشتراک گذاری بازی در کنسول PS4 صحبت کردیم و تمام مراحل آن را به صورت ساده مرور کردیم. به صورت کلی، با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی (Gamesharing) می‌توانید دسترسی دوستان و افراد خانواده به تمام بازی‌های خریداری شده خود را از طریق حساب کاربری و کنسول جداگانه‌ای فراهم کنید. اشتراک‌گذاری بازی‌های دیجیتالی بسیار ساده است اما نکات مهم زیادی نیز در انجام آن وجود دارد. شما و تمام شریک‌هایتان باید مجهز به کنسول Xbox One و حساب کاربری جداگانه‌ای باشید. با آموزش اشتراک گذاری بازی Xbox One، Xbox One S و Xbox One X در تک تایمز همراه ما باشید.

اشتراک گذاری اطلاعات حساب کاربری

قبل از شروع مراحل، هر دو کاربر باید به اطلاعات حساب کاربری دیگری دسترسی داشته باشد. این کار با در اختیار قراردادن ایمیل و رمزعبور حساب Xbox امکان‌پذیر است.

از این مرحله به بعد، تمام مراحل اشتراک‌گذاری بازی Xbox One شرح داده شده است. همچنین به منظور تبادل بازی‌ها میان دو کاربر باید این مراحل را دوباره برای شریک خود نیز تکرار کنید؛ درواقع، یک بار برای اتصال بازی‌های شما به حساب کاربری دوستتان و بار دیگر برای اتصال بازی‌های او به حساب کاربری شما.

نحوه اشتراک گذاری بازی Xbox One

هنگامی که از انجام نکات بالا مطمئن شدید، به صفحه اصلی Xbox رفته و روی آیکن سمت چپ کلیک کنید. سپس از منوی حساب کاربری (user account menu) گزینه Add new را انتخاب کرده و با استفاده از اطلاعات ایمیل و رمز عبور دوست خود به حساب کاربری داخل شوید.

سپس باید این حساب کاربری را به عنوان حساب home Xbox تعریف کنید. برای این کار به منوی settings رفته و از بخش personalize روی گزینه Make my home Xbox کلیک کنید. توجه داشته باشید که با انتخاب این بخش دیگر کاربران می‌توانند بدون ورود به حساب کاربری شما بازی‌هایتان را اجرا کنند. این ویژگی دقیقا همان قابلیت اشتراک‌گذاری بازی است.

سپس به بخش کتابخانه بازی‌ها رفته و روی گزینه‌های My games & Apps و سپس Ready to Install کلیک کنید. در این بخش تمام بازی‌های قابل دسترس شما و شریکتان را به صورت یک‌جا مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که این قابلیت، امکان اشتراک گذاری حساب Xbox Live Gold را نیز فراهم می‌کند.

برای تبادل بازی‌ها، این مراحل را در حساب کاربری دوست خود دوباره تکرار کنید و مطمئن شوید که کنسول او به عنوان home Xbox به ثبت رسیده باشد.

نکات مهم در اشتراک گذاری بازی Xbox One

اشتراک گذاری بازی همیشه با ریسک‌هایی نیز همراه است. کاربرانی که به حساب شما دسترسی پیدا کرده‌اند، می‌توانند خریدهای خود را با استفاده از حساب کاربری شما انجام دهند، از این رو به اطلاعاتی که در حساب کاربری خود ذخیره کرده‌اید توجه داشته باشید. به شدت توصیه می‌کنیم بازی‌های خود را تنها برای افرادی که مورد اعتماد شما هستند به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر ارتباط اینترنت شما قطع شود و همچنان حساب کاربری Xbox به عنوان home Xbox به ثبت نرسیده باشد، دسترسی شما به بازی‌هایتان نیز مسدود شده و قابلیت اشتراک گذاری بازی برای دوستانتان نیز عمل نخواهد کرد.

در صورتی که کنسول جدید Xbox One خریداری کنید یا دستگاه خود را به Xbox One X ارتقا دهید، حتما باید مراحل بالا را دوباره تکرار نمایید. مایکروسافت این اجازه را به کاربران می‌دهد که تا حداکثر پنج بار در سال حالت home Xbox را تغییر دهند. به عبارت دیگر، نمی‌توانید دائما حساب کاربری خود را با دوستانتان تعویض کرده و بازی‌های مختلفی را به اشتراک بگذارید. پس توصیه می‌کنیم در صورت امکان تنها یک شخص را برای اشتراک گذاری و یا تبادل بازی‌ها انتخاب کنید.

نظر شما کاربران تک تایمز در مورد اشتراک گذاری بازی در Xbox One چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تک تایمز پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه آماده شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.