نت‌فلیکس در بریتانیا ۷۰۰ هزار مشتری از دست می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ،


گرانی قیمت‌ها در بریتانیا و مشکلات معیشتی مردم این کشور یک قربانی نامنتظره دارد:‌ پیش‌بینی می‌شود که در سال میلادی جدید، شبکه پخش اینترنتی «نت‌فلیکس» برای دومین سال پیاپی، با کاهش مشتری روبه‌رو شود. گرانی قیمت‌ها باعث شده که بسیاری این «محصول» را از سبد خرید خود حذف کنند و به سراغ رقبای ارزان‌تر نت‌فلیکس بروند که بر خلاف این شبکه، از آگهی‌های بازرگانی استفاده می‌کنند. 

به گزارش عصر اطلاعات از ایندیپندنت، تورم در بریتانیا در حال حاضر در بالاترین میزان چهل سال اخیر قرار دارد و به ۱۱ درصد رسیده است. وضع اقتصادی کشور هم از بیشتر کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان بدتر است.

نت‌فلیکس همچنان بزرگ‌ترین شرکت پخش اینترنتی جهان است و در بریتانیا نیز از تمام رقیبان خود محبوب‌تر است. اما به گزارش روزنامه «گاردین»، تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ هزار مشتری خودرا  در بریتانیا از دست داده باشد و احتمالا در سال ۲۰۲۳ نیز ۲۰۰ هزار مشتری دیگر را نیز از دست خواهد داد؛ یعنی از دست دادن ۷۰۰ هزار مشتری طی دو سال.

این شرکت چند ماه پیش اعلام کرد که برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته، با کاهش مشتری‌های خود در دنیا روبه‌رو بوده است. به همین دلیل، شاهد اخراج برخی کارمندان آن و انضباط بیشتر در خرج بودجه سالیانه ۱۷ میلیارد دلاری آن برای تولید محتوا بوده‌ایم. طبق برآورد شرکت پژوهشی «امپر انالیسیس»‌، شمار مشتری‌های نت‌فلیکس در بریتانیا که چندی پیش ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، در سال جاری به ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت. 

گمان می‌شود که «نت‌فلیکس» تنها پخش‌کننده اینترنتی باشد که در سال ۲۰۲۲ در بریتانیا مشتری از دست داده است. این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در بریتانیا آغاز به کار کرد و رشدی چشمگیر داشت، اما در سال ۲۰۲۱ فقط ۸۰۰ هزار مشتری تازه جذب کرد که پایین‌ترین میزان بود. 

رقیب اصلی «نت‌فلیکس»،‌ آمازون است که اخیرا گرانقیمت‌ترین مجموعه تاریخ تلویزیون را پخش کرد: «حلقه‌های قدرت» که بخشی از داستان «ارباب حلقه‌ها» است و تولید آن ۴۶۵ میلیون دلار هزینه داشته است. این مجموعه به آمازون کمک کرد که شمار مشتری‌های خود را در بریتانیا از ۱۲ میلیون، به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برساند.

در میان شرکت‌های پخش اینترنتی، «دیزنی پلاس»، تازه‌رسیده‌ای است که هنوز مشغول موفقیت‌آفرینی است. بخت بزرگ این شرکت این بود که در سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد و همه‌گیری جهانی کرونا به اقبال وسیع سرویس‌های پخش اینترنتی نزد مردم شد. محبوبیت فیلم‌های دیزنی نزد کودکان نیز باعث موفقیت خاص «دیزنی پلاس» شده است. پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشتری‌های آن در بریتانیا با ۱.۴ میلیون نفر افزایش در سال جاری میلادی به شش میلیون نفر برسد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

همراهی همراه اول با زلزله‌زدگان خوی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ، به گزارش اداره کل …