پیشرفت وان پلاس و پیکس به ضرر سامسونگ تمام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



آمار و ارقام منتشر شده از فروش گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که کاربران زیادی از دستگاه‌های سامسونگ به استفاده از گوشی‌های وان پلاس و گوگل روی آورده‌اند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

یه نظر شما چه کسانی از تلفن‌های هوشمند خود به سمت دستگاه‌های با ارزش وان پلاس ۶T و پیکسل ۳ تغییر سلیقه داده‌اند؟ آیا کاربران آیفون از سیستم‌ عامل IOS یا قیمت بالای این دستگاه‌ها خسته شده‌اند؟ نه! چراکه براساس مطالعه صورت گرفته اخیر، این کاربران سامسونگ بوده‌اند که به گوشی‌های هوشمند پرجم‌ دار گوگل و وان پلاس روی آورده‌اند. کمپانی آماری Counterpoint Research تخمین زده است که کاربران سابق سری گوشی‌های هوشمند گلکسی کمپانی سامسونگ، ۵۱ درصد از خریداران گوگل پیکسل ۳ و ۳۷ درصد از مشتریان وان پلاس ۶T را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ تشکیل داده‌اند. البته بخشی از کاربران سابق آیفون نیز جزء کسانی که به این دو دستگاه تغییر سلیقه داده‌اند هستند اما سهم آن‌ها نسبت به سامسونگ در این زمینه به مراتب کم‌تر بوده‌ است؛ ۱۸ درصد برای پیکسل و ۱۶ درصد برای ۶T.

خیلی از این کاربران سامسونگ (۳۱ درصد از همه خریداران پیکسل) صاحبان گوشی هوشمند  Galaxy S7 بوده‌اند، دستگاهی که حدودا دوسال قدمت دارد. Counterpoint همچنین اشاره می‌کند که ۱۴ درصد از خریداران پیکسل ۳ کاربران دستگاه‌های موتورولا بوده‌اند، درحالی که ۱۵ درصد از خریداران وان پلاس قبلا از گوشی‌های الجی استفاده می‌کردند.

البته این آمار و ارقام چیز تعجب آوری نیستند. هردو این دستگاه‌ها جزء گوشی‌های هوشمندی هستند که ارزش خرید بهتری نسبت به دستگاه‌های سامسونگ دارند. با این وجود اما Counterpoint این آمار را به ویژه برای گوگل یک ناامیدی می‌داند؛ زیرا این کمپانی سری گوشی‌های پیکسل را به عنوان جایگزین و رقیبی برای آیفون‌ها ارائه کرد اما طبق آمار‌ها ۸۲ درصد از مشتریان این کمپانی پیش از خرید گوشی‌های پیکسل از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین گوگل درحال گسترش کاربران اندروید نیست و فقط مشتریان سایر شرکت‌های ارائه کننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی را شکار می‌کند.

شما در‌ این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما دلیل روی آوردن کاربران سامسونگ به دستگاه‌های وان پلاس و پیکسل چیست؟ با ما در بخش نظرات همراه باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.