آیا حذف گلکسی S24 پلاس سامسونگ واقعاً ایده‌ی بدی است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ،

دلایل گفته‌شده، خطر هم‌نوع‌خواری (کنیبالیزیشن) محصول را در پی دارد. کنیبالیزیشن در بازاریابی و فروش به‌کار برده می‌شود. اگر شرکتی محصولی تولید کند که با فروش آن، فروش یکی دیگر از محصولات کاهش یابد، در اصطلاح هم‌نوع‌خواری یا کنیبالیزیشن رخ داده است. فروش کم گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ‌ نمونه‌ی کاملی از هم‌نوع‌خواری به‌حساب می‌آید.

معیار دیگری که باید در نظر گرفت، خریدارانی هستند که پرچم‌دار تمام‌عیار می‌خواهند؛ اما هنوز‌هم اندازه و فرم‌فکتور راحت‌تر باب‌ِمیلشان است. برای این دسته از مشتریان، انتخاب بین گلکسی اس ۲۲ پلاس یا آیفون ۱۴ پلاس منطقی به‌نظر نمی‌رسد. گلکسی اس ۲۲ پلاس و آیفون ۱۴ پلاس هر دو محصولی بینابینی هستند. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها پرچم‌داران کاملی نیستند و مزایای اندازه یا قیمت جذاب را ندارند و قیمتشان اختلاف کمی با پرچم‌دار واقعی دارد.

این تنها حدس‌و‌گمان نیست؛ چرا‌که تمایل مصرف‌کنندگان و تعداد فروش نیز این فرضیه را تأیید می‌کند. مدل پایه‌ی گوشی‌های آیفون و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ، هر دو به‌دلیل تعادل نزدیک مشخصات و قیمت محبوب هستند. دراین‌بین، آیفون ۱۴ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ با وجود کاهش قیمت و مشکلات اقتصادی جهانی، همچنان با قیمت مناسب فروخته می‌شوند.

نکته‌ی جالب این است که این دوگانگی واضح در ذهنیت مشتریان مدت‌ها است که وجود دارد و شاهد تأثیر آن بر سبد محصولات سایر برندها نیز هستیم. البته به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز به‌دنبال ترکیبی سه‌گانه است؛ اما برخلاف سامسونگ و اپل، هدف این است که به‌جای تقسیم‌بندی معمول، یک پرچم‌دار مشابه در دو اندازه‌ی متفاوت و یک پرچم‌دار ارزان قیمت شبیه به پیکسل ۷ داشته باشد.

جمع‌بندی

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

بهترین برنامه های قدم شمار؛ معرفی ۱۰ اپلیکیشن برای شمارش قدم‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ، در زمان‌های نه‌چندان دور، …