درآمد تبلیغاتی توییتر در ماه آذر بیش از ۷۰ درصد افت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ،

یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی می‌گوید درآمد تبلیغاتی توییتر در ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) به‌میزان ۷۱ درصد افت کرده است. در آن زمان شرکای تبلیغاتی بزرگ توییتر به دلیل تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی توسط ایلان ماسک، موقتا فعالیت خود را متوقف کرده بودند.

به گزارش رویترز، توییتر در تلاش است مجددا درآمد تبلیغاتی‌اش را افزایش دهد. این شبکه‌ی اجتماعی میزبان قابلیت‌های جدیدی شده است، تبلیغات رایگان بیشتری در دسترس کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد و ممنوعیت تبلیغات سیاسی را از میان برداشته. توییتر همچنین به شرکت‌های مختلف امکان می‌دهد کنترل بیشتری روی مکان نمایش تبلیغات داشته باشند.

مطابق‌با داده‌های شرکت تحقیقاتی SMI، هزینه‌کرد تبلیغاتی توییتر در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) به‌میزان ۵۵ درصد نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ افت کرد. به‌طور معمول در ماه نوامبر بودجه‌ی تبلیغاتی شرکت‌ها افزایش می‌یابد، چون اکثر برندها به دنبال فروش محصولات‌شان در فصل تعطیلات سال میلادی هستند.

بسیاری از شرکت‌های فعال در توییتر، در ماه نوامبر یعنی همان دورانی که ایلان ماسک تعداد زیادی از حساب‌های مسدودشده را بازیابی کرد، دست از تبلیغات برداشتند. به ادعای شرکت تحقیقاتی Pathmatics، پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، ۱۴ مورد از ۳۰ شریک تبلیغاتی اصلی این شبکه‌ی اجتماعی تمامی تبلیغات خود را متوقف کردند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

درباره ی امیر

مطلب پیشنهادی

شیائومی تاریخ معرفی سری پوکو X5 را رسماً اعلام کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ، شیائومی قصد دارد به‌زودی …