مایکروسافت در اندیشه ارائه سورفیس پروها با تغییرات اساسی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



بر اساس گزارشات، مایکروسافت قصد دارد تا چند مدل از تبلت‌های سورفیس پرو خود را به چیپ‌های اسنپدراگون مجهز کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

ظاهرا مایکروسافت حداقل برای ارائه برخی از تبلت‌های سورفیس پرو خود با پردازنده‌های مبتنی بر ARM کاملا عزم خود را جزم کرده است. درحال حاضر، سورفیس پرو قدرت پردازش خود را پردازنده اینتل Core i5  یا  Core i7می‌گیرد. اما بنابر اطلاعاتی که توسط Thurrott منتشر شده است، مایکروسافت نمونه‌های اولیه از سورفیس پرو را ساخته است که چیپ‌های اسنپدراگون کوآلکوم را شامل می‌شوند. بر اساس گزارش این وبسایت، مایکروسافت در نظر دارد پردازنده‌های اسنپدراگون را در برخی از مدل‌های پایین رده سورفیس پرو خود به کار ببرد.

علاوه براین، همچنین گمانه زنی‌هایی مبنی بر این وجود دارند که تبلت سورفیس Go مایکروسافت، محصولی که به عنوان رقیبی برای آیپد شناخته می‌شود، می‌تواند تحت عنوان دستگاهی مجهز به چیپ اسنپدراگون کوآلکوم لقب بگیرد. براساس گزارشات، اینتل مایکروسافت را تحت فشار قرار داده است تا تبلت‌های قیمت پایین‌تر این کمپانی را به پردازند‌های پنتیوم گلد اینتل مجهز کند. اما اگر امسال اینتل مایکروسافت را محکم نچسبد، امکان دارد که نسل دوم تبلت‌های سورفیس GO با کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل از پردازنده‌های کوآلکوم بهره بگیرند.

به نظر می‌رسد که مدل‌های جدید سری سورفیس پرو یک تغییر طراحی اساسی را نیز تجربه کرده و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ارائه شوند. برد سمس، از نویسندگان Thurrott، می‌گوید که ما می‌توانیم حاشیه‌های اطراف نمایشگرکم‌تر، پورت USB-C، گزینه‌های رنگی جدید و چند تغییر دیگر را از این دستگاه‌ها انتظار داشته باشیم. البته همچنین انتظار می‌رود که مایکروسافت همین زمان را نیز برای روی آوردن به چیپ‌های اسنپدراگون برای سورفیس پرو‌ها در نظر گرفته باشد و این کار را با تبلت‌های پایین‌رده خود آغاز کند.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما استفاده از چیپ‌های اسنپدراگون به سود مایکروسافت خواهد بود و باعث بالا رفتن بهره‌وری و تبلت‌های این کمپانی می‌شود؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.