به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات ،
کاهش سهم سامسونگ با ورود رقبای جدید ازجمله اوپو و هواوی
دلیل کاهش سهم سهماههی سامسونگ در بازار را میتوان کاهش شدید ۵۰ درصدی حجم فروش تاشو در سهماههی چهارم ۲۰۲۲ پس از عرضهی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ در سهماههی سوم ۲۰۲۲ دانست. همچنین، عرضهی سری آیفون ۱۴ اپل در سهماههی چهارم، توجهات را از گوشی تاشدنی سامسونگ ربود و به کاهش سهم بازار این غول کرهای منجر شد.
گلکسی زد فلیپ ۴ برترین گوشی تاشدنی در سهماههی چهارم ۲۰۲۲ بود و ۴۷ درصد از گوشیهای جهانی را ازآنِ خود کرد. در طول سهماههی مشابه سال قبل، این سهم برای گلکسی زد فلیپ ۳ بود؛ بنابراین، آنچه میتوانیم از این روند نتیجهگیری کنیم این است که افراد طراحی تاشدنی را بیشتر ترجیح میدهند یا دوست دارند بیش از ۱,۰۰۰ دلار برای گوشی تاشدنی هزینه نکنند. پس از سامسونگ، هواوی در جایگاه دوم و اوپو در جایگاه سوم قرار گرفت. پیشبینی میشود این روند ملایم در سهماههی جاری ادامه یابد و به کاهش ۳ درصدی فروش گوشی درمقایسهبا مدت مشابه سال قبل در سطح جهان منجر شود.
سامسونگ با دراختیار داشتن ۸۱ درصد سهم در سهماههی چهارم ۲۰۲۲، برترین تأمینکنندهی صفحهنمایش تاشدنی بود. این مقدار از ۹۱ درصد در سهماههی سوم ۲۰۲۲ کمتر است. درمقابل، سهم تأمینکنندهی چینی BOE از ۴ درصد در سهماههی سوم به ۱۷ درصد در سهماههی چهارم ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است.
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.