احتمال بازگشت قسمت چت به نرم‌افزار فیسبوک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



در سال ۲۰۱۴ بود که فیسبوک به طور کامل بخش پیام‌رسان نرم‌افزارش را جدا کرد و آن را مسنجر نامید تا کاربران اندرویدی و iOS را مجبور سازد این اپلیکیشن را دانلود کنند.

این غول دنیای تکنولوژی با هدف ارائه خدمات بهتر در زمینه چت کردن، نرم‌افزار فیسبوک مسنجر را تولید کرد اما حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که کمپانی مذکور می‌خواهد دوباره قسمت ارسال پیام را به نرم‌افزار اصلی خود بازگرداند.

اگرچه خودِ شرکت فیسبوک هنوز واکنشی به این اتفاق و شایعات نشان نداده ولی جین مانچون وانگ، یکی از مهندسان شناخته‌شده در زمینه نرم‌افزار عنوان می‌کند که رخ دادن چنین اتفاقی اصلاً بعید نیست. این یعنی لازم نیست مسنجر را باز کنید تا بتوانید با دیگران چت نمایید و فقط کافی است از گوشه پایین سمت راست نرم‌افزار فیسبوک، شروع به ارسال پیام‌های متنی به دوستانتان کنید.

البته از طریق نرم‌افزار فیسبوک، فقط قادر خواهید بود پیام بفرستید و دیگر نمی‌توانید عکس ارسال نمایید، تماس تصویری برقرار کنید و نسبت به پیام‌های دیگران واکنش نشان دهید بنابراین برای بهره‌گیری از چنین امکاناتی باز هم باید فیسبوک مسنجر را اجرا کنید.

به نظر می‌رسد انجام این کار جزوی از برنامه‌های مارک زاکربرگ برای ادغام نرم‌افزارهای فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام باشد تا کاربران بتوانند از شیوه ارسال پیام رمزگذاری شده سرتاسری بهره‌مند گردند. البته هنوز کسی نمی‌داند چه زمانی این برنامه عملی خواهد شد و مسنجر به اپلیکیشن اصلی فیسبوک باز خواهد گشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.