مشخصات فنی و ویژگی‌های وان‌پلاس ۷ تی و ۷ تی پرو فاش شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دقیقاً چند هفته پس از اینکه اولین رندرها از وان‌پلاس ۷ تی پرو و وان‌پلاس ۷ تی فاش شد، استیو همرستوفر (Steve Hemmerstoffer) دست به کار شده تا مشخصات فنی کامل این دو دستگاه را به همراه تاریخ رونمایی از آنها منتشر نماید.

وان‌پلاس ۷ تی پرو

آن‌طور که شایعه شده، در قلب پرچمدار آتی وان‌پلاس یک پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس به کار خواهد رفت. این تراشه در میانه‌های ماه جولای معرفی شد و نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ که در وان‌پلاس ۷ پرو وجود دارد کمی پرسرعت‌تر است بنابراین بهترین محصول آتی کمپانی چینی از نظر عملکرد بسیار پرقدرت‌تر خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود پردازنده گرافیکی وان‌پلاس ۷ تی پرو از نوع Adreno 640 است و یک رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی آن را همراهی می‌کنند. ضمناً به نظر می‌رسد نمونه‌های دیگری از این گوشی هم تولید شوند ولی در حال حاضر اطلاعاتی در مورد آنها نداریم. در مورد نرم‌افزار نیز بگوییم که سیستم عامل پرچمدار بعدی وان‌پلاس اندروید ۱۰ و رابط کاربری آن OxygenOS خواهد بود.

از نظر مشخصات فنی خارجی، تفاوت زیادی میان وان‌پلاس ۷ تی پرو با وان‌پلاس ۷ پرو وجود نخواهد داشت زیرا قرار است باز هم از یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی Fluid AMOLED به همراه نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی و شیوه پخش محتوای +HDR10 و رزولوشن ۱۴۴۰*۳۱۲۰ پیکسلی استفاده شود. به علاوه، انتظار می‌رود در زیر نمایشگر برآمده نیز یک سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال به کار رود.

در مورد دوربین هم باید اذعان کنیم که علی‌رغم شایعات موجود هیچ خبری از استفاده از لنزهای قدرتمندتر نیست و باید منتظر حضور همان ماژول عمودی باشیم که پیش از این در وان‌پلاس ۷ پرو دیده بودیم. لازم به ذکر است که پرچمدار فعلی یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.6 مجهز به سیستم ثابت‌سازی الکترونیکی دارد که لنزهای ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم ۳ برابری و دریچه دیافراگم f/2.4 و لنز ۱۶ مگاپیکسلی زاویه فوق گسترده با دریچه دیافراگم f/2.2 و توانایی پوشش زاویه ۱۲۰ درجه‌ای آن را همراهی می‌کنند.

آن‌طور که همرستوفر مدعی شده، یک ویژگی به نام حالت مکرو (Macro Mode) در وان‌پلاس ۷ تی پرو وجود خواهد داشت تا تصاویر از نماهای نزدیک را باکیفیت بیشتری بگیرد. ضمن اینکه احتمال وجود حالات Nightscape و Super Slow-Motion که در هر ثانیه ۹۶۰ فریم را به ثبت می‌رساند و ۷۲۰ پیکسل کیفیت دارد، زیاد است. دوربین جلو نیز ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 خواهد بود.

به علاوه، ظرفیت باتری هم حدود ۴۰۸۵ میلی‌آمپر بر ساعت است و امکان شارژ آن با استفاده از فناوری شارژ سریع وان‌پلاس به نام Warp Charge 30T وجود دارد. بر این اساس، شارژر وان‌پلاس ۷ تی پرو نسبت به شارژر وان‌پلاس ۷ پرو تقریباً ۲۰ درصد سریع‌تر خواهد بود. در ضمن، پنل پشتی این گوشی پرچمدار مات بوده و دیگر براق نخواهد بود.

وان‌پلاس ۷ تی

درست مانند برادر گران‌تر خود، وان‌پلاس ۷ تی هم از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و ۸ گیگابایت رم بهره خواهد برد اما برای اینکه قیمتش کمتر شود، در آن حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به کار خواهد رفت هرچند نمونه ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز تولید و روانه بازار خواهد شد.

پنل صفحه نمایش این دستگاه باز هم Fluid AMOLED است اما این‌بار اندازه آن نهایتاً به ۶٫۵۵ اینچ می‌رسد و می‌تواند محتواهای +HDR10 را پخش کند. ضمن اینکه رزولوشن این گوشی ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل خواهد بود. همچنین یک سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپتیکال نیز به کار خواهد رفت.

در قاب پشتی این دستگاه یک ماژول دایره‌ای شکل به چشم خواهد خورد که در آن لنزهای اصلی، زاویه گسترده و تله فوتو وجود خواهند داشت اما قابلیت زوم سنسور آخری ۲ برابری است و ۱۲ مگاپیکسل رزولوشن دارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی که در نمونه پیشرفته‌تر به کار رفته اینجا هم مشاهده می‌شود و تمامی ویژگی‌های آن را نیز با خود خواهد آورد.

سیستم عامل وان‌پلاس ۷ تی اندروید ۱۰ و رابط کاربری آن هم OxygenOS است و در آن باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت به کار خواهد رفت که البته امکان شارژ آن با استفاده از شارژر سریع Warp Charge 30T فراهم خواهد بود. لازم به ذکر است که قاب مشکی و پشتی این دستگاه هم به صورت مات است.

تاریخ معرفی و عرضه وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو

قرار است در روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۰ اکتبر و طی یک مراسم رسمی، از دو گوشی نامبرده رونمایی به عمل آید. امکان پیش خرید این دستگاه‌ها بلافاصله بعد از معرفی وجود خواهد داشت و احتمالاً از تاریخ ۱۵ اکتبر نیز موبایل‌ها به دست متقاضیان برسند.

در پایان اشاره کنیم که متأسفانه هنوز قیمت وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو مشخص نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع