جریمه 1.8 میلیارد یورو کمیسیون اروپا برای اپل به دلیل نقض استریم جریمه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

کمیسیون اروپا اپل را 1.8 میلیارد یورو (1.5 میلیارد پوند) به دلیل نقض استریم جریمه کرد. بنابراین،1,800,000,000 یورو برابر است با 1,952,277,657 دلار آمریکا @ 1.08 دلار آمریکا به 1 یورو. به هر حال، این یک جریمه قابل توجه است. دلیل این امر این است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است به این دلیل است که سرویس استریم کاربران را از گزینه های پرداخت خارج از فروشگاه برنامه اپل مطلع نمی کند.

مارگرت وستاگر گفته است که اپل در بازار موسیقی بیش از یک دهه است که از موقعیت مسلط خود سوء استفاده کرده است – و او به غول موسیقی دستور داد تا همه محدودیت‌ها را حذف کند. اپل پاسخ می دهد که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و هیچ مدرکی دال بر آسیب دیدن مصرف کنندگان وجود ندارد. خانم وستاگر همچنین گفت که اپل «توسعه‌دهندگان را از اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد خدمات موسیقی جایگزین و ارزان‌تر خارج از اکوسیستم اپل، که بر اساس قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا غیرقانونی است، محدود کرده است».

DMA – ترویج رقابت

هدف DMA اتحادیه اروپا ترویج رقابت در بخش فناوری و تلاش برای تضعیف تسلط بر بازار شرکت هایی مانند اپل و گوگل است.

پیش از معرفی قریب الوقوع قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، اپل در ژانویه اعلام کرد که به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برنامه ها را از فروشگاه هایی غیر از فروشگاه خود دانلود کنند.

ارائه‌دهنده پخش موسیقی سوئدی Spotify با اشاره به نارضایتی از محدودیت و هزینه 30 درصدی اپل، اعتراض خود را به کمیسیون اروپا ارسال کرد و اتحادیه اروپا را واداشت تا نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشد.

اپل گفت: «این تصمیم علی‌رغم ناکامی کمیسیون در کشف شواهد معتبر از آسیب مصرف‌کننده و نادیده گرفتن واقعیت‌های بازاری پر رونق، رقابتی و سریع در حال رشد است، اتخاذ شد.

Spotify بزرگترین برنامه پخش موسیقی در جهان است

اپل ادعا می کند که “Spotify بزرگترین برنامه پخش موسیقی در جهان را دارد و با اتحادیه اروپا ملاقات کرده است [European Commission] بیش از 65 بار در طول این تحقیق. پیش از این، Spotify ادعا کرده بود که محدودیت های اتحادیه اروپا به سرویس پخش موسیقی رقیب اپل – Apple Music کمک کرده است.

اختلاف حقوقی طولانی مدت اپل با توسعه دهنده Fortnite Epic Games در وهله اول منجر به معرفی هزینه های ایالات متحده شد. بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان برای استفاده از این روش 30 درصد پرداخت می‌کنند، در حالی که توسعه‌دهندگان کوچک‌تر 15 درصد یا کمتر هزینه می‌کنند و 85 درصد توسعه‌دهندگان اصلاً هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند.

اپل خاطرنشان کرد: “حامی اصلی این تصمیم، و بزرگترین ذینفع، Spotify است، شرکتی مستقر در استکهلم، سوئد.

اعتبار تصویر برگزیده: سامی عبدالله; پیکسل ها

دینا ریچی

ویرایشگر مدیریت در ReadWrite

Deanna ویراستار ReadWrite است. او پیش از این به عنوان سردبیر برای Startup Grind، سردبیر برای تقویم، سردبیر در Entrepreneur media کار می کرد و بیش از 20 سال تجربه در مدیریت محتوا و توسعه محتوا دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.