چگونه در اپل ویژن اسکرین شات و صبط کامل انجام بدهیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

با توجه به جدید بودن Apple Vision Pro و تفاوت بزرگی که با پلتفرم‌های محصولات قبلی اپل دارد، افراد زیادی در مورد آن می‌نویسند. این یک چالش خاص است، زیرا Vision Pro (و هر تجربه XR) را نمی توان به راحتی در دنیای دو بعدی که اکثر ما در آن کار می کنیم، نشان داد.

همچنین: بررسی Apple Vision Pro: جذاب، ناقص و نیاز به اصلاح 5 چیز

آنچه در صفحه تخت خود می بینید – چه اسکرین شات یا ویدیوی ضبط شده – به طور قابل توجهی با آنچه در محیط منزوی Vision Pro می بینید متفاوت است. همانطور که گفته شد، VisionOS اپل هم قابلیت‌های اسکرین‌شات و هم قابلیت ضبط صفحه را ارائه می‌دهد، و از آنجایی که این ابزارها هستند که ما باید با دنیای دوبعدی ارتباط برقرار کنیم، آنها ابزارهایی هستند که از آنها استفاده خواهیم کرد.

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه هم اسکرین شات بگیرید و هم از صفحه نمایش ضبط کنید. من همچنین برخی از مصنوعات محاسباتی فضایی جالب آن فرآیند را به نمایش خواهم گذاشت. بیایید شیرجه بزنیم

نحوه گرفتن اسکرین شات یا ضبط صفحه با Vision Pro

دو روش برای گرفتن اسکرین شات در ویژن پرو

شما دو گزینه برای نحوه گرفتن اسکرین شات دارید. اولین مورد، که اگر بتوانید سر خود را قبل از گرفتن عکس ثابت کنید مفید است، فشار دادن همزمان دکمه بالا و تاج دیجیتال است.

دیوید گویرتز/ZDNET

پس از انجام این کار، صدای شاتر دوربین قدیمی را می شنوید و یک تصویر 1920×1080 در جریان عکس های شما قرار می گیرد.

در اینجا یک مثال است:

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

من راه دوم را ترجیح می دهم، که به سادگی از سیری بخواهیم عکس بگیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید “Siri, اسکرین شات بگیرید” و هوش مصنوعی بقیه کارها را انجام خواهد داد. من این روش دوم را ترجیح می‌دهم زیرا – اگر سرم را داشته باشم و دقیقاً جایی را که می‌خواهم ببینم – مجبور نیستم بدن، بازوها و احتمالاً نمایشگر را برای فشار دادن دکمه‌ها حرکت دهم. انجام این کار می تواند نمای تصویری را که می خواستم بگیرم تغییر دهد.

پس اینطوری انجام می شود. حالا قسمت عجیبش.

نحوه مدیریت عجیب و غریب اسکرین شات در ویژن پرو

تنها با یک مثال، ممکن است متوجه یک چیز عجیب و غریب که در سایر اسکرین شات ها بسیار آشکار است، نشده باشید. به این مثال از دو صفحه ZDNET در کنار هم نگاه کنید:

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

توجه کنید که مقاله من چقدر واضح تر از صفحه سمت چپ است. در اینجا تصویر دیگری از مقاله من است. این بار، توجه کنید که ناحیه آبی در مقایسه با ناحیه قرمز چقدر واضح تر است.

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

این یک اشتباه نیست. در واقع ویژن پرو صفحه نمایش خود را به این شکل نمایش می دهد. آن نواحی تار صفحه همان چیزی است که به پوشنده نمایش داده می شود. هنگام استفاده از دستگاه، اثر آن چندان قابل توجه نیست.

دلیلش این است که Vision Pro به شدت به ردیابی چشم متکی است. ردیابی چشم نه تنها به عنوان مکانیزم اشاره‌ای در رابط کاربری استفاده می‌شود، بلکه برای اینکه به Vision Pro بگوید چه چیزی را به طور کامل رندر کند و چه چیزی را می‌تواند از قدرت پردازش کمتری برای ارائه استفاده کند نیز استفاده می‌شود.

در تصویر اول بالا، با وجود اینکه دو صفحه وب روی صفحه داشتم، داشتم به مقاله خود نگاه می کردم. به این ترتیب، صفحه اول ZDNET فقط در دید پیرامونی من بود و Vision Pro می‌دانست که می‌تواند کیفیت آن را کاهش دهد زیرا من به آن توجه نمی‌کردم.

همچنین: 3 اشتباه اپل ویژن پرو که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید (وگرنه همه چیز را از دست خواهید داد)

به همین ترتیب، در تصویر دوم، من به متنی که به عنوان ناحیه آبی برجسته کرده ام نگاه می کردم. از آنجایی که من مستقیماً روی متنی که به عنوان قسمت‌های قرمز برجسته کرده‌ام متمرکز نبودم، Vision Pro می‌دانست که می‌تواند با اختصاص قدرت پردازش کمتر برای ارائه آن بخش‌های تصویر، از بین برود.

نکته عملیاتی من از این مشاهده ساده است: هنگام گرفتن اسکرین شات، مطمئن شوید که روی بخشی از صفحه که می خواهید به نمایش گذاشته شود، تمرکز کنید. که آن منطقه را شفاف تر می کند.

حالا، این دومین مورد عجیبی است که من تجربه کردم. به ردیف پایین این اسکرین شات نگاهی بیندازید:

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

بعد از اینکه آن را به فتوشاپ آوردم و آن را برش دادم، این ردیف است تا بهتر آن را ببینید:

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

در سمت چپ، می‌توانید رفتار محو کننده‌ای را ببینید که ما در مورد آن صحبت کردیم. اکنون، توجه کنید که چگونه تمام اسکرین شات‌های کتابخانه عکس‌ها به یک شکل کج می‌شوند؟ این به این دلیل است که تلاش برای گرفتن اسکرین شات از صفحه وب بدون شیب بسیار سخت بود.

افق دریاچه را با دقت ردیف کردم (من از محیط کوه هود استفاده می کنم) پس همسطح شد. و با این حال، پس از تلاش تلاش کنید، نتوانستم تصویر سطحی دریافت کنم. در نهایت، سمت راست منتهی به اکثراً همسطح بود، اما احساس کردم سرم کاملاً به سمت راست متمایل شده است. من همچنین نتوانستم تصویر دومی بگیرم که کج نشده باشد.

همچنین: آیا اپل ویژن پرو می تواند شما را به کلاس اقتصادی پرواز علاقه مند کند (یا کمی کمتر از آن متنفر باشید)؟

این کاملا ناامید کننده است، و یا مصنوع از ویژن پرو یا از روان من که کمی کج شده است. در هر صورت، عجیب و آزاردهنده است.

نحوه ضبط صفحه نمایش ضبط شده در ویژن پرو

برای شروع ضبط صفحه، به بالای صفحه نگاه کنید تا نقطه Control Center را ببینید. روی آن تمرکز کنید و کلیک کنید. در ویژن پرو، با ضربه زدن انگشتان روی یکدیگر، یک کلیک ایجاد می شود. هر زمان که می گویم «کلیک کنید» از اینجا به بعد، منظورم فرآیند ضربه زدن به انگشتان شماست. (زیرا تکرار مداوم “ضربه زدن انگشتان روی هم” واقعاً پیر می شود، واقعاً سریع.

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

VisionOS مرکز کنترل را باز می کند. این باید برای هر کسی که قبلاً از iOS استفاده کرده است آشنا باشد. از آنجایی که ما در مورد اسکرین شات ها صحبت می کردیم، باید بدانید که من از فتوشاپ برای برش هر اسکرین شات، چرخاندن آن برای تراز کردن آن و تغییر اندازه آن به 1920×1080 استفاده کرده ام. هنگامی که از اسکرین شات های Vision Pro برای نشان دادن چیزی استفاده می کنید، همیشه آنها را در فتوشاپ بهینه سازی می کنم تا بهترین پتانسیل یادگیری را داشته باشید.

در هر صورت، برای شروع ضبط، دکمه ضبط صفحه را فشار دهید:

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

اکنون، با نگاه کردن به X و کلیک کردن، مرکز کنترل را ببندید. ادامه دهید و تمام اقداماتی را که می خواهید در ضبط ظاهر شود انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد، در بالای صفحه برای یافتن نقطه ضبط که اکنون سبز شده است، به بالا نگاه کنید. برای پایان ضبط خود روی آن کلیک کنید.

VisionOS یک گفتگو ارائه می دهد که به شما می گوید ضبط شما ذخیره شده است و در کتابخانه Photos شما قرار می گیرد.

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

با وجود اینکه خود دستگاه دارای رزولوشن 3660×3200 در هر چشم است، تصاویر ضبط شده، مانند اسکرین شات ها، تنها 1080p هستند. این همان چیزی است که من از ضبط‌ها و عکس‌برداری‌های صفحه‌نمایش که دستگاه را به درستی انجام نمی‌دهند، منظورم است. Vision Pro نه تنها قادر به ارائه یک محیط سه بعدی است، بلکه این کار را با وضوح بسیار بالاتری نسبت به تصاویر و تصاویر ضبط شده انجام می دهد.

همچنین: نحوه سفارش Apple Vision Pro: نکات، ترفندها و راز من برای اسکن صورت خوب

در هر صورت، اگر می‌خواهید نمونه‌ای از ضبط را ببینید، در اینجا یک نسخه ویرایش نشده از یکی از مواردی است که در حین نوشتن این مقاله انجام دادم. اگر آن را تماشا کنید، همچنین خواهید دید که من هنوز در برداشتن و جابجایی پنجره ها در ویژن پرو با کمی مشکل مواجه هستم. من مطمئن هستم که با تمرین حل می شود. من فقط کمی بیش از یک روز است که می توانم از این دستگاه استفاده کنم.

همونطور که میبینید اینجا هم با تیلت مشکل داشتم. توصیه من این است که یک عکس آزمایشی انجام دهید و بفهمید که چگونه باید سر خود را نگه دارید. همچنین، فکر می‌کنم سرم را خیلی سریع برای ضبط حرکت دادم. هنگام ضبط، سعی کنید سر خود را بسیار آهسته تر از آنچه فکر می کنید لازم است حرکت دهید. این کار باعث می‌شود بینندگان ویدیوی دوبعدی در حین تماشا دچار سردرگمی و حالت تهوع نشوند.

بنابراین شما بروید. آیا از ویژن پرو استفاده کرده اید؟ آیا فیلمی ضبط کرده اید یا فیلمی گرفته اید؟ تجربیات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.


می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتماً در خبرنامه به‌روزرسانی هفتگی من در Substack مشترک شوید و من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtz و در YouTube در YouTube.com/DavidGewirtzTV.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.