حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ریلمی ۵i با چهار دوربین در پشت و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی رسما معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ریلمی ۵i در ویتنام معرفی شد. این گوشی هوشمند دارای چهار دوربین در پشت و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و قیمتی حدود ۱۶۰ دلار (۱۴۵ یورو) دارد. اگر این مشخصات برایتان آشناست به خاطر آن است که این گوشی دراصل همان ریلمی ۵ است.

اجاز دهید ابتدا نگاهی به دوربین‌ها بیندازیم. دوربین اصلی پشت هندست یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. در کنار این، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با زاوید دید ۱۱۹ درجه وجود دارد که از حالت Super Night پشتیبانی می‌کند. این دو دوربین در کنار هم می‌توانند برای ضبط ویدئوهای عالی کار کنند.

دوربین اصلی گوشی همچنین می‌تواند ویدئوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌درثانیه و ویدئوهای اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم‌درثانیه ثبت کند. دو دوربین دیگر پشت دستگاه شامل یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی می‌شوند.

ریلمی ۵i مجهز به چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ با فناوری ۱۱ نانومتری (شامل چهار هسته Kryo 260 Gold و چهار هسته ۲۶۰ Silver) و یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ است. شرکت ریلمی دو ترکیب‌بندی حافظه ۳/۳۲ گیگابایتی و ۴/۶۴ گیگابایتی را برای آن ارائه کرده است. هر دوی این مدل‌ها دارای یک شیار اختصاصی کارت میکروSD و دو شیار سیم‌کارت هستند. گوشی جدید، سیستم‌عامل Color OS 6.1 را که مبتنی بر اندروید ۹ پای است اجرا می‌کند.

در جلوی هندست شاهد یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS با وضوح ۱۶۰۰x۷۲۰ پیکسل هستیم که با پپوشش گوریلا گلس محافظت شده و دارای روشنایی ۴۸۰ نیت است. در بالای نمایشگر هم یک ناچ قطره‌ای‌شکل وجود دارد که میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.

ریلمی ۵i در رنگ‌های آبی و سبز قابل دسترس است. هر دو نسخه، از یک الگوی Sunlight در قاب پشت بهره می‌برند. در پشت دستگاه یک اسکنر اثر انگشت هم وجود دارد.

علاوه بر دوربین‌ها، باتری ریلمی ۵i یکی دیگر از نقاط قوت فروش آن است. این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در داخل خود دارد که از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

گوشی جدید ریلمی دارای یک شارژر استاندارد ۱۰ واتی است که از کابل microUSB برای اتصال به هندست استفاده می‌کند. همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در بالای گوشی وجود دارد.

ریلمی عمر باتری دستگاه را برای استفاده‌های مختلف لیست کرده است: مثلا ۹.۴ ساعت برای بازی PUBG یا ۱۹.۱ ساعت برای یوتیوب. این شرکت همچنین از پوشش خاصی بر روی اجزاء داخلی و خارجی آن استفاده کرده که آن را در برابر پاشش آب مقاوم می‌کند.

همانطور که در بالا گفته شد، ریلمی ۵i در ویتنام حدود ۱۶۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت ریلمی ۵ از حدود ۱۷۰ دلار شروع می‌شود. ما هنوز نمی‌دانیم که ۵i چه زمانی برای خرید قابل دسترس خواهد بود. این گوشی سه روز دیگر برای بازار هند معرفی خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع