قویترین تلسکوپ های جهان به خاطر کرونا تعطیل شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع بیماری بیماری کووید ۱۹ باعث شد تا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان تعطیل شوند. این موضوع بسیاری از اخترشناسان را از بابت رصد ابر نواخترها نگران کرده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل همه گیری ویروس کرونا تلسکوپ های قدرتمند در رصدخانه های شمال شیلی تعطیل شدند.این موضوع بسیاری از اخترشناسان را برای از دست دادن رصد حوادث کیهانی در فضا نگران کرده است. از ماه مارس تا کنون دانشمندان در رصدخانه های مشهور در جهان به دلیل بیماری کووید ۱۹ مجبور به تعطیلی این رصدخانه ها شدند.

 از مشهورترین رصدخانه ها مربوط به بیابان آتاکاما شیلی است این بیابان همچنین رصدخانه جنوبی اروپا نیز محسوب می‌شود که شامل ۶۶ آنتن ترکیبی است و به عنوان مرکز پیشرفته ترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته می شود. در این رصدخانه با استفاده از این فناوری ها آسمان به طور مرتب رصد می شود و پدیده های تصادفی و موقت مانند انفجارهای اشعه گاما ثبت میشود. بدین ترتیب با خاموش شدن تلسکوپ ها فرصتی برای مشاهده وجود نخواهد داشت.

جان کارپنتر ستاره شناس معروف می‌گوید: اکنون زمان حیاتی برای رصد ستاره شبان شانه است. این ستاره دهمین ستاره درخشان در آسمان است که به طور ناگهانی کم نور شده است. این ستاره به قدری بزرگ است که اگر به جای خورشید قرار بگیرد حجم آن تا نزدیک مدار  سیارکها خواهد رسید. این ستاره با نزدیک شدن به مرگ خود و یک انفجار ابرنواختری به سیاه چال تبدیل می شود و در صورت انفجار درخشان حدود ۲۵۰ با روشن تر از سیاره ناهید و و نور آن  قابل مقایسه با ماه شب چهارده خواهد بود.

کارپنتر می‌گوید: ما برای رصد و نظارت بر این ستاره یک کمپین راه اندازی کرده بودیم که شیوع کووید ۱۹ ما را از ادامه کار بازداشت. در حال حاضر تعداد بسیار کمی از افراد در رصدخانه حضور دارند و هیچ رصدی انجام نمی شود. با خاموش شدن تلسکوپ ها ستاره‌شناسان تنها می‌توانند داده های جمع آوری شده در رصد های قبلی را پردازش کنند. هنوز مشخص نیست که این رصدخانه چه زمانی دوباره باز شود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر قویترین تلسکوپ های جهان به خاطر کرونا تعطیل شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا