آیپد ۱۰.۸ اینچی جدید و آیپد مینی ۸.۵ اینچی احتمالا با شارژر ۲۰ واتی در جعبه عرضه خواهند شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه‌های اخیر سری آیفون ۱۲ اپل بیش از سایر محصولات این شرکت در مرکز توجهات قرار داشته است، اما اپل هم‌اکنون در حال توسعه دستگاه‌هایی دیگری نیز است که از جمله آن‌ها می‌توان به چند آیپد جدید اشاره کرد. حالا جزئیات بیشتری درباره این آیپدها به بیرون درز پیدا کرده است.

آیپد ۱۰.۸ اینچی احتمالا آیپد ایر جدید است

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معروف موسسه TF Internatinal در یادداشت خود در وب‌سایت AppleInsider ادعاهای قبلی خود را درباره یک آیپد ۱۰.۸ اینچی جدید و نسل بعدی آیپد مینی تکرار کرده است.

براساس شایعات قبلی، آیپد ۱۰.۸ اینچی جدید جایگزین تبلت اقتصادی کنونی ۱۰.۲ اینچی خواهد شد. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند که آیپد ۱۰.۸ اینچی جایگزن آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی خواهد شد.

آیپد ۱۰.۸ اینچی دارای نمایشگر بزرگتری با حاشیه‌های نازک‌تر خواهد بود و به جای پورت لایتنینگ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد. همچنین دکمه فیزیکی هوم از روی آن حذف خواهد شد و به جای آن از سیستم Touch ID داخل نمایشگر استفاده خواهد شد.

کار پردازش این تبلت را چیپست A14 بایونیک اپل برعهده خواهد داشت که انتظار می‌رود این تراشه در داخل سری آیفون ۱۲ نیز به کار گرفته شود. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا اپل یک مدل ۵G نیز برای آیپد ۱۰.۸ اینچی معرفی خواهد کرد یا نه.

مینگ چی کو معتقد است که تبلت ۱۰.۸ اینچی احتمالا اواخر امسال (ماه اکتبر) در کنار سری آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که تاثیر شیوع ویروس کرونا روی توسعه این دستگاه بسیار کم بوده است.

آیپد مینی بعدی دارای نمایشگر ۸.۵ اینچی خواهد بود

کو قبلا در رابطه با مدل آیپد مینی گفته بود که نمایشگر این تبلت سایزی بین ۸.۵ تا ۹ اینچ خواهد داشت. این تحلیلگر حالا بعد از بررسی‌های بیشتر می‌گوید که اپل از یک پنل ۸.۵ اینچی برای آن استفاده خواهد کرد.

نسخه فعلی این تبلت مجهز به نمایشگر کوچکتر ۷.۹ اینچی است و مدل بعدی حداقل چنین سایزی خواهد داشت. انتظار می‌رود که آیپد مینی بعدی هم مثل آیپد ایر بعدی دارای طراحی شبیه به آیپد پرو باشد و دکمه هوم فیزیکی نداشته باشد.

اپل همچنین ممکن است به جای پورت لایتنینگ از درگاه USB-C روی تبلت استفاده کند، اما مینگ‌چی کو هنوز اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده است.

انتظار می‌رود که نسل بعدی آیپد مینی در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ عرضه شود و این بدین معنی است که معرفی آن احتمالا در ماه ماه مارس یا در کنفرانس WWDC 2021 در ماه ژوئن خواهد بود. ما در کنار این تبلت به احتمال زیاد شاهد رونمایی از آیپد پرو ۵G هم خواهیم بود.

همه آیپدها به‌زودی با یک شارژر سریع ۲۰ واتی عرضه خواهند شد

همانطور که می‌دانید اخیرا اطلاعاتی درباره یک شارژر سریع ۲۰ واتی اپل فاش شده است. اطلاعات اولیه نشان می‌دادند که این شارژر با سری آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد، اما میگ‌چی کو دیروز این موضوع را رد کرد.

او انتظار دارد که سری آیفون ۱۲ بدون شارژر یا ایرپاد در جعبه‌شان عرضه خواهند شد. اما شارژر ۲۰ واتی در جعبه همه آیپدهای آینده ارائه خواهد شد و این کار ابتدا با آیپد ایر ۱۰.۸ اینچی و آیپد مینی ۸.۵ اینچی شروع خواهد گردید.

ظاهرا تولید شارژرهای کنونی ۵ و ۱۸ واتی تا پایان امسال متوقف خواهد شد. اما آداپتور ۱۲ واتی احتمالا تا ۹ الی ۱۲ ماه دیگر و تا زمانی که عمر مدل‌های کنونی آیپد به پایان برسدهمچنان تولید خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع