اوپو A72 5G با چیپست Dimensity 720 و نمایشگر ۶٫۵ اینچی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اوپو بعد از معرفی گوشی A72 در ماه آوریل، امروز مدل ۵G آن یعنی اوپو A72 5G را معرفی کرد. البته علاوه بر قابلیت ۵G تفاوت‌های زیادی بین این دو مدل وجود دارد. اوپو A72 5G مجهز به چیپست جدید Dimensity 720 است، در حالیکه مدل ۴G از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده می‌کند. هر دو گوشی دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن +FHD هستند، اما A72 5G از یک پنل ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند و مدل ۴G از نمایشگر ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.

هرچند اتصال و نمایشگر اوپو A72 5G ارتقا یافته است، اما در بخش دوربین شاهد تنزل هستیم. A72 در مجموع دارای پنچ دوربین است (یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلو و چهار دوربین شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی در پشت)، اما A72 5G دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است و سه دوربین شامل دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی در پشت خود دارد.

همچنین برخلاف A72 که انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد، A72 5G مجهز به یک باتری ۴۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی است که با سرعت ۱۸ وات از طریق پورت USB-C شارژ خواهد شد.

سایر مشخصات اوپو A72 5G شامل سیستم‌عامل اندروید ۱۰ در کنار رابط کاربری ColorOS 7.2، حسگر اثرانگشت کناری، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و قابلیت Dirac 2.0 برای بهبود صدا می‌شوند.

اوپو A72 5G در سه رنگ و یک ترکیب حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایتی معرفی شده است و ۲۷۰ دلار قیمت دارد. پیش‌سفارش‌های آن هم‌اکنون در چین آغاز شده و فروش آن از تاریخ ۳۱ جولای شروع خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر