فناوری شارژ سریع Quick Charge 5 کوالکام معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

همراه اول

رسانه تک تایمز – شرکت کوالکام از فناوری شارژ سریع  Quick Charge 5 رونمایی کرده که به کمک آن دستگاه در ۵ دقیقه ۵۰ درصد و در ۱۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

شرکت کوالکام از فناوری شارژ سریع Quick Charge 5 خود رونمایی کرده است. این فناروی می‌تواند در چند دقیقه شارژ دستگاه را به طور کامل پر کند. شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه می‌توانتد از چند ماه آینده، از این فناوری در موبایل‌های خود استفاده کنند. 

شرکت شیائومی نیز اعلام کرده که از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد؛ اما زمان دقیق حضور این فناور در محصولات این شرکت مشخص نیست. 

تولیدکنندگان تلفن همراه برای اینکه بتوانند از این فناوری شارژ سریع در محصولات خود بهره ببرند باید از تراشه‌های اسنپ دراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس استفاده کنند و این فناوری را در محصولات خود نصب کنند. به بیان دیگر اگر موبایلی فقط مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ باشد، به معنای آن نیست که می تواند از فناوری کوییک شارژ ۵ استفاده کند

فناوری شارژ سریع کوالکام مزیت‌های بیشتری از نسخه‌های قبلی آن دارد. این فناوری جدید شارژ سریع می‌تواند پشتیبانی بیش از ۱۰۰ وات برق برای موبایل‌ها فراهم کند. به این ترتیب دستگاه در ۵ دقیقه تا ۵۰ درصد و در ۱۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

نایب رئیس بخش مدیریت محصولات کوالکام درباره این فناوری می‌گوید: فناوری کوییک شارژ 5 سریع‌ترین و بهترین راهبرد برای شارژ دستگاه‌ها به حساب می‌آید. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری از دستگاه هایشان استفاده کنند و برای شارژ دوباره آن‌ها نگرانی نداشته باشند.

این شرکت فناروی ادعا می‌کند استاندارد مذکور ۷۰ درصد کارآمدتر از نسخه قبلی یعنی کوییک شارژ 4 است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر