متوسط قیمت فروش گوشی های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۰ درصدی همراه شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research به ما اطلاعاتی در خصوص میانگین قیمت فروش (ASP) گوشی های هوشمند در هر کدام از بازارهای بزرگ دنیا می‌دهد. بازارهای مهم دنیا شامل آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا-اقیانوسیه و چین می‌شود که در نمودار تصویریِ ادامه مطلب شاهد آمار و ارقام آن‌ها هستیم. طبق این گزارش، متوسط قیمت فروش در هر کدام از بازارهای بزرگ به جز بازار آمریکای لاتین با افزایش همراه بوده است.

بیشترین افزایش قیمت متوسط فروش در بازار چین مشاهده می‌شود؛ جایی که ASP آن برابر با ۳۱۰ دلار است. در همین حال، آمریکای شمالی با افزایش ۷ درصدی در زمینه ASP سالانه (نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته) روبرو بوده و برابر با ۴۷۱ دلار است. بازار گوشی های هوشمند در آمریکای شمالی، متوسط قیمت فروش بیشتری نسبت به دیگر بازارهای دنیا دارد. در عین حال، این گزارش نشان دهنده کاهش ۵ درصدی ASP سالانه با قیمت ۱۶۶ دلار نیز است.

این افزایش قیمت نشان می‌دهد که اگرچه فروش جهانی گوشی های هوشمند در سراسر جهان در حال سقوط است ولی گوشی هایی با قیمت پریمیوم با کاهش ۸ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، همچنان خوب می‌فروشند. از سوی دیگر، در مقایسه با فروش جهانی بازار گوشی های هوشمند نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۳ درصدی هستیم. فروش گوشی های پریمیوم کاهش چندانی نداشته چراکه به واسطه قرنطینه جهانی، شاهد وابستگی هرچه بیشتر مردم به سرگرمی، بهره‌وری و ارتباطات بودیم. با افزایش وابستگی مردم به گوشی های هوشمند در جریان شیوع گسترده ویروس کرونا، گوشی های آیفون همچنان متقاضیان زیادی داشته‌اند.

معرفی گوشی های ۵G جدید نیز به افزایش قیمت متوسط فروش در این بازه زمانی کمک زیادی کرده است. در جریان سه ماهه دوم امسال، ۱۰ درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را دستگاه‌های ۵G تشکیل می‌دهند که ۲۰ درصد از درآمد کلی فروش نیز به آن‌ها اختصاص دارد. ۷۲ درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند ۵G به بازار چین تعلق دارد و هواوی نقش زیادی در این آمار دارد. در حالیکه بیشتر کشورهای کرونا درگیر مشکلات شکل گرفته از شیوع ویروس کرونا بودند، کشور چین توانست بازار و اقتصاد خود را بازیابی کند و ۳۴ درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند در دنیا را به خود اختصاص دهد که بالاترین سهم این کشور در همین بازه زمانی از سال ۲۰۱۶ میلادی محسوب می‌شود.

شرکت اپل بیشترین فروش گوشی های هوشمند را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با ۳۴ درصد از سهم بازار به خود اختصاص داده است. در همین حال، دو شرکت هواوی و سامسونگ نیز توانسته‌اند به ترتیب با سهم‌های ۲۰ و ۱۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند. ویوو و اوپو نیز به ترتیب ۷ درصد و ۶ درصد از سهم بازار در سه ماهه دوم امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

این برای نخستین بار است که شرکت هواوی (از جمله شرکت تابعه آن، یعنی آنر) توانسته هم از نظر تعداد محموله‌های فروخته شده و هم درآمد از سامسونگ پیشی بگیرد. این مهم با وجود تحریمات شدید وضع شده از سوی ایالات متحده آمریکا برای این شرکت در بازارهای خارجِ چین حاصل شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر