حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد هم اجرا می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سخن‌گوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد بر‌اساس تصمیم مصوب در جلسه‌ی امروز‌، منع تردد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود. به‌گفته‌ی علی‌رضا رئیسی، این تصمیم از آنجا اتخاذ شد که ارزیابی‌های کشوری و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان داد منع تردد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد جزو اقدامات بسیار مؤثر و کم‌هزینه محسوب می‌شود.

رئیسی درباره‌ی پیشنهاد بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی نیز گفت: «این موضوع در کمیته‌ی تخصصی مطرح شد و رأی نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده، اگر شرایط بهتری فراهم شود و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره‌ی انتقال در سال آینده، به‌سمت بازگشایی مدارس برویم.»

به‌گفته‌ی سخن‌گوی ستاد کرونا، اکنون دیگر شهر قرمز در کشور نداریم و ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی از‌لحاظ شیوع کرونا قرار دارند و به‌جز مازندران، روند ابتلا و بستری در دیگر استان‌ها به‌صورت نزولی درآمده است.

رئیسی افزود میزان بستری روزانه ۴۰ درصد و میزان مرگ‌و‌میر هم درمقایسه‌با ماه پیش، ۵۰ درصد کاهش یافته است. البته او تأکید کرد این وضعیت شکننده است و تجمعات و دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها ممکن است پیک جدیدی رقم بزند.

سخن‌گوی ستاد کرونا درپایان بیان کرد اگر روند ابتلا به کرونا مانند قبل ادامه پیدا می‌کرد، اکنون آمار بستری ۵۰ هزار و آمار مرگ‌ومیر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود. طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور اکنون به ۱ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر