آمازون در رویای ساخت فرم فیزیکی برای الکسا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



الکسا، دستیار صوتی آمازون همواره در حال یادگیری مهارت‌های جدید در تمام زمینه‌های موجود است، بنابر گفته‌های Rohit Prasad، سرپرست بخش الکسا در آمازون، ظرفیت اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند هم محدودیت‌هایی دارد. به همین دلیل برای درک درست جهان و چگونگی تعامل الکسا با افراد، این دستیار هوشمند نیاز به یک بدن نیاز دارد.

در سخنرانی کنفرانس هوش مصنوعی EmTech Digital که توسط MIT Technology Review در سانفرانسیسکو برگزار شد، Prasad این ایده را مطرح ساخت که الکسا مانند یک انسان در حال یادگیری در مورد جهان است. او گفت:

تنها راه ایجاد دستیار هوشمند واقعی این است که به آن  چشم بدهیم و بگذاریم که هوش مصنوعی جهان را کشف کند. این شامل دادن فرم فیزیکی به الکسا هم می‌شود.

در حالی که این ایده ممکن است کمی‌ عجیب به نظر برسد ولی ما در حال حاضر به این رویا بیشتری از آنچه که تصور می‌کنیم نزدیک هستیم. در برخی موارد، الکسا در حال حاضر به “چشم” دسترسی دارد، زیرا برخی از دستگاه‌های سازگار با الکسا شامل دوربین‌هایی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. البته بدن فیزیکی می‌تواند پیشرفت قابل توجهی باشد. در رابطه با این گفته‌‌ی  Prasad، آمازون تأیید نکرده که آیا در حال ساخت یک بدن برای دستیار صوتی خود است یا خیر.

طبق گفته‌ی سرپرست ارشد بخش الکسا، هوش مصنوعی در فرم فیزیکی به دستیار صوتی اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد جهان اطراف خود جمع آوری کند. این فرم فیزیکی دید بهتری را به دستیار هوشمند در زمینه‌‌ی نحوه برخورد انسان با جهان می‌دهد که به نوبه خود ایده‌ای بهتر را برای پاسخ دادن به سوالات خاص یا ارائه اطلاعات توسط الکسا میسر می‌کند. همچنین توانایی بالقوه این دستیار هوشمند را برای انجام وظایف پیچیده‌ای که مغز انسان می‌تواند پردازش کند، بهبود می‌بخشد.

ایده‌‌ی ترکیب الکسا با فرم فیزیکی مورد جدیدی برای آمازون نیست. سال گذشته بلومبرگ گزارش داد که آمازون در حال کار بر روی یک ربات بوده که برای استفاده در کارهای خانه طراحی شده است. این پروژه (با نام Vesta) تلاشی برای طراحی دستگاه سیار و سازگار با الکسا است که می‌تواند در اطراف خانه حرکت نموده و با اطلاعات دریافتی کارهای ساده‌ای را انجام دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.